Irritatie loopt op stal erg op

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 15:27

Ik vind het erg dat zoiets eerst op bokt en dan pas met de klant besproken wordt. En als het nu echt een uitzonderlijke situatie was waarbij de pensionhouder even andere visies wilden horen, a la, maar dit gaat gewoon om een klant die wil verhuizen.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 15:28

Je hebt als pensionhouder nu eenmaal wat verantwoordelijkheden en daar horen dit soort zaken ook bij. Ventileren prima maar besef dat de klanten ook bokkers kunnen zijn. Hoe zou jij je voelen als je dit zou lezen door je (ex) stalbaas, als je niet eens een gesprek hebt gehad met desbetreffende. Nee ik vind het niet netjes.

friendly

Re: Irritatie loopt op stal erg op

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 15:28

Tja als mijn naam niet genoemd word en niemand kan herkennen dat het om mijn situatie gaat maak ik me er niet druk om.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 15:29

Er wordt op bokt over van alles geklaagd, zonder dat het besproken wordt met desbetreffende..... Dat is niet altijd even netjes, maar zo gaat het heel vaak ook over andere mensen. En dan hoor ik niemand.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 15:31

O jawel, dan vind ik het ook niet netjes. Problemen moet je eerst oplossen met de betrokken mensen of als je zelf eerst de situatie met andere paardenliefhebbers wil bespreken doe je dat op een neutrale manier. Maar niet gaan zeggen dat een klant dominant is en een grote mond heeft, terwijl die misschien gewoon even door een heftige periode gaat.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 15:37

Ach, ik vind 'een heftige periode' geen vrijbrief om met een grote mond rond te lopen, Gini. Daarbij is TS naar mijn idee anoniem genoeg hier en ze mag best klagen over iemand. Professioneel is het natuurlijk niet, maar we doen allemaal wel eens wat wat je misschien beter niet kunt doen. Niemand is heilig. Er zeker hier op bokt wordt een hoop geroepen over andere mensen, anderman's dieren of weet-ik-veel-wat zonder dat er in real life ook maar iets overlegd is.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 15:47

De laatste twee weken ben ik ook sneller kortaf geweest, door de stress van mijn masterthesis.
Ik heb trouwens niets gezegd over een vrijbrief om een grote mond te hebben. Maar wel een reden om het dus niet zomaar op internet te gooien.
Ik heb ook een klein ruzietje gehad met een vriendin. Omwille van bovenstaande reden had ik een heel kort lontje. Nadien hebben we het uitgepraat. Ik zou het echt niet waarderen moest vriendin in tussentijd dingen verspreiden op het internet. We zijn allemaal mensen, en we zijn allemaal niet perfect. Maar openlijk klagen op het internet over mensen die wanneer ze het zien echt wel weten dat het over hun gaan, nee, die tendens heb ik nooit gesnapt.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 15:48

Hoe zou ts t vinden als de klant een klaagtopic had geopend over haar acties ? Misschien vond die klant ook wel dat ts altijd boos keek, ze de paarden te kort naar buiten liet enz. Ts weet dan dat ze sat niet doet of dat ze anders dacht over te komen maar wordt wel door de bokkers veroordeeld over haar manier van stal runnen. Exact hetzelfde en weet zeker dat de ts dat ook niet netjes had gevonden. Dat prive omstandigheden iemands humeur kunnen beinvloeden kan wel degelijk, en wat is dan een grote mond ? Dat geeft iemand anders dan nog geen vrijbrief om zomaar dingen op internet te zetten. Anoniem of niet (in hoeverre is ts anoniem) als stalhouder hoor je je professioneelte gedragen naar je klanten, ookal zzoden die zich als een kind gedragen. Zeker in een situatie als dit. Voorbeeld, de opmerking dat iemand vantevoren weet dat er geen binnenbak is slaat natuurlijk nergens op. De klant mag zelf bepalen waarom en wanneer die weg wil.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 15:49

tjoh wat een geleuter weer, er is altijd wel een topic waar iemand negatief op moet reageren. Er staat geen naam etc bij wat is het probleem, zou ik niet zo moeilijk over doen. Er zijn zat topcics over anderen nou kun je bokt wel sluiten als je niks meer over een ander (anoniem) mag plaatsen.

Mare ts top gedaan fijn dat het is afgesloten.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:06

Uiteraard vind ik wel dat je moet blijven communiceren met elkaar maar een dergelijk topic open voor extra tips... Geen probleem. Ik ga verder mijn argumenten niet herhalen. Deze staan op deze pagina, en/of de vorige.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:10

russel schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd niet netjes hoe jij praat over stalklanten...en ook nog persoonlijke zaken van ze op internet kalkt. Ons kent ons en op een goed moment komt zij en haar nieuwe stalgenoten dit onder ogen...

Bij jouw zou ik nooit op stal willen staan....

