Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jannepauli schreef:Maar.. hoe het juridisch ook in elkaar zit .... de TS heeft een afspraak gemaakt om het zadel opnieuw te passen als het paard beter in vorm was over een maandje of zo.
Daarmee haalt ze haar 'retourstelling' onderuit en kan ze haar geld niet terugvragen. Dan had ze het anders moeten aanpakken. Bijvoorbeeld door meteen kenbaar te maken dat het zadel niet passend is, dat ze eventueel bereid is om het "later" nog eens te proberen maar dat ze dan nog wél aanspraak maakt op haar retourrecht mocht het zadel dan onverhoopt nog steeds niet passen. En dat had ze in een keuirg briefje aan de verkoper moeten mededelen.
Ik denk overigens dat een winkelