Cap? Een lelijk, oncomfortabel ding

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Femkeeex

Re: Cap? Een lelijk, oncomfortabel ding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 15:51

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:52

Ik rijd ook graag met zo'n western cowboyhoed... (staat stoer!)... maar ook daarvoor zijn inlays voor daaronder, een losse verharde schaal waar je de hoed overheen kunt plaatsen, zonder dat dat direct zichtbaar is.
Gewoon even googlen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:52

Ik draag bijna altijd een cap.

Het is zelfs zo erg, dat ik, als ik mn paard/pony heb afgezadeld en op stal heb gezet, ik op de fiets stap met cap, en pas als ik door mn haar wil strijken, ik er achter kom dat ik mn cap nog op heb.

Caps zijn er niet voor niets...

Heb je hersens? Bescherm ze dan ook (Mijn mening)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:55

@ TS Ik zou gewoon naar een paardensportwinkel gaan. En een aantal caps passen. Dan krijg je het beste door wat voor cap jouw het beste past. En waar jij het minste of zelfs nergens last van krijgt.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:56

Ik vind caps echt ondingen en ja ik rij zonder cap ( niet altijd , bij mijn eigen pony op stal is het verplicht ) Tuurlijk is het veiliger en het is goed dat ze er zijn , veranderd er niet aan dat het ondingen zijn :) Wel rij ik alleen zonder cap als ik het paard voor 1000 % vertrouw.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:56

In tegenstelling tot zo te zien velen hier, heb ik nooit last ondervonden van een cap. Bovendien is het op veel (pension)stallen tegenwoordig verplicht en met recht. Het is ieders eigen verantwoording om wel of geen cap te dragen daar waar het (nog) niet verplicht is. Ik hoop alleen dat men daarin ook verstandige keuzes kan en zal nemen. :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:59

Het enige echte nadeel vond ik de warmte onder zo'n ding.
Knellen/hoofdpijn is gewoon een te kleine maat.. daar moeten mensen niet over zeuren.

Ik heb nu een cheap-ass Horze cap, en daar zweet ik niet mee, voel je niet zitten (super licht) en sindsdien geen problemen met een cap op doen ;)

Confiance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:01

Ik heb nooit echt problemen gehad met een cap dragen, vond het eigenlijk juist fijn zitten :j
Voor fotoshoots kan ik begrijpen dat een cap niet mooi staat maar als ik gewoon buiten rij of in de bak draag ik gewoon een cap, daarbij als ik geen cap draag komt mijn moeder me persoonlijk een op mijn hoofd zetten :')
Geen cap op is meteen afstijgen en naar huis gaan :o

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:03

lifaya schreef:
@ Fry, als fietser ben je de zwakste in het verkeer, kans is aanwezig dat je op de bumper van een auto knalt die je over het hoofd ziet en je door de ruit vliegt, noem maar wat op. Je hebt altijd risico's met alles wat je doet. Maar wat voor leven heb je als je overal op moet gaan letten? Ik leef liever kort en gelukkig dan lang en beperkt :P Ik heb 3 maanden in amerika gezeten, op een ranch , geen cap van dichtbij gezien daar. Lekker over prachtige lange wegen gegalopeert met de wind door mijn haren en de zonsondergang tegemoet. Ik heb die cap geen moment gemist :')

Echter zijn de auto's van tegenwoordig hier wel weer op aangepast.. zo hebben ze bijvoorbeeld een flexibele bumper. Om de schade voor fietsers en voetgangers te beperken.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 16:03

Bij mij is het heel raar, in de winter draag ik altijd een cap, lekker warm en kan ik prima verdragen.
Maar in de zomer en dan als het boven de 30 graden is *verschrikkelijk*

Snoevie

Isabel_k schreef:
Ik vind caps echt ondingen en ja ik rij zonder cap ( niet altijd , bij mijn eigen pony op stal is het verplicht ) Tuurlijk is het veiliger en het is goed dat ze er zijn , veranderd er niet aan dat het ondingen zijn :) Wel rij ik alleen zonder cap als ik het paard voor 1000 % vertrouw.

het paard wat je voor 1000% vertrouwt kan ook struikelen?
Verder moet je t natuurlijk zelf weten
Laatst bijgewerkt door Snoevie op 11-08-13 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

xLauLaUx

Paardjes45 schreef:
Bij mij is het heel raar, in de winter draag ik altijd een cap, lekker warm en kan ik prima verdragen.
Maar in de zomer en dan als het boven de 30 graden is *verschrikkelijk*

Vroeg rijden, als het nog koel is :D

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 16:05

Ik kan niet altijd wanneer ik wil naar mijn paardjes, want pensionstal is niet dichtbij, papa moet mij brengen en ik denk niet dat hij om 8 uur wil opstaan.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:08

@snoevie dat weet ik en dat risico neem ik zelf :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:08

Sowieso, ga je echt rijden als het boven de 30 graden is? Beetje sneu voor je paard....

