laatste val

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:35

Laatste keer was denk ik een tijdje terug, ik was lekker een heel stuk aan het galopperen in het bos met mijn pony, rent er ineens een hertje aan de kant, pony in de noodstop, tjaa toen gleed ik eraf haha verder geen pijn gehad en pony gelukkig niet losgelaten haha :Y)

marjan19

Re: laatste val

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:55

Mijn paard van 4 had een week vakantie gehad, maar was met opzadelen etc zo rustig was dat ik er heel dapper op stapte zonder te longeren..
Ik stap op, niks aan de hand. Ik denk, ah mooi rustig! Geef been, en kreeg me toch een rodeo... ze gierde er zelf bij, zoveel energie had ze. Toen ik er naast lag, zat ik te huilen en lachen tegelijk.
Dit was de 2e keer dat ik haar reed trouwens precies zo gebeurd. Ze was toen net zadelmak en kreeg plots een ander zadel op :+ toen kwam ik er wel wat minder af dan de vorige keer, kon toen bijna niet meer lopen :D

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:05

Had paardlief net 3 dagen en ging wel even opstappen :=. Nog geen 3 seconde later lag ik tegen de bakrand. Gevolg: twee maanden thuis gezeten met een zware hersenschudding en nu nog steeds vergeetachtig en concentratie problemen. Dit was in september.
Wijze les voor de volgende keer: netjes op de AC lijn opstappen en paardlief niet laten vasthouden.

Sylvia_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 09:00

Mijn laatste val was dat de singel iets te los zat op een ronde pony...
In galop ging ze de bocht hard door en het zadel schoof helemaal dus ik kon niet meer blijven zitten,
Ik had een mond vol zand :')

LLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:47

Ik zat op een jonge pony en die schrok, ze wist niet wat ze met zichzelf aanmoest dus begonnen we een rodeo, en na 2 sprongen stond ze in een keer stil, wat ik dus niet verwacht had :')

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:18

Was aan het rijden op een grasveldje, en paardje gaf een bok. Zat op z'n nek en dacht "O joh kan me wel laten vallen".. Nou dat ging niet zo goed :')

Afgevoerd met de ambulance, de volgende ochtend gelijk geopereerd aan een gebroken bovenarm, helemaal door. Heb er nu een plaat zo lang als mijn bovenarm met 11 pinnen. Altijd leuk je 'laten vallen' :+

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 20:09

Mijn laatste val was buiten. Ik zou samen met iemand een vrij grote rit gaan maken. We waren nog maar net weg en eerste paard schrok van trekker en mijn paard schrok weer van het andere paard. Ze draaide zich snel om en sprong weg. Ik kon niet meer op de hals blijven hangen. Het was wat nat en blubberig en ik zat er ook onder. Ik heb het wel even koud gehad daarna. haha. Dit is zo'n 2,5 of 3 jaar geleden.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 16:23

We reden in de wei op de manege. (Het is eigenlijk een weiland met zandpaden erdoorheen en er staan verschillende stukken gras in met een hek eromheen (een paddock paradise :P ) En in één van die weilandjes stond een paard. Dus toen wei langs dat paard heen reden begon dat paard ineens heel hard te rennen en te bokken en het paard waar ik op zat begon dus lekker mee te doen. Hoofd omlaag, galopperen en lekker bokken. Maar gelukkig bleef ik nog zitten, totdat hij vanuit volle galop ineens stil ging staan, en daar ging ik dan.. Ik heb nog een week last gehad van mijn rug haha :D

Forgive

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 16:27

Mijn laatste val?. Hm.....Ik reed op een kleine haflinger, maar ze was heel erg hyper en druk. Ze was met zadelen al een ramp, dus toen ik opstapte, was ik aan de zenuwachtige kant. De eerste rondjes gingen prima, maar toen we aan moesten draven explodeerde ze. Ze begon vreselijk te bokken, en ik kon maar met moeite een aantal bokken verdragen. Ik telde de seconden. Een...twee.....Hing er half naast. Drie vier vijf......word gelanceerd. Zes.....belandt nogal onzacht op de grond. Haha, ik werd echt gelanceerd, maar ik had niks. Daarna weer doorgereden, maar was wel zenuwahtig.

Quarterboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 16:30

Mijn laatste val was absoluut niet om te lachen.. mijn zadelmakke pony besloot na 3 rondjes draf dat rodeo toch meer zijn ding was.. resultaat 3 verdraaide ruggenwervels (die nog verdraaid zijn) een nierkneuzing en een hersenschudding. mn longere hadden ook een behoorlijke klap gehad sinds de val. september 2012 gebeurd, nu nog bij de fysio aan het behandelen. pony is overigens foetsie en ik heb een nieuw springpaard met eluke dresuur knopjes, van 4 jaar oud. ben erg happy met haar *D !!

Forgive

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 16:43

KellyOrazio_ schreef:
Mijn laatste val was absoluut niet om te lachen.. mijn zadelmakke pony besloot na 3 rondjes draf dat rodeo toch meer zijn ding was.. resultaat 3 verdraaide ruggenwervels (die nog verdraaid zijn) een nierkneuzing en een hersenschudding. mn longere hadden ook een behoorlijke klap gehad sinds de val. september 2012 gebeurd, nu nog bij de fysio aan het behandelen. pony is overigens foetsie en ik heb een nieuw springpaard met eluke dresuur knopjes, van 4 jaar oud. ben erg happy met haar *D !!

Tjezus, heftig!.
Sterkte ermee, het heeft vast verschrikke zeer gedaan. En een nierkneuzing?. Bij nierbekkenontsteking ging ik al bijna door mijn knieeen van de pijn. God, echt heel erg!.
Sterkte hoor!

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 16:48

ik had les met m'n pony in een grote longeerbak (omdat hij buiten is ingereden, kon hij niet in de gewone bak dan ging hij keihard galoperen) Fijn. whatever. ik was aan het rijden en hij vond dat hij is 1 bepaalde hoek steeds moest stoppen. Nou fijn, dat ging 1000x goed. Tot ik aan galoppeerde. Toen bedacht hij die hoek in de gaan, en ik voelde dat hij naar links ging, dus ik stuur naar rechts. Najha hij dus naar links en ik naar rechts.. En het fijne was, ik moest nog met hem naar huis rijden. En het was ijs en ijs koud! Dus, maarja toch weer op gestapt.

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 16:59

Les op een nieuw jong paard ( 5 jaar ). Paard was nogal langzaam, instructrice; 'tik!' Dus ik geef een tik, daarna nog 1 en toen zei m'n instructrice nog een keer 'tik!', paard dacht bij die laatste tik; ja dag, daar heb ik genoeg van. Geeft een enorme bok & voor ik het wist lag ik op de grond. Geen pijn, wel enorm hard om moeten lachen :')

lindavincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 17:03

hihi wat grappig onderwerp,
voor mij is het al weer een jaar geleden dat ik gevallen ben,
was op vakantie met paard, ouders en vriendin, op een soort boerderijcamping,..
en ik en me vriendin dachten leuk spelletjes dag met de boerderijpaardjes, te organiseren voor de kindjes daar..

1e spel: versier je pony op zijn mooist,..
2e spel: pacoer lopen, met eigen op een lepol, en sizachen om pionnen enzovoort,. super leuk,..

maaar toen kwam het,.. iedereen riep dat ik en me vriendin het op 1 van de shetjes moesten,..
dus wij doen, en superrr klein zadeltje,..

wij dachten even shethobbelen, maar dat liep anders dan verwacht die shetlander hobbelde zo erg, trok zijn hoofd naar beneden, en ik duikelde er met een koprol af,..

me vriendin heeft tie er ook afgestuiterd,..
heel gelach in het publiek uiteraard XD

C10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 17:05

Mijn laatste val was afgelopen Dinsdag. Ik zat er net voor de 6e keer op toen hij besloot te gaan rollen. Toen ik eraf wilde springen schrok hij en begon te rennen. Dus daar lag ik in het zand...loop er nu nog een beetje als een Oma bij.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 17:11

phoe alweer 4 jaar terug, paard was net 4 weken onder het zadel, maar kreeg blessure en moest op rust. mocht uiteindelijk opbouwen na boxrust (van 3 maanden ) mocht niet longeren, niet losgooien. nee ik moest er op van de DA. dat resulteerde natuurlijk in een rodeo, die ik een paar minuten heb kunnen uithouden tot dat ze het leuk vond om recht op bakrand af te gaan in vólle galop en noodstop maakte en meteen hoge bok gaf :+

tja kan het paardlief niet kwalijk nemen..eindelijk vrijheid :')

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 17:17

ik was aan het rijden zonder zadel en ik gaf pony lief een knuffel, en toen deed hij doodleuk zijn hoofd naar benenden :+ }:0

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 17:20

Mijn laatste val is toch wel ruim een jaar geleden.
Ik ging voor het eerst rijden op een pony (die ik uiteindelijk een paar maanden heb gereden) en dat ging best goed. Op het moment dat ik af wilde stappen, en mijn voeten allebei al uit de beugels had en bezig was met naar beneden komen bokte de pony en zat ik daar op m'n reet met de teugels nog vast op de grond.. Kan er nogsteeds wel om lachen haha.

Op mijn vorige bijrijdpony was ik nooit gevallen.
Mijn huidige is heel lief, als ik zonder zadel rijd en mijn evenwicht verlies probeert hij me terug te duwen, maar daar maakt hij het altijd alleen maar erger mee hahahaha.

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 17:23

we reden in het bos.. vriendin van mij voorop en ik achter op zo´n heel smal dichtbegroeid paadje.. vriendin doet tak aan de kant en denkt dat ik dat gezien heb dus laat los.. gevolg: ik hang in die tak, paard in paniek want vriendin loopt door maar mijn perdje kon niet verder. dus die gaat als een gek achteruit en bokt en ik lig :') was best wel hilarisch

Showem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 17:32

Afgelopen zaterdag kwam mijn pony lief weer thuis van trainingsstal.. ik stapte erop en voor dat ik het wist in volle galop weg , toen sprong hij opzij en lag er naast.
Wou hem niet laten winnen dus er weer op.. toen begon meneer te stuiteren door de bak en ging er weer vandoor toen maar laten vallen en had zo'n pijn van de eerste val dus vond het wel prima en maandag weer opgepakt :P

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 17:37

Laatste keer een maand geleden..
Zonder zadel met carrousel training buiten.. Paard naast mij trapt naar die van mij, die schiet er vandoor, waar ik niet op gerekend was, en poef, daar lag ik. Mn rechter heup, ribben, schouder en nek deden zeer.. Kon een paar seconden lang geen adem krijgen maar moest al snel lachen door dat pony lief heel schattig met dr voorbenen tegen me aanstond en lekker dichtbij aan het snuffelen was.

Ben trouwens meer dan 50x van die pony afgevallen.. Meestal 1x per week half jaar terug. Dus nu gaat het best goed :))

kusjekusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 08:08

niet :)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 10:18

Ik heb nog een vrij recente!
Ik was een week met paardlief bij een vriendin in nederland op vakantie. Gingen we voor de tweede keer op buitenrit. Het laatste lange paadje besloten we galop te doen omdat het zo goed ging. Dus we zaten in galop en een beetje verder stak er iets in het gras uit (een metalen buis/ding) ik dacht oké, mijn paard heeft het in de gaten, teugels wat korter nemen niets aan de hand hij heeft t gezien. Maar vlak voor dat ding maakt mijn paard van die halve noodstoppen en keert zich dan supersnel om en daar lig je dan in het gras/aarde :')

xx_tassjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 09:34

mijn laatste val was ongeveer een maand geleden.
ik reed op een jong paard net 2 weken onder het zadel en de eigenaren kwamen kijken. toen ze er nog niet waren was ik al in de bak aan het los stappen. mijn baas stond aan de kant en zij dat er een daas op zijn hals zat dus die sloeg ik er af maar op dat moment schrok hij ergens van waardoor ik half naast hem kwam wat hij ook eng vond en door schoot en ik eraf ging. gelukkig niks aan over gehouden, weer opgestapt en verder gereden.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 09:37

Mijn laatste val.. Pff. moet ik even denken.. Ik denk dat dat was toen ik links wilde en paard ging rechts.. Ja, toen lag ik er naast..
Was er vorige week nog bijna afgevallen want mn paard schrok van konijnen _/-\o_