Jeep Cherokee, waarom wel of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Re: Jeep Cherokee, waarom wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 12:14

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:15

Zo'n XC90 is ook een mooie auto. Maar mag deze zoveel trekken? Ik meen dat je met een tweepaards trailer (+ 2 paarden) best aan de grens komt. Maar dat weet ik niet zeker, weet hier vast wel iemand antwoord op :)

Volvo is ook wel een van de veiligste auto's ter wereld :)

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:24

petraaken schreef:
Ayasha schreef:
Opel is hoe dan ook vragen om ellende. :o

sorry maar dat kan je van alle modellen dan zeggen. Ik rij al meer dan 20 jaar met een Opel en de laatste jaren rijdt mijn vader zelfs met een 4 x 4 van hen. De vorige was een Frontera en we mogen zeggen dat we zelden iets van mankementen aan de auto's hebben gehad.

ben ik ook het niet mee eens.
ik heb nu al 2 keer een opel frontera gehad.
De oude uit 1993 had uiteindelijk iets aan de Boardcomputer maar liep verder altijd. nooit problemen gehad.
De Frontera die wat ik nu heb is van 2000 en loopt altijd! Nog nooit startproblemen gehad, hoe koud het ook is!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 12:27

Rochiril schreef:
Zo'n XC90 is ook een mooie auto. Maar mag deze zoveel trekken? Ik meen dat je met een tweepaards trailer (+ 2 paarden) best aan de grens komt. Maar dat weet ik niet zeker, weet hier vast wel iemand antwoord op :)

Hij mag 2.250 trekken, mijn trailer weegt 850 dus ik zou nog 2 paarden van 700 kg kunnen vervoeren voordat ik aan de limiet zou zitten.
Normaal gezien vallen alle rassen met uitzondering van bijvoorbeeld een Belgisch trekpaard en gigantische reuzen onder de 700 KG.

Vind Volvo ook echt een zalige auto, ik rij al 10 jaar Volvo en de vorige Volvo is inderdaad mede met het oog op de veiligheid aangeschaft.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:34

ok dat valt me mee, ik meende dat het 2000 kg was, dat vind ik krap voor een trailer met 2 paarden.

700 kg is een fors paard, maar met die reuzen wat men tegenwoordig fokt. Maar ik weet dat jij toevallig niet zo'n grote paarden hebt ;)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 12:37

Ja, het geeft inderdaad net dat beetje extra speling. Zo'n gigant past toch niet in een standaard trailer, dus die zou al niet snel achter mijn auto hangen.
Ik heb zelf een Böckmann 2 paards, je hoort toch vaker dat men dan voor een extra hoge trailer kiest.

DanaDeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:39

Knert schreef:
DanaDeen schreef:
Lange afstanden vind ik prima te doen.

Stuurt makkelijk, makkelijk de manouvreren, ik moest 13 jaar geleden wel ontzettend wennen met inparkeren, daar herinnert mijn vriend mij nu net even aan :+

Laadruimte is niet heel groot en ik baal er soms van dat je niet de hoogte in kan stapelen.

Ruimte achterin is voldoende.

Trekt mijn 2 paards trailer met 2 grote paarden er in prima, merk amper dat er iets achter hangt, nadeel is wel dat hij, op kleine afstanden, ontzettend veel zuipt.

13 jaar geleden als je 22 bent? :Y)

Zoals verwacht, ben ik dus geen 22, zusje heeft account ooit voor mij aangemaakt en haar eigen geb. datum gebruikt :+

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 12:43

Raadsel opgelost :=

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:44

Mijn ouders hebben een Jeep Cherokee gehad, vonden ze verschrikkelijk :')
Stuurde echt als een lompe Amerikaan en zuipt als een tierelier.
Zij hadden er een met een hele grote motor, maar ze vonden 'm met de trailer er achter niet fijn.

Waarom geen Range Rover? Hetzelfde idee :P

Wij hebben er nu een Subaru Forester voor, die is wat kleiner en handiger met normaal gebruik.
Die trekt een zware Ifor Williams met gemak, wij hebben 'm wel met een turbo motor, zonder is ie minder denk ik..

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 12:47

De Range Rover is een stuk duurder, onder andere in de wegenbelasting, daarnaast is hij minder zuinig dan de Jeep.
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 05-09-13 12:55, in het totaal 3 keer bewerkt

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:49

Ja ze zijn erg prijzig. Wat al helemaal een superfijne auto voor de trailer is, is een Mercedes!
Zijn ook erg prijzig denk ik, maar die rijden gewoon heel fijn, kleine draaicirkels :+

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:52

Ik heb altijd met plezier met de cherokee gereden maar het zijn wel echt Amerikaanse wagens. Daar moet je van houden.

Voor mij staat nog steeds met stip op 1 de landcruiser van Toyota.

Ook vind ik de nieuwe freelander van landrover heel fijn. Maar die mag maar 2000 trekken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:55

Hier ervaring met de Nissan Patrol, Landrover Freelander en de VW Touareg. En voor alledrie geldt dat de reparatiekosten echt belachelijk hoog zijn. Ik denk dat dat voor alle 4 x 4's wel geldt. Met de Freelander heb ik nog het vaakst langs de weg gestaan, maar ook bij de Touareg en de Patrol heb ik de ANWB nodig gehad.
De Touareg is echt de mooiste wagen maar is tevens ook de duurste in verbruik..
Ik begreep van een collega dat dat bij de XC90 een stuk beter is, zij had de Kia Sorento vervangen omdat deze ook duur in gebruik was.
Jeep Cherokee werd ons ook vanwege de vele reparaties afgeraden.
Kortom, ik denk dat als jij genoeg hebt aan 2250 kg de XC90 de beste optie is.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 13:01

Wat een hoop gebruikservaring! Ja de XC90 voelt ook wel goed. Ik denk dat ik hem proef ga rijden als ik daar toch ben voor de Jeep.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:02

petraaken schreef:
Ayasha schreef:
Opel is hoe dan ook vragen om ellende. :o

sorry maar dat kan je van alle modellen dan zeggen. Ik rij al meer dan 20 jaar met een Opel en de laatste jaren rijdt mijn vader zelfs met een 4 x 4 van hen. De vorige was een Frontera en we mogen zeggen dat we zelden iets van mankementen aan de auto's hebben gehad.

De oude zullen wellicht goed zijn. Maar de nieuwere modellen staan verdacht veel jong te koop en na die Astra snap ik waarom. En alles wat die bak had was een "typisch astra probleem". Dat hele ding bestond uit problemen dan. :x

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 13:05

De XC90 heef nog als extra voordeel de 7 zitplaatsen. Ik heb 2 kleine kindjes, die kan ik dan mooi allebei op hun eigen plekje zetten zonder dat ze elkaar aan kunnen raken :')

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 15:15

Lottie84 schreef:
De Range Rover is een stuk duurder, onder andere in de wegenbelasting, daarnaast is hij minder zuinig dan de Jeep.

War verbruikt de range als ik vragen mag dan? En de jeep?
Wat ik zei en zelf een Discovery 1 en die rijdt op diesel normaal 1 op 11 en met de trailer dacht ik rond 1 op 9. Heb zelf ook een 2 paardstrailer. Het is een diesel trouwens

Heb wel problemen gehad maar dat was 1 x leiding lek van het koelsysteem, helaas wegenwacht niet goed ontlucht waardoor me koppakking eruit gevlogen is. Gelukkig zelf nog een motor op reserve.
Nu komt er compleet nieuwe body op omdat ze helaas van onder bekent staan om te rotten. Maar alles is dan opnieuw ingevet en geolied dus kan er heel wat jaartjes weer mee vooruit.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 17:00

Rochiril schreef:

Klopt. met een 2-paardtrailer zit je behoorlijk op zijn max en dat merk je ook. Persoonlijk wil ik er niet meer achterhangen dan 1 paard. allemaal eigen ervaring.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 21:38

tinkersjakie schreef:
Lottie84 schreef:

War verbruikt de range als ik vragen mag dan? En de jeep?
Wat ik zei en zelf een Discovery 1 en die rijdt op diesel normaal 1 op 11 en met de trailer dacht ik rond 1 op 9. Heb zelf ook een 2 paardstrailer. Het is een diesel trouwens

Heb wel problemen gehad maar dat was 1 x leiding lek van het koelsysteem, helaas wegenwacht niet goed ontlucht waardoor me koppakking eruit gevlogen is. Gelukkig zelf nog een motor op reserve.
Nu komt er compleet nieuwe body op omdat ze helaas van onder bekent staan om te rotten. Maar alles is dan opnieuw ingevet en geolied dus kan er heel wat jaartjes weer mee vooruit.

De Range Rover:
Verbruik stad 4,5 km per liter
Verbruik buitenweg 7,9 km per liter
Verbruik gecombineerd 6,2 km per liter

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 21:40

martine0503 schreef:
Rochiril schreef:

Klopt. met een 2-paardtrailer zit je behoorlijk op zijn max en dat merk je ook. Persoonlijk wil ik er niet meer achterhangen dan 1 paard. allemaal eigen ervaring.

De XC90 mag 2.250 kg trekken. Ik kom daar ruim mee uit, maar het is natuurlijk wat anders dan de Jeep met zijn 3.250 kg.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 21:41

Oef dat is wel wat meer, dat is voor een diesel?
Nou rijdt me Discovery toch wat zuiniger.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 21:44

Ja een dieseltje :j

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 21:45

Ik heb 5 jaar een grand cherokee gehad, en daarna de cherokee (nu dus nog) er zat 30.000km op toen ik hem kocht en nu 120.000km. Geweldige auto, rijdt als een Mercedes maar is ook een echte werkauto,

Door de modder op het land met weidepalen 14rond tot de plafond opgestapeld of een trailer er achter, je voelt het niet eens ! Mag 3500kg trekken....moeilijk te evenaren!

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 23:17

Jeep benzine mag ook 3250 kilo trekken.

Wat de XC90 (benzine) betreft. Met optrekken merkte ik heel erg dat ie er veel moeite mee had met 2 paarden. Ook ging ie nog duurder rijden dan de Jeep. Je merkt echt goed het gewicht. Bij helling op de weg helemaal. Paar keer gehad dat je de motor rook terwijl de auto goed is onderhouden.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 09:43

Mist, NICE! Mooie kilometerstand ook! Die waar ik vandaag ga kijken heeft volgens mij 140.000 maar die gaat vast nog wel even mee!

Ok Martine, fijn om die vergelijking even zo te zien. Wat jammer dat hij moeite lijkt te hebben met 2 paarden, ik heb er toch regelmatig 2 op staan.