Ervaringen rijden in park de Hoge Veluwe

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Roosmarijn_

Re: Ervaringen rijden in park de Hoge Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:50

Ik ga binnenkort ook naar de Hoge Veluwe.
Ik ga met een paard wat artrose heeft dus ik moet een beetje rekening houden dat ik niet te zware paden heb. Welke stukken moet ik dan voornamelijk mijden?

millie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 16:52

Voor de vroege vogels die gratis willen:

Op Hemelvaarstdag, donderdag 29 mei 2014, mogen alle wandelaars, fietsers en ruiters gratis naar binnen tussen 06.00 en 08.00 uur. Auto's zijn vanaf 08.00 uur welkom tegen het reguliere tarief. Voor de liefhebbers zijn er wandelexcursies met de natuurgids. Bij iedere ingang van het Park start om 06.00 uur een excursie. Kosten voor deze excursie bedragen € 3 p.p. en reserveren kan hier voor Hoenderloo, Otterlo of Schaarsbergen.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 00:22

Bijna een maand na de brand...
Het rook raar vond Bailey, en het zag er ook raar uit.
Dat was ook wel zo.
De normaal gelige vlaktes met donkergroene bomen waren nu ineens zwart en roodbruin, met enkel direct aan de grond een explosie van felgroene pollen nieuw gras, bovenop de zwarte as.
Die ook nog eens onder water stonden vanwege alle regen.
Benieuwd hoe het zich verder gaat ontwikkelen!

Afbeelding

En nog een foto van vandaag
Afbeelding

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:27

millie schreef:
Voor de vroege vogels die gratis willen:

Op Hemelvaarstdag, donderdag 29 mei 2014, mogen alle wandelaars, fietsers en ruiters gratis naar binnen tussen 06.00 en 08.00 uur. Auto's zijn vanaf 08.00 uur welkom tegen het reguliere tarief. Voor de liefhebbers zijn er wandelexcursies met de natuurgids. Bij iedere ingang van het Park start om 06.00 uur een excursie. Kosten voor deze excursie bedragen € 3 p.p. en reserveren kan hier voor Hoenderloo, Otterlo of Schaarsbergen.

Thanks voor de info!

Waren sowieso van plan om te gaan dauwtrappen. Wel een leuk idee om naar het park te gaan.
Weet jij of de Koperen Kop ook open is? Lijkt mij leuk om ergens te gaan ontbijten :)

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:12

Wij gaan altijd 1x per jaar naar Park de Hoge Veluwe ingang Otterlo en dat is op hemelvaartsdag gratis entree, de koperen kop is dan ook open daar belanden wij ook altijd met de grote groep van stal. Wij doen er in stap 15 minuten over om bij ingang Otterlo binnen te komen lekker dichtbij.

Switchy

Re: Ervaringen rijden in park de Hoge Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 19:52

Leuk topic en wat een mooie foto's!

In augustus willen een vriendin en ik een weekendje naar de veluwe. Wij wonen aan de kust en hebben geen/nauwelijks last van vliegenbeesten.. en vroegen ons daarom af of vliegendekens noodzakelijk zijn in de veluwe?
We willen begin augustus naar de veluwe, omgeving Otterlo of een andere bestemming, daar zijn we nog niet over uit.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 20:09

Ik rij in omgeving Ottero daar zitten wel dazen en steekbeesten dus vliegendeken meenemen is verstandig.

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 11:22

Er zitten idd dazen en steekbeesten in augustus. Maar als het 17 graden met regen is valt dit weer heel erg mee, als je er speciaal een deken voor moet aanschaffen zou ik tzt even kijken hoe het er voorstaat.

Mijn paard staat in Otterlo en ik rijd zonder deken. Als het echt te erg wordt, dan heeft met deken rijden ook geen nut want dan wordt je zelf ook helemaal kapot gestoken. Vorig jaar 2 weken niet kunnen rijden vanwege de dazen (toen het 30 graden in juli was), vond het meevallen... al voorspellen ze dit jaar een insectenplaag...

Donderdag eindelijk weer naar het park! 's ochtends om 4 uur gaan mijn wekken. Half 6/6 uur te paard en dan 6/half 7 bij de ingang. We gaan via het otterlose zand een rondje hoenderlo maken en dan bij de Koperen Kop een lekker ontbijtje eten.

Weet iemand nog of je bij Hoenderlo wat stukjes kan afsnijden? Vind dat hele rondje wel erg groot. En dan met name het stuk bij sint hubertus, want daar ben ik al wel eens geweest. :)

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 12:02

Dan ben jij ons voor nicole wij staan om 7.30 uur voor het park

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 12:26

Leuk dynamiek, met hoeveel gaan jullie?

