alberthoeve september

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eukje

Re: alberthoeve september

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 19:09

Hij was zaterdag weer helemaal oké en we zijn inmiddels gearriveerd! Meneer staat lekker nog even in het weiland nu.
Gelukkig goed afgelopen maar wel ff schrikken!

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 15:12

En Eukje, beviel het, heeft je paardje geen problemen meer gehad tijdens je weekend?

Overigens (ik moet nog even laten weten aan fam Zwiers), is vervoer voor mijn lieverd nu ook rond en gaan wij het eerste weekend van oktober!! Heb er nu al zin in.
Napie, als jij of iemand anders van stal zaterdagochtend (5 okt) vroeg zin heeft in een buitenrit, hoor ik het graag!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:50

Vandaag heerlijk 3 uur samen met Jolanda (Eukje) en Olly gereden. De mulle kant van het bos letterlijk links laten liggen en langs Diever gereden. Weer 20 km bos aangestampt en opgestoft.

Het weekend van 5 oktober ben ik er niet. Maar we hebben nog Letty met haar ijslander en Joram met zijn fjord.

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 09:49

Zippora, het bevalt weer super hier! En Olly is weer helemaal in orde gelukkig.
S ochtends maken we een ritje van 2 a 3 uur en daarna staat ie lekker buiten tot 9 uur. Het weiland bij mijn stal is nog steeds niet klaar dus daar geniet hij wel van!
Veel plezier alvast in oktober!

Gisteren mooie rit met napie gemaakt.
Moet ik em thuis nog wel eens naar voren rijden, achter max aan in galop is ie niet meer te stoppen! Zo leuk... :-)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:10

Afbeelding
Het rondje van gisteren. Dat gedeelte is nog goed te rijden zonder mul zand. Maar 4 hekken, het is een wonder, haha

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:44

Napie schreef:
[ Afbeelding ]
Het rondje van gisteren. Dat gedeelte is nog goed te rijden zonder mul zand. Maar 4 hekken, het is een wonder, haha

Ik doe met mijn paard aan TREC hekken open en dicht maken waren haast geen probleem. Jammer genoeg waren er ook hekken waar ik wel van mijn paard af moet. Maar overal bij de hekken staan opstapboomstammen (:-) nieuw woord)

Bovenstaande route heb ik voor een groot gedeelte gereden. Mijn langste rit was om de kale duinen heen (lekker zwaar en mul)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:53

Ik heb gisteren met Max ook ge-TREC-t dan. Twee hekken vanaf het paard en ook nog open gehouden voor Olly. Veel hekken staan schuin zodat hij weer dichtvalt, die zijn mij te zwaar. Maar opstappen, ook met opstapboom, is ook nog een kunst met mijn stramme lijf

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 17:29

Je deed het allemaal heel handig hoor napie!
Ik ben al helemaal niet zo handig vanaf
dat slagschip met die hekken (en een hernia haha) en opstappen doe ik ook met een krukje dat hoger is dan die boomstammen!
Wel super dat die opstapboomstammen er zijn. Dacht eerst dat het toeval was maar toen bleken ze.bij elk hek te liggen...:-)

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 13:10

Zo, wij zijn weer thuis van een superweek! Wat was het heerlijk rijden daar, en wat een mazzel met het weer!
Die hekken waren niet te doen vanaf het paard, maar die opstapboompjes maakte veel goed.
Cal heeft zich super gedragen, veel landbouwvoertuigen tegen gekomen woensdag en donderdag ivm hooien, een kudde koeien op hol richting ons gehad op de kale duinen, straaljagers etc.

Paarden stonden perfect, grote landjes.

Heb Eukje wel gezien en paar keer gesproken.

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 20:38

We kunnen er nog lekker een paar daagjes extra van genieten. Ipv maandag gaan we nu donderdag naar huis!
Het is lekker druk hier nu met alle deelnemers aan de paarden vierdaagse die dinsdag begint!

Gisteren gigantisch verdwaald in het bos. Mede door plekken waar geen hek zat maar alleen een veerooster....
Om naar huis te komen een gebied ingegaan waar je eigenlijk met je paard niet in mocht maar ik was het helemaal zat! Ineens bleek waarom je er niet in mocht: losloopgebied van schaapjes en....paarden! Gelukkig stonden ze op een aardige afstand maar ik heb daar toch even flink doorgedraafd. Daar wil ik niet tussen komen! Na bijna 4,5 uur weer thuis.... Vandaag maar even een rustdag voor ruiter en paard!

