Behoefte aan een stal waar je zeer brave paarden kunt kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MiReRe

Re: Behoefte aan een stal waar je zeer brave paarden kunt kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 13:50

Ik zou zelf zeker bereid zijn om meer te betalen voor deze service. Een paard zit 'em niet in de aanschafprijs, maar in het onderhoud. Zolang ik het maandelijkse onderhoud moeilijk vind op te brengen doe ik het niet.
Maar een aanschafprijs voor een goed opgevoed, gezond, met zorg samen met mij uitgekozen bomproof recreatie paard, wat zou realistisch zijn? 6000/8000 of zeg ik nou wat geks?
Mag van mij. Is het dubbel en dwars in plezier waard.
Stel hij is een jaar of 8, of 10 of zelfs 15, dan is dat geen geld voor 10 jaar zorgeloos plezier.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 17:49

Ja, zo denken wij inderdaad (al vind ik €5000/€6000 wel de max voor een bomproof maar talentloos paard), maar hoeveel anderen denken erover? Net als wij 24/7 buiten willen (bij wijze van, is toch ons streven) zijn er velen die les hebben op maneges waar ponys mishandeld en verwaarloosd worden, in stands staan (24/7, jaar in jaar uit)...

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 17:54

Ik zou dat nooit en te never betalen voor een bomproof talentvol paard. En ik gok velen met mij. En wat dacht je van ouders die een paard voor hun kind kopen... De paardenmarkt ligt op z'n gat.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 17:59

zap schreef:
Ik zou dat nooit en te never betalen voor een bomproof talentvol paard. En ik gok velen met mij. En wat dacht je van ouders die een paard voor hun kind kopen... De paardenmarkt ligt op z'n gat.

Waarom geef jij niet wat een dier waard is dan? De markt maar lekker op zijn gat laten liggen...?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 18:10

xSlvna schreef:
zap schreef:

Waarom geef jij niet wat een dier waard is dan? De markt maar lekker op zijn gat laten liggen...?

Tja zo werkt het natuurlijk niet. Mijn huis is ook 3 ton waard, maar niemand die dat er voor geeft. Je paard aanbieden voor veel geld helpt de markt niet hoor. Kwestie van vraag en aanbod. 100 stallen roepen brave paarden te hebben. Waarom zou jij dan een pony voor 4x zo duur kopen? Er wordt je overal hetzelfde beloofd: een braaf en gezond paard.

Waar wordt een paard op getaxeerd? Op braafheid of prestatie? Vooralsnog prestatie en talent. Ik zeg niet dat dat altijd correct is, maar zo is het nu eenmaal wel.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 18:31

Ik vind die prijzen ook behoorlijk hoog :=

Voor rond de 1500 euro heb je een prima talentloos maar braaf paard momenteel, als je maar geduld hebt, goed zoekt en goed kan onderhandelen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 18:34

Waarom 'goed onderhandelen'? Een €500 extra geven voor de tijd en het werk die de eigenaar erin gestoken heeft lijkt me niet zo een ramp... Maar wie ben ik.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 18:40

Ik durfde eigenlijk niets zeggen, maar 8000 euro voor een braaf paard maar verder niets, wauw, dat zou ik van mijn lang leven niet geven. Zoveel heeft een simpel recreatiepaard toch nooit gekost, zelfs niet voor de crisis. Niet denigrerend bedoelt maar zo is het nu eenmaal. Een asielhond zonder stamboom kost ook minder dan een chihuahua met.

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:13

De prijzen die ik noemde waren maar een ideetje.
Het zegt alleen dat IK het over zou hebben voor het voor mij perfecte paard.

En wie zegt dat het bedrijf van TS straks alleen rasloze paarden zonder afstamming levert?
Kan best dat ze superbrave kruisingen te koop aan gaat bieden voor veel minder geld, en dat er ook eens een raspaardje tussen zit die ook nog wat kan, maar ook bij TS de opleiding heeft gehad en dus schriktraining, verkeersmak, bomproof en alles heeft. Die mag dan toch wel wat meer kosten neem ik aan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:33

Ik denk niet dat een werkend iets gaat zijn.

Want je moet eerst je doelgroep bepalen, dat zijn toch vaak onervaren mensen met niet een al te groot budget. En in hoeverre kun je braafheid garanderen? En hoe lang? Mensen die een heel braaf paard zoeken zijn vaak niet de meest getalenteerde/ervaren/kundige rijders.

Ik vind het een heel mooi plan, maar ik denk niet dat het haalbaar is, ik denk dat je jezelf er mee in de vingers gaat snijden. Ik vind 8000 euro voor een braaf recreatiepaard toch ook echt wel een fantasieprijs. Ik denk dat je voor brave recreatiepaarden tot 2500 euro kunt vragen.

Mijn ouders hebben toen ik 10 was een e-pony gekocht voor 1000 euro, diertje is nog 8 meegegaan. Hij was redelijk braaf, geen mak schaap maar ik kon er goed op sturen.

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:39

nou 6000-8000 euri voor een braaf paard vind ik nogal wat.
Ik denk niet dat dat rieeel is.

Voor die prijs kan ik wel meerdere brave paarden voor je vinden.

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:44

Met nazorg van de handelsstal waarop je als onervaren eigenaar kan terug vallen, mocht zich toch een probleem voor doen?
Het lijkt me aantrekkelijk om voor een hoger aankoop bedrag dan ook meteen een soort lessenpakket en een bepaalde tijd een bepaald maximum hulp uren in te kopen.
Dat je niet alleen het paard koopt, maar ook een X aantal "onderhoudsbeurten" qua gedragstraining van paard én nieuwe eigenaar.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:46

Met nazorg ga je er van uit dat diegene niet 3 uur verderop woont.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:52

Ik vind het een nobel streven om bombproof paardjes aan te willen bieden, maar daar ga je niet van kunnen leven. Bombproof paardjes worden niet geboren, die worden gemaakt en daar gaat heel veel tijd inzitten.
En uiteindelijk ga je bij een paard betalen voor de professionele training die erin is gegaan. En 5000 Euro voor een gezond recreatiepaard als sportpaarden met mogelijkheden om te groeien dat nog niet opbrengen, wie denk je dat dit voor een paard neer gaat tellen?
Dan krijg je na de aankoop het probleem dat niet iedereen het niveau dat erin is gebracht vast kan houden. En heel veel mensen denken dat ze met een kant en klaar beleerd paard klaar zijn (heeft uiteindelijk wel 5000 Euro gekost dus het budget voor lessen is op. En dan als tweede: zie maar een adres te vinden waar ze in dezelfde trend van beleren doorgaan....

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:54

Sizzle schreef:

Dan huurt TS daar voor haar bedrijf betrouwbare collega's voor in die wel in de buurt van de klant wonen.
Voor alles is een oplossing.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:57

MiReRe schreef:
Sizzle schreef:

Dan huurt TS daar voor haar bedrijf betrouwbare collega's voor in die wel in de buurt van de klant wonen.
Voor alles is een oplossing.

Voor alles is idd een oplossing. Maar voor niets gaat de zon op, en alle oplossingen kosten geld. En als ts ervan een inkomen wil genereren en uit de kosten wil komen gaat ze dat al niet redden met de verkoop van de paarden, laat staan dat er nog geld is voor nazorg

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:59

MiReRe schreef:
Met nazorg van de handelsstal waarop je als onervaren eigenaar kan terug vallen, mocht zich toch een probleem voor doen?
Het lijkt me aantrekkelijk om voor een hoger aankoop bedrag dan ook meteen een soort lessenpakket en een bepaalde tijd een bepaald maximum hulp uren in te kopen.
Dat je niet alleen het paard koopt, maar ook een X aantal "onderhoudsbeurten" qua gedragstraining van paard én nieuwe eigenaar.

En mensen moeten dat dan wel willen, ik bedoel, ik heb mijn eigen instructrice, ik zit niet te wachten op les van iemand anders. Heeft TS wel haar papieren voor instructie?

En gedragstherapie, TS is Annemarie van der Toorn niet.

Niet om je af te branden hoor Ts, ik vind je idee mooi maar de argumenten van MiReRe niet zo sterk.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 23:00

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 23:03

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 23:05

animalwoman schreef:
zijn top mensen met hart voor hun paarden zeer goede en brave recreatiepaarden zit voor ieder wel wat bij http://paarden.aangeboden.nu/

Hoi, je moet het topic even lezen want dit slaat nergens op, no offence!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 23:11

animalwoman schreef:
zijn top mensen met hart voor hun paarden zeer goede en brave recreatiepaarden zit voor ieder wel wat bij http://paarden.aangeboden.nu/

Een jong dier dat je daar vandaan haalt mag wel zoet zijn qua character, maar je moet ze ook nog inrijden en beleren. En daar gaat tijd inzitten, en heb je kennis voor nodig. Niet alle dieren die je daar koopt zijn compleet ingereden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 23:19

De vraag is ook waar je het 'materiaal' vandaan haalt en hoe je daar zinvol winst op kan maken.
Als je groene paarden opleidt moet je rekening houden met 6-12 maanden training en stalling waarbij je daarna nog niets kan garanderen omdat deze paarden nog lerende zijn en ook in no-time weer verpest kunnen zijn.
Koop je brave 'afdankers' dan zijn ze waarschijnlijk op de foto of zelfs klinisch niet goed.
Koop je al doodbrave paarden in dan heb je waarschijnlijk zelf al een redelijke prijs betaald.

Ik heb heb het wel eens gedaan hoor: goedkoop groen maar gezond paard met leuke aftekeningen.
1 jaar opleiding gegeven in het buitenrijden en berekenbaar zijn.
Daar het 3 dubbele voor gekregen, maar dat waren precies de stal, keurings, hoefsmid, transport en dierenartskosten. Winst was exact 0.
Nu was dit hobby, maar ik zie niet hoe ik daar ook nog een salaris uit moet halen.
Bovendien staat dit paard nu 2 jaar later weer ergens ter correctie omdat die mensen blijkbaar niet zo goed waren in een nette opvoeding behouden (schijnt niet meer voorwaarts te gaan).

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 23:26

Cassidy schreef:
animalwoman schreef:

Een jong dier dat je daar vandaan haalt mag wel zoet zijn qua character, maar je moet ze ook nog inrijden en beleren. En daar gaat tijd inzitten, en heb je kennis voor nodig. Niet alle dieren die je daar koopt zijn compleet ingereden.

en niet alle dieren die er op staan zijn onbeleerd ken alle paarden stuk voor stuk en er zijn ook paarden die ze niet op de site zetten maar gewoon wachten tot iemand erheen gaat en dan kijken ze bij wie het paard past

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 23:30

animalwoman schreef:
en niet alle dieren die er op staan zijn onbeleerd ken alle paarden stuk voor stuk en er zijn ook paarden die ze niet op de site zetten maar gewoon wachten tot iemand erheen gaat en dan kijken ze bij wie het paard past

Sorry, ik ben er zelf geweest en ik ben niet onder de indruk van de rijtechnische basis van deze paarden. Als je ze al inrijdt maar er geen knappe rem opzit en je moet remmen op de kont van je voorganger, dan is daar iets overgeslagen. Toegegeven, je kunt er kinderen op wegsturen, en de rangorde is in de wei al uitgevochten, maar dat noem ik geen goed beleerd en in alle situaties braaf paard.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 23:36

hoe vaak ben je er geweest haha de meeste mensen zeggen dat als ze ongeveer 1 tot 4 keer zijn geweest daarna kijk je niet hoe ze zijn ingereden maar hoe ze rijden ik kom er vandaag ook net weer een week vandaan ze zijn bomproof behalve de jongere paarden maar ze hebben verder geen dresuur of springen gehad