App voor mobiel/ruiterpaden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vulwatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:46

Mabotje schreef:
Heb ook Saferider, maar die werkt na 2km vanaf stal al niet meer.... heeft blijkbaar 3G nodig en dat bereik is er niet in het bos. Ik vraag me dus echt af hoe anderen dat dan doen?

Ik heb het zelfde probleem sinds een paar dagen.. Als de app draait en ik 'm wil openen, slaat 'ie vast.

rozanlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:14

Ik rij heel vaak alleen in het bos. Ik heb de mogelijkheid om naar verschillende bossen te gaan. één daarvan ken ik volledig uit mijn hoofd omdat ik daar al 1000x ben geweest :D . Maar het andere bos is volgens mij het tweede grootste bos van NL ofzo. (in ieder geval héél groot XD) Ben der ook al paar keer verdwaald. maar ja.. Ik hoop dat er een keer een app op de markt komt waarbij de ruiterroutes en knooppunten e.d. zijn uitgezet in een kaart en dat je van te voren je route kan plannen. Dat zou gewoon ideaal zijn. _/-\o_

Puck1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:36

ik gebruik runtastic. ideaal om te zien waar je rijd en hoe snel je gaat. hij hield ook altijd een kaart bij en nu doet ie dat niet meer!las dat er meer mensen runtastic hebben. herkennen jullie dit probleem?

FC_Koekjes

Re: App voor mobiel/ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:01

heb je de laatste versie erop staan? alle instellingen van het appje gereset?

Puck1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 05:34

hij wordt steeds geupdate.instellingen van app wissen?

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 06:23

Even een stipje, erg interessant :)

Littlejoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:01

Ik kwam op een ander topic dit tegen over Topo-gps i.v.m routes van www.ruiterenenmennen.nl/:

Je kan zo'n route opslaan en op je telefoon met een app als bijv. Topo-gps later rijden.
Als je via topo gps eerst thuis ook de kaarten download kan je zonder internet de route rijden.
Lijkt me super handig in gebieden waar een slecht bereik is.

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:17

Helaas is Topo GPS alleen voor de Iphone. ER moeten toch ook goede apps zijn voor android..

KatinkaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 11:16

Wikiloc (Running, Mountainbiking erc etc etc en Horsebackriding)

Is een engelstalige app maar werkt wereldwijd.

Ja! Ook ruiterroutes in Laag Soeren op de veluwe.

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 23:40

Ik volg.
Voor t vast leggen van routes gebruik ik idd endomundo. Maar het zou geweldig zijn als er een app ontwikkelt wordt met allerlei routes en dat alle ruiterpaden 'bekend' zijn in zo'n dergelijke app.
Denk dat menig ruiter ook wel bereid is om eventueel te betalen :j

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:56

Hallo Maris,

Dit is een al erg oud topic. Er is in de afgelopen 2 jaar al veel veranderd, vernieuwd en over geschreven. Zo is Topo er niet alleen voor iPhone voor android.
Sinds Ruiteren & Mennen 2 jaar geleden de routeplanner heeft geïntroduceerd staan er in Nederland, Duitsland en België +/- 35.000 km aan routes ingetekend. Je kunt daarmee zelf een routeplannen en uitprinten of downloaden voor gps. Meer kun je lezen in de vraagbaak op de website onder gps.
Momenteel zijn we bezig met het testen van een gesproken app, dus daarover kun je binnenkort meer lezen op onze website of op facebook.

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:09

Oh oeps niet naar de datum gekeken, blijkbaar had iemand anders het topic omhoog gezet door een reactie, excuses! Bedankt voor het berichtje. Ik zal de site/ FB in de gaten houden :j

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:26

Ah, even ter toevoeging want ik heb niemand deze app zien voorstellen - ViewRanger! Werkt voor Android en voor de Iphone. Je kan routes plannen of doen van anderen, je hebt gps, je route kan getrackt worden, je hebt toegang tot OpenStreetMaps. Je kan zelfs routes plannen op je gsm zelf, en dat heb ik nog niet voorbij zien komen.

Aan Ruiteren en Mennen heb ik niet veel, woon in België en echt erkende ruiterroutes, daar moet je ver voor zoeken. Ik bedoel, het is hier gewoon normaal om elk "illegaal" pad te betreden. De boswachters houden je ook niet tegen of sturen je niet weg, lopen er ook rond soms. Hier is het een beetje losser.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:36

Oh dit volg ik ook even.

KatinkaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:59

Skyefate schreef:
Aan Ruiteren en Mennen heb ik niet veel, woon in België en echt erkende ruiterroutes, daar moet je ver voor zoeken. Ik bedoel, het is hier gewoon normaal om elk "illegaal" pad te betreden. De boswachters houden je ook niet tegen of sturen je niet weg, lopen er ook rond soms. Hier is het een beetje losser.

Als ik in Wikiloc zoekt Skyefate dan zie ik alleen in de plaats waar jij woont al een paar routes, en de quote hierboven begrijp ik helemaal.
Ik zal eens kijken wat jij voor een app voorstelt, en trouwens nog een tip!

Zolang je geen gpx/kml bestanden kunt uploaden naar je app is het bij voorbaat al kansloos en afgeschreven, waarom? persoonlijk rijd ik liever routes die zijn gemaakt door mensen die ter plaatse zijn geweest dan in plaats van routes die zijn voorgekauwd door een website.

Afbeelding

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:56

Skyefate schreef:
Ah, even ter toevoeging want ik heb niemand deze app zien voorstellen - ViewRanger! Werkt voor Android en voor de Iphone. Je kan routes plannen of doen van anderen, je hebt gps, je route kan getrackt worden, je hebt toegang tot OpenStreetMaps. Je kan zelfs routes plannen op je gsm zelf, en dat heb ik nog niet voorbij zien komen.

Hallo Skyefate,

Ruiteren & Mennen heeft niet alleen routes in Nederland. Op de routeplanner staan ook in België (en Duitsland) al vele kilometers ruiter-en menroute ingetekend. En er liggen er nog veel meer op de plank om opgenomen te worden. Klik even op de link voor de Belgische routes: http://www.ruiterenenmennen.nl/stap3.ph ... n&regio=14

Verder nemen we niet alleen 'officiële' ruiter-en menroutes op, maar alle paden en wegen die aan de voldoen aan de drie belangrijkste eisen, nl routes moeten: 1. veilig zijn voor mens en dier 2. paarden dienen er welkom te zijn 3. routes dienen zoveel mogelijk te gaan door aantrekkelijk gebied.

Waarschijnlijk zijn de boswachters in uw omgeving coulanter dan in veel andere gebieden in België.
Al te vaak is men ook in België op veel plaatsen toch echt wel de klos, wanneer men zich niet aan de regels houdt en wordt men wel degelijk geverbaliseerd.

Het probleem van lukraak door natuurgebieden rijden, ook waar het niet is toegestaan en dan deze routes delen via bv. ViewRanger als zijnde paardenroute, zodat andere daar ook gaan rijden, is niet alleen dat deze ruiters misschien een proces verbaal oplopen. Maar veel ernstiger is dat gebiedseigenaren dit 'wangedrag' maar al te vaak aangrijpen om hele gebieden te sluiten voor paardrijders.
Denk daar a.u.b. goed over na en voorkom dat het plezier voor velen wordt verpest, want de mogelijkheden voor ruiters en menners wordt mede hierdoor steeds verder beperkt.
Als belangenbehartiger voor de recreatieve paardrijders, ervaren we dagelijks hoe moeilijk en tijdrovend het is om gebiedseigenaren bereid te vinden op hun gebieden open te blijven stellen en toegankelijk te houden voor ruiters en menners.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 15:31

Ah, ja, er zijn inderdaad ruiterroutes aangegeven, maar die zijn er belange niet overal en ze zijn erg ver uit elkaar. Als alles door superaantrekkelijk gebied moet gaan, ja, dan zitten we ver van huis. Dat is eigenlijk het grootste verschil met Nederland, me dunkt - er staan bij ons bijna nooit expliciet borden die menen dat ruiters niet door de paden heen mogen. Wij delen onze paden gewoon, en er wordt echt minder op regels gestaan in dorpen, met name waar ik woon. Verscheidene plekken rond Tienen e.d. zijn net hetzelfde op dat vlak. De enige bordjes die je hier tegenkomt zijn oude "Halt" bordjes, en die worden genegeerd door iedereen, zelfs de boswachters. Het zegt ook echt iets als je boswachter op een rit tegenkomt met zo'n bordje en hij gewoon goededag zegt. Ze kijken niet op of om. Nee, ik verpest het plezier voor velen niet - dat is als zeggen dat iedereen vegetariër moet worden want vlees eten, daar worden dieren voor geslacht. Je moet dat een beetje nuanceren.

Nogmaals, het gaat om Halt bordjes. Daarbij zijn de paden zelfs aangegeven op de officiële kaarten en vernieuwde topokaarten als legaal om te wandelen, ook met je paard.

Weet niet of je er ooit van gehoord hebt, maar die foto's van twee borden onder elkaar, met eerst "uitsluitend ruiters" en daaronder "ruiters verboden" voor hetzelfde pad? Dat is België. Ze zijn nog losser tegen de grens van Wallonië aan, tegen Limburg zijn er strikte regels. Hier niet.

Katinka, wikiloc kende ik nog niet! Interessant :j

mpphoto97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 08:31

Margee schreef:
Bestaat er zoiets als een app voor op je mobiel voor ruiterpaden? Soort van GPS maar dan speciaal voor paardrijden zeg maar......

Ik heb er wellis van gehoord of dat er een soort site voor was? Maar ben hier ook altijd naar opzoek maar volgensmij is hij er wel! Je kan ook op google mapt wandelpaden doen soms staan ruiterpaden er ook op omdat het dus blijkt dat wandelaars ook op ruiterpaden mogen??

Xsuus24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 23:57

Dit ga ik ook is volgen :D

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 08:39

Ja, er zijn diverse apps (gratis of te koop) waarmee je ruiter/menroutes kunt downloaden voor je smatphone. Ben je geïnteresseerd, lees dan even verder.

Zoals ik hier al eerder aangaf is dit een erg oud topic.
Inmiddels bestaat de routeplanner van Ruiteren & Mennen al enkele jaren. Vele duizenden kilometers ruiter-en menroute zijn in kaart gebracht in Nederland, België en Duitsland.
Met deze routeplanner kun je vooraf je route uitstippelen en deze als kaart uitprinten maar ook downloaden voor GPS. Dat bestand kun je vervolgens gebruiken voor je navigatie apparatuur, zoals bv. Garmin of smartphone. Op je smartphone kun je bijvoorbeeld de Topo-gps app gebruiken. Deze is beschikbaar voor zowel iPhone al android. Kost +/- 4 euro. Je kunt tijdens het rijden ook offline je positie zien en de route met pijltje volgen.
Hou wel het batterijgebruik van je gsm in de gaten. Neem uit voorzorg ook altijd een uitgeprinte kaart mee indien je in onbekend gebied gaat rijden.

Wellicht ook interessant om te weten: Registreren en gebruik van de Ruiteren & Mennen-routeplanner zijn geheel gratis.

H_W_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 17:03

Weet iemand ook een gratis app om de gedownloade gps routes op een iPhone te krijgen?