Ze noemt geen namen en ik vind juist dat ze heel netjes heeft gehandeld.
daarbij is ze dit toppic toch al gestart en dan zijn wij als medebokkers toch nieuwsgierig hoe het is afgelopen.
Ik denk dat ts het heel goed heeft gedaan en ik vind dat ze hier niks verkeerds heeft neergezet.
Ik zou met een gerust hart bij haar staan.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:18

dito schreef:
tjoh wat een geleuter weer, er is altijd wel een topic waar iemand negatief op moet reageren. Er staat geen naam etc bij wat is het probleem, zou ik niet zo moeilijk over doen. Er zijn zat topcics over anderen nou kun je bokt wel sluiten als je niks meer over een ander (anoniem) mag plaatsen.

Mare ts top gedaan fijn dat het is afgesloten.

Wauw wat kinderachtig. Mag men alleen maar reageren met whoop whoop wat goed van je ts ?Zo niet dan is het gelijk geleuter ? Wat is negatief, ik gaf aan waarom ik het vind en miss kan en wil de ts er wat mee doen. Zo niet prima, maar ik mag gerust op een normale manier aangeven waarom ik iets niet vind kunnen. Lijkt wel of je nooit iets anders mag zeggen dan alleen de oh wat leuk en ik snap je helemaal reacties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:47

jesito schreef:
russel schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd niet netjes hoe jij praat over stalklanten...en ook nog persoonlijke zaken van ze op internet kalkt. Ons kent ons en op een goed moment komt zij en haar nieuwe stalgenoten dit onder ogen...

Bij jouw zou ik nooit op stal willen staan....

Ze noemt geen namen en ik vind juist dat ze heel netjes heeft gehandeld.
daarbij is ze dit toppic toch al gestart en dan zijn wij als medebokkers toch nieuwsgierig hoe het is afgelopen.
Ik denk dat ts het heel goed heeft gedaan en ik vind dat ze hier niks verkeerds heeft neergezet.
Ik zou met een gerust hart bij haar staan.

Ja hoor mag, maar de details hoeven niet, er wordt informatie door gespeeld die nog onder de pet hoort te blijven, aangezien het iets is wat die klant niet aan de groten klok heeft gehangen omdat het nog niet zeker is.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:53

Maar dat gebeurt hier constant op bokt, Russel..... Ook in andere gevallen met andere mensen. Maar dan gaat men er gretig op in en wordt er niets geroepen.... toch wel een beetje apart, vind je niet? ;)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:36

pensiongasten plaatsen hier dagelijks topics over wat wel en niet fijn of goe dis op de stal, en vaak wordt de naam zelfs genoemd, en nu vraagt een pensioneigenaar iets over een klant en de problematiek, en wil ervaringen en dingen delen en wordt zo gereageerd. Ik blijf erbij, er zijn geen namen genoemd en alles is netjes besproken

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:56

Ik vind het ook een nette manier :j TS wou gewoon weten wat ze in haar geval het beste kon doen. Zonder namen te noemen heeft ze gewoon de situatie voorgelegd en om advies gevraagd. Ze was eerst geschokken van de reactie van de klant, snapte de heftige reactie niet. Uiteindelijk ook wel fijn voor de mensen die dit topic bekeken om te weten hoe de vork nu in de steel zat en dat het toch op een goede manier is afgelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 20:39

Als ik je pensionklant was geweest, en ik zou dit verhaal en deze 'ontknoping' op een forum lezen (en herkennen, want ik heb nog steeds een zeer sterk gevoel van 'eigen waarheden' bij dit topic...), dan zou ik ondanks dat m'n naam er niet bij stond toch bepaald not amused zijn.
Ik vind dat je van een stalhouder een bepaalde professionaliteit mag verwachten. En daar hoort ook een stuk omgang met mensen, omgaan met eigen emoties, én een stukje discretie bij.
Vergeet niet dat de beste reclame mond-tot-mondreclame is. En de slechtste? Zelfde weg. Mensen verwijzen elkaar. En handel je iets echt netjes af, dan krijg je alsnog die goede referenties. Doe je dat echter niet, dan begínt de ellende vaak met bv een k*topmerking op iets als Facebook... En dan begínt het pas...
Ik hoop voor je dat je klant geen Bokker is ;)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:27

friendly schreef:
Tja als mijn naam niet genoemd word en niemand kan herkennen dat het om mijn situatie gaat maak ik me er niet druk om.

Maar als dat nou toevallig wel het geval is dan? Als nou toevallig anderen wel weten over wie dit gaat en dus wel beide kanten van het verhaal weten... en bijvoorbeeld zouden weten dat niet alles helemaal (of helemaal niet) klopt wat er geschreven wordt?
Het kon allemaal misschien best es iets anders in elkaar zitten dan we nu van 1 kant horen tenslotte en dan kunnen dit soort 'openbaringen' je nog wel eens flink in je achterste bijten. En hoe zou jij je voelen als het over jou zou gaan maar wat er geschreven wordt klopt gewoon niet met de werkelijkheid... Zou je je er dan ook niet druk over maken?
Een professioneel stalhouder houdt dit soort onenigheid binnenshuis en gaat niet over z'n pensionklanten op een publiek forum zitten kwaken, wát er ook aan de hand is. Of er nu namen genoemd worden of niet, er zijn áltijd meer mensen die van de situatie af weten en zelfs als dát niet aan de orde is, dan nog ben je gewoon niet professioneel bezig en wek je geen vertrouwen naar potentiële nieuwe klanten toe. Het zou voor mij in ieder geval een rede zijn om niet bij je op stal te gaan staan en je stal ook af te raden bij vrienden.

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 01:31

Als je nu het topic bekijkt is het meer de irrataties bij bokkers loopt erg op.

Zolang je anoniem blijft in namen, stalnaam, woonplaats etc weet niemand hier iets verder af en is het naar mijn mening ook niet onprofessioneel om op deze manier advies of tips te winnen. Ga ook niet teveel in op detail, zoals vakantie en té persoonlijke informatie van je ex-klant.

Fijn dat het inmiddels is opgelost!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 01:50

Francis schreef:
friendly schreef:

Maar als dat nou toevallig wel het geval is dan? Als nou toevallig anderen wel weten over wie dit gaat en dus wel beide kanten van het verhaal weten... en bijvoorbeeld zouden weten dat niet alles helemaal (of helemaal niet) klopt wat er geschreven wordt?
Het kon allemaal misschien best es iets anders in elkaar zitten dan we nu van 1 kant horen tenslotte en dan kunnen dit soort 'openbaringen' je nog wel eens flink in je achterste bijten. En hoe zou jij je voelen als het over jou zou gaan maar wat er geschreven wordt klopt gewoon niet met de werkelijkheid... Zou je je er dan ook niet druk over maken?
Een professioneel stalhouder houdt dit soort onenigheid binnenshuis en gaat niet over z'n pensionklanten op een publiek forum zitten kwaken, wát er ook aan de hand is. Of er nu namen genoemd worden of niet, er zijn áltijd meer mensen die van de situatie af weten en zelfs als dát niet aan de orde is, dan nog ben je gewoon niet professioneel bezig en wek je geen vertrouwen naar potentiële nieuwe klanten toe. Het zou voor mij in ieder geval een rede zijn om niet bij je op stal te gaan staan en je stal ook af te raden bij vrienden.

Nee. Zou me er inderdaad niet druk om maken. Als mensen dan zo graag leugens verspreiden gaan ze hun gang maar. Als mijn naam niet genoemd word, prima. Misschien zou ik mijn kant gaan belichten van het verhaal maar dat denk ik niet.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 07:15

Sammiej schreef:

Het is niet omdat je er een ander gedacht op na houdt, dat je meteen geïrriteerd bent. ;)
Ik vind het eigenlijk best wel gek hoe iedereen op een forum precies dezelfde mening moet hebben. De ene vindt dit topic kunnen, de ander vindt dat het neutraler geformuleerd had mogen worden, that's it en we leven vrolijk hand in hand verder.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:17

Sjonge jonge wat een gezeur! Ts heeft het fijn opgelost met klant die denk ik zelf wel weet dat ze niet heel handig gehandeld heeft. Ze mag blij zijn dat ts het nog uit heeft willen praten, daar heeft ze zelf ook nog wat aan. Misschien niet direct maar ze zal er in de toekomst vast nog wel eens over nadenken. Ts is wat mij betreft anoniem genoeg in haar verhaal en ik zou geen moeite hebben om bij haar op stal te staan als ik dit gelezen had en op zoek was naar stalling.

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 09:01

MarjanB schreef:
Sjonge jonge wat een gezeur! Ts heeft het fijn opgelost met klant die denk ik zelf wel weet dat ze niet heel handig gehandeld heeft. Ze mag blij zijn dat ts het nog uit heeft willen praten, daar heeft ze zelf ook nog wat aan. Misschien niet direct maar ze zal er in de toekomst vast nog wel eens over nadenken. Ts is wat mij betreft anoniem genoeg in haar verhaal en ik zou geen moeite hebben om bij haar op stal te staan als ik dit gelezen had en op zoek was naar stalling.

Amen

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 09:12

packer schreef:
MarjanB schreef:

Amen

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Lang leve bokt.. Is het netjes opgelost, valt er toch weer wat te drammen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 10:18

Gini schreef:
Sammiej schreef:

Het is niet omdat je er een ander gedacht op na houdt, dat je meteen geïrriteerd bent. ;)
Ik vind het eigenlijk best wel gek hoe iedereen op een forum precies dezelfde mening moet hebben. De ene vindt dit topic kunnen, de ander vindt dat het neutraler geformuleerd had mogen worden, that's it en we leven vrolijk hand in hand verder.

Boj bokt moet je altijd meelopen met de goegemeente en als je dar niet doet, wordt je afgemaakt. ;)