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 21:02

Waar ben je helemaal geweest dan? Wist niet dat er ook nog ergens paarden losliepen.
Wel erg lekker om nog ff te blijven!

ik ben aan het afkicken thuis, wist echt niet wat te doen in de bak vandaag :S

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 21:54

Ja dat afkicken ken ik. Was hier in mei ook een week en toen ik weer thuis was vond ik die rondjes rijden in de bak zoooo saai en vreselijk behelpen!
Zal idd wel weer even tegenvallen straks!

We hadden eerst een heel stuk Berkenheuvel gedaan en zijn toen tussen oude willem en diever overgestoken. Daarna veel te lang doorgereden want toen zaten we in de "noordelijke veldhuizen", dat is bij Hoogersmilde! Op de terugweg door de "zuidelijke veldhuizen" liepen die paarden ergens....
Echt een drama-rit!

Ben blij dat we nog een paar dagen hebben. Door de regen is het nu ook niet meer zo stoffig in het bos!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:41

Wat leuk dat je er nog bent dan

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 10:00

Ja vind het zelf ook erg leuk!
Ik ga vanavond even naar het inschrijfburo van de vierdaagse om te kijken of er een mogelijkheid is om 1 of 2 dagen mee te rijden.
Anders kan ik mooi even de sfeer proeven en misschien alvast een box reserveren voor volgend jaar!
Misschien zien we elkaar nog....als jij niet ligt te knorren!!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 10:07

Bij voorbaat dan sorry voor mijn shagerijnige kop, ik denk dat ik max 5 uur slaap krijg deze week per dag. Ik rij woensdag en/of donderdag een stukje vierdaagse mee. Dat zijn de leukste routes vind ik. Verder ben ik af en toe in de stallen te vinden om te mesten.

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 10:51

Hahaha, geeft niks hoor, dat snap ik wel.
Ik draai ook nachtdiensten en voel me soms na 7 uur slapen nog als een wrak!
Doordeweeks slaap ik soms ook max 5 uurtjes en moet dan na 3 dagen ook ff bijslapen...

Heb jij wel een startnummer dan? Of rij je "illegaal" een stukje route?
Als dat zo is tuf ik graag een stukje achter je aan op woensdag, als je dat goed vind natuurlijk haha...

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 20:20

Napie, ik heb een startnummer! Ik kon me nog inschrijven dus dat heb ik maar gedaan. Ik ga iig morgen en woensdag rijden, donderdag kijk ik even aan.
Ik ga dus woensdag gewoon de hele route rijden en dus niet achter je aan....
Maar ik zie je ongetwijfeld nog hier!!

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:42

Leuk dat je mee kan doen! Staan de routes ergens online,ben wel benieuwd?

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 21:58

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:24

Leuk om te zien! Heel veel plezier dames!

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 22:36

Dank je wel!
Misschien ook iets voor jullie voor volgend jaar?

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 23:17

Neeuh, die mij de,rust van afgelopen week maar!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 01:35

O helemaal prima. Want ik moet toch nog zien hoe mijn pony's zich voor een sulky in de groep gedraagd. Meestal ligt hun tempo namelijk iets horer als de rest (raar maar waar)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 11:01

Afgelopen zondag nog even op de Alberthoeve geweest om te kijken of de hoeve geschikt zal zijn voor een evenement die we willen organiseren..... wat? dat blijft een verrassing :D .

Aansluitend hebben mijn vriend ik en hond nog een mooie wandeling gemaakt door de berkenheuvel op 5 minuten van de alberthoeve. Daar kwamen we de sayasuega runderen (en die zijn moooooiiiii) tegen en hoorden we raven... nog een reden om naar de alberthoeve te gaan :j.
zaterdag moeten we weer terug (wat vervelend) om een picknick tafel te halen die we gekocht hebben bij een mannetje die woont bij de SBB camping (die maakt mooie dingen van hout als hobby)

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 15:21

Leuk, paarden evenement op de Alberthoeve!
Alleen staat mijn paard nu met een peesblessure dus ik ben voorlopig iig niet van de partij helaas :(