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:38

Er staan er nu 8 op de lijst, kunnen nog afvallers zijn en nog mensen bij komen. En jullie?

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:42

ik ben vorig jaar op de hoge veluwe geweest, wij hadden geparkeerd bij Schaarsbergen (geen idee of ik dat goed schrijf :Y) ), konden de trailer goed kwijt en de meneer achter de balie kwam speciaal het hek open doen, wat helemaal niet op slot zat :'), zodat ik er door kon met m'n peerdje. Ook kregen we daar een kaartje mee met alle routes die je kon maken over de ruiterpaden. Het was echt super leuk om te doen en ga het dan zeker ook nog een keer doen! :))

[RIJ-ITP] Zomer tour over de Veluwe

Mijn ouders gingen mee op zo'n geleend fietsje die je daar gratis kan pakken, dus ik heb ook even illegaal wat fietspaden mee gepakt :o . Fietsen op een ruiterpad is namelijk niet altijd even makkelijk op zo'n raar klein fietsje hahaha :=

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 11:22

dynamiek schreef:
Er staan er nu 8 op de lijst, kunnen nog afvallers zijn en nog mensen bij komen. En jullie?

Gewoon met zijn 2en :) wie weet komen we elkaar nog tegen!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 17:50

Misschien komen wij jullie wel tegen, gelukkig wordt het morgen droog er is me toch veel regen gevallen. We willen richting de brand rijden en kijken hoe het daar nu is.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:33

Zo we hebben het droog gehouden vannochtend, 7 uur zaten we op het paard en om 10.45 uur zaten we al te ontbijten op stal. Hoe we precies gereden hebben weet ik niet wel richting schaarsbergen gereden op de een of andere manier ben ik mijn orrientatie daar kwijt.
En voor de zoveelste keer weer geen wild gezien in het park, je verwacht toch dat je daar wat ziet. Ik ken betere plekken in Otterlo bij theehuis in de buurt waar je wild kan spotten waaronder wilde zwijnen en herten dan heb je daar ook nog de wilde paarden en koeien en dat allemaal voor niks :j

Wel kwamen we een mooie knappe boswachter tegen op park de hoge veluwe met hele mooie ogen :-) al de vrouwen waren in zwijmel van die jongen en achteraf hadden ze spijt om te vragen of ie vrijgezel is :D

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:34

Dubbel post

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:43

Ik wou net posten dat wij juist super veel wild hebben gezien. :)

Zaten er kwart voor 6 op, om half 7 daar. tot 8 geen mens gezien in t park. Wel super veel wild zo gaaf! Grote zwijnen, kleine baby's, kudde edel herten, meer zwijnen en nog moeflons. Zijn via boven langs otterlose zand naar Hoenderloo gereden en zijn ook langs dat verbrande deel gekomen. Wel apart om te zien. Toen via deelense veld , koperen kop (ff gestopt voor n broodje), onderlangs via otterlose zand terug. Totaal 30 km :) wederom weer n voor mij nieuw en erg gaaf mooi stuk van t park gezien.

Jammer dat jullie geen wild hebben gezien, maar misschien kwam t omdat jullie met grote groep waren? Als je t maar gezellig gehad hebt toch!

Theehuis in otterlo wat jij bedoeld (de mossel) zie ik juist enkele x een reetje verdr nooit wat terwijl ik er elke week langs rijd. Dus denk dat t ook kwestie van geluk hebben is... (De paarden en koeien uitgezonderd , dat vind ik niet echt wild haha)

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 11:17

Omdat ik het zo'n leuk topic vind schop ik m toch even omhoog ;) wie gaan er donderdag met hemelvaart ook dauwtrappen? :D wij staan om 6 uur bij de ingang. Weet iemand toevallig de precieze plekken van de aanbind plaatsen?
Afbeelding

D4J

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 22:00

Wij gaan ook, maar iets later want we moeten nogal een eind rijden. Om 7.00 hoop ik toch wel op mijn paard te zitten.
Twee jaar geleden hebben we gepauzeerd bij de koperen kop, daar is een speeltuin daar kun je de paarden vastzetten.
Veel plezier!

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 22:10

xNicolx schreef:
Zijn de paden daar zwaar?
En hoe is het in de zomer met de dazen?

veel paden zijn wel erg mul ja....hoe het nu met de dazen zit weet ik niet, maar een jaar of 10 geleden toen ik er was zaten er wel heel veel :( maar de prachtige natuur en de stilte maken alles goed hoor :j

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 23:23

Er zijn nu nog geen dazen, maar als het nu een beetje warm gaat worden kan daar natuurlijk snel verandering in komen. Normaal gesproken komen dazen in de loop van juni. Als je paard snel last heeft van insecten, gewoon een vliegendeken op doen.