Wat is er met de rijbroek gebeurd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MisticRider

Re: Wat is er met de rijbroek gebeurd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 22:11

Ik heb er ook van Harry Horse 3 liggen, 2 daarvan beginnen nu toch echt wel op te gaan, maar ag, ze gaan tenslotte al 6 jaar mee haha. Die zijn dus zeer goed bevallen, en doen het dus echt goed. Wel moet je net "geluk" hebben volgensmij, de een is stukke beter als de andere. Wel heb ik alles met leren zit (kan niet meer zonder haha) Ik heb type: Concours, met leren zit en zeer hoge taille, en een rits zakje. De andere is van de grijs/gele collectie met leren zit. De andere weet ik helaas niet.

Verder heb ik wat horka's liggen. Die hebben wel die lekkere simpele uitstraling. 1 heb ik zonder zitvlak, die ik gebruik met mesten enz enz. Die is super fijn, en gaat al jaren mee. Bij de andere 2 (met leren zit) merk ik duidelijk dat ze harder slijten bij de naden dan bijvoorbeeld HH.

Sinds kort heb ik ook een broek van HV polo, in de uitverkoop gekocht voor 50,- Hij zit super lekker en draagt heel fijn, maar over de duur kan ik nog weinig zeggen.

Het enige merk wat tot nu toe echt heel slecht is bevallen is Ascot; hiervan heb ik er 2 gehad (zaten heerlijk en stonden leuk) en bij allebei de rijbroeken was na enkele maanden het zitvlak compleet doorgesleten, viel ook nog eens niks meer aan te repareren ofzo... :\

Oja: Ik rijd zo goed als dagelijks intensief.

92Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 22:26

Ik draag altijd Cavallo rijbroeken, zitten fijn en ze blijven mooi.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 22:29

Ik heb een half jaar terug ook een rijbroek van Horka gekocht. Ik pas al een tijdje niet meer in maatje 34 dus op naar de winkel om voor een nieuwe te gaan.. Nou serieus, wat een rare pasvormen! Normale kleding draag ik nu 38/40, rijbroeken paste de 42 of zelfs 44 me niet eens.. De tailles zijn gewoon te smal!! Horka was de enige die ik enigzins normaal aan kreeg. Dat elastische deel onderaan (ipv klitteband) vind ik wel echt super fijn, maar na 3 weken sprong mijn eerste rits al op mijn kontzak.. Zitten 3 ritsen in de rijbroek, en ondertussen zijn ze al allemaal gesneuveld, mijn gulp staat continu open, tussen mijn bovenbenen is het leer al helemaal ruw geworden van het lopen en het riemlusje is ook al kapot...

Ben er dus totaal niet over te spreken... Helaas vind ik die rijbroeken van EJ ook niet helemaal lekker zitten, die zakken echt mega erg af bij je kruis.. Loop dan de hele tijd te hijsen (en dat bij een broek die zelfs een maatje te klein is eigelijk)

Ik vind het een ramp!

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 22:32

Ik zweer ook bij nedhorse, maar ik heb geen problemen met de maten. kan gewoon de maat kopen die ik in spijkerbroek ook heb.
Vindt het ook een prima prijs/kwaliteits verhouding. en erg leuke mensen daar.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 22:38

Zolang ik alleen maar een beetje buitenrijd en niet serieus train zweer ik gewoon bij stretchende skinny jeans.... :))

JoJoPonylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 22:45

Harrys horse! Deze zijn van hele lekker zittende elastische stof, gaan super lang mee, zijn niet ontzettend duur, geen poes pas, gewoon een voorkant en een achterkant, op de voorkant 2 broekzakken, thats all! doe er nu al 4 jaar mee, en ben heel tevreden. Als deze het ooit begeeft, weer hetzelfde merk! :j

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 22:50

mala26 schreef:
Ik zweer ook bij nedhorse, maar ik heb geen problemen met de maten. kan gewoon de maat kopen die ik in spijkerbroek ook heb.

Dan ben jij wrs een apart geval ;)

Zelf was ik al wel op de hoogte wat de maten betrof omdat ik al 2 nedhorsen had en toen (jaar of 5 geleden?) werd het me al met de maat geadviseerd en toen ik laatst dus via marktplaats 2 verschillende verkopers benaderde (om een leuk prijsje te maken wanneer ik 3 broeken zou kopen) werd ik door beide verkopers netjes op de hoogte gesteld over de maatvoering. Ik vroeg dus naar maat 40 omdat ikzelf 38 heb en beide verkopers adviseerde mij maat 42 of zelfs 44 te nemen. Ze wisten niet dat ik al op de hoogte was, ha,ha!