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:10

Ik vind de caps van tegenwoordig helemaal niet meer zo lelijk en best fijn zitten. :j Ik beken dat ik niet altijd met cap rijd, maar ik vind het zeker geen storende factor, ook om te zien niet.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 16:10

Een klein buitenritje van een halfuur met alleen stappen, moet kunnen toch.

Ps: wij staan op een pensionstal waar de paarden maar 1 keer in de 2 weken buiten komen ofzo, dus wij komen zo vaak mogelijk om te rijden, pony ff uit stal halen of buiten laten grazen. Alle pensionstallen in de buurt waren vol. Wij staan nu al 6 jaar op die pensionstal, en sinds een halfjaar komen ze bijna nooit meer buiten.
Laatst bijgewerkt door _Femkeeex op 11-08-13 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:10

wauw met airco? sjiek hoor

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:11

Wat is dan het punt met je cap? Als het zoveel afgekoeld wordt dat je vindt dat het niet zielig is voor je paard...
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 11-08-13 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Ts, je woont toch in Turkije?
(Even voor de beeldvorming, want dan kan de bak met verkoeling wel uit :D )
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 11-08-13 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Ik draag ook altijd een cap.
Ik vind mijne niet eens lelijk ( Br zenith swarsovski ), het hoort er gewoon bij.
Sommige mensen hebben ook rijfoto's waar ze rijden zonder cap ( 'Ja, het was alleen maar voor de foto's' B-) ) , dat vind ik niet eens mooi staan.
Ik vind het veel beter als je rijfoto's hebt met cap, zonder cap lijkt het net alsof er wat mist, ik vind het er gewoon bij horen.
En ook van die reacties 'mijn paard is zoo braaf' of 'hij doet nooit wat' of 'ik heb zooooo'n goede band met hem' vind ik echt dom.
Een paard kan schrikken, een paard kan struikelen, een paard kan een hartaanval krijgen.
Ookal is ie zo braaf, ookal doet ie nooit wat, ookal heb je een goede band met je paard, zoiets kan je niet zien aankomen of voorkomen, als dat gebeurt lig je gewoon op de grond. ( met een open schedel )

Jorinda

Dat ze niet lekker zitten en dat ik er een champignonhoofd van krijg, ben ik met je eens.
Maar ik ben al meerdere malen heel blij geweest dat ik er eentje op mijn hoofd had :Y)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:12

Ik vind het ook ondingen. Ik heb een hekel aan dingen op mijn hoofd. Een muts bijvoorbeeld zal ik ook niet snel opzetten. Maar als ik denk een cap nodig te hebben zet ik hem toch op. Hij heeft één keer mijn leven gered. Tijdens het proppen draaien kreeg ik een klap van een paard tegen mijn hoofd. Toen was ik blij dat ik hem op had. Vraag me niet waarom ik hem al op had want meestal maak ik eerst het paard klaar en kleed me dan pas om. Ik maak zelf de afweging wanneer ik hem op zet en blijkbaar kan ik dat prima. De laatste 20 jaar nooit zonder cap gevallen terwijl ik er toch weleens afgestuiterd ben met een jong dier. Door een voltigeverleden kom ik eigenlijk altijd op mijn voeten terecht dus had ik nog niets aan de bescherming van de cap.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 16:18

vuurneon schreef:
Ts, je woont toch in Turkije?
(Even voor de beeldvorming, want dan kan de bak met verkoeling wel uit :D )

Nee we gaan verhuizen naar Turkijke

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 16:20

Blue_Eyes schreef:
Wat is dan het punt met je cap? Als het zoveel afgekoeld wordt dat je vindt dat het niet zielig is voor je paard...

Nee dan niet, maar ik heb een paard dat zich snel verveeld en heel vervelend gaat doen als je elke dag in de bak gaat rijden, dus ik rij meestal 3 keer per week buiten, 1 keer springen en 2 keer dressuur.