Maar de kwaliteit/prijs verhouding staat mij aan en tevens de pasvorm en draagcomfort, dus ik ben pro nedhorse _/-\o_

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:00

zwanepol schreef:
mala26 schreef:

Dan ben jij wrs een apart geval ;)

Zelf was ik al wel op de hoogte wat de maten betrof omdat ik al 2 nedhorsen had en toen (jaar of 5 geleden?) werd het me al met de maat geadviseerd en toen ik laatst dus via marktplaats 2 verschillende verkopers benaderde (om een leuk prijsje te maken wanneer ik 3 broeken zou kopen) werd ik door beide verkopers netjes op de hoogte gesteld over de maatvoering. Ik vroeg dus naar maat 40 omdat ikzelf 38 heb en beide verkopers adviseerde mij maat 42 of zelfs 44 te nemen. Ze wisten niet dat ik al op de hoogte was, ha,ha!

Maar de kwaliteit/prijs verhouding staat mij aan en tevens de pasvorm en draagcomfort, dus ik ben pro nedhorse _/-\o_

hahahaahaha dat ben ik zeker, je bent niet de eerste die het zegt haha :D
ben ook al jaren trouwe koper. ben zelfs de grootste afnemer van die broeken in de winkel bij ons in de buurt.
kreeg toen een dvd van ze haha omdat ze verkoopster had gezegd dat ik zon trouwe klant was :)

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 07:14

Ik was Albang dat het aan mij lag met ned horse indd slecht voor je ego....

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 07:17

_Zeppelin schreef:
Pikeur heeft ook degelijke broeken, die van mij gaan echt al jarenlang mee!

:j de Montana of Janette!

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:17

VisibreTeam schreef:
Zolang ik alleen maar een beetje buitenrijd en niet serieus train zweer ik gewoon bij stretchende skinny jeans.... :))

Daar reed ik ook mee. Het kruis ging echter slijten, waardoor hij stuk ging. Daarom nu toch een echte rijbroek kopen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:48

Ik ben ook fan van de eurostar, vooral de finale. Gaan ook lang mee. Heb nu ook een PK broek, erg fijn, zitten wel kontzakken op, maar daar doe ik niets mee :D De PK heeft ook hele diepe steekzakken, ook erg fijn.
Pikeur heb ik ook gehad, maar was mijn slechtste broek ooit, gevolgd door Harry's Horse.
Het lijkt wel steeds moeilijker te worden om een rijbroek te vinden zonder leren zit.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 16:39

Ik vind rijbroeken kopen ook echt een ramp hoor. Ze verslijten zo snel. Juist daarom wil ik er ook geen kapitalen meer aan uitgeven. Als ik een rijbroek van 60/70 euro koop wil ik ook gewoon dat ie langer mee gaat.
Dus koop ik ze liever van 40 euro (en dan ook omdat goedkoper niet te vinden is) want die gaan niet minder lang mee.
(Wat ik echt heel gek vind)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 16:51

Ik heb er één van HH gekocht op Agradi voor 30,- ... Het is dus wel goedkoper te vindne. Ik kijk even hoelang die meegaat. Andere HH rijbroek liet een hoekje van de kniestukken los, weer vast gelijmd, het is nu driekwart jaar oud.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 18:28

Ik heb hier 2 BR broeken, eentje van Pikeur en eentje van Hac Tak.
Mijn Pikeur broek gaat al jàren mee en zit nog altijd als gegoten. Heerlijke broek is het, zeker als je weet dat ik hem voor de helft van de prijs op de kop heb weten te tikken. Het is wel een ouderwetser model, dus waarbij de broek tot je navel komt. Mijn ene BR broek vond ik het geld niet waard.. Was een donkere jeans, mooie broek, maar zo'n dunne stof en die was al gauw helemaal doorgereden. Mijn nieuwe BR broek is dan weer super fijn qua pasvorm en model, deze heeft wel een lederen zitting dus gaat ook langer mee. Die van Hac Tak is een échte jeans, dus dikke stof. Wel fijn, maar heb hem iets te groot gekocht dus moet ik een riem dragen. Voor slechts 20euro gekocht, dus kan niet sukkelen!

Al mijn broeken buiten die dunne BR heb ik gekocht tijdens de koopjes. :)

kusjekusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 08:31

nog steeds een aantal van harry horse, met 1 zakje aan de voorkant en meer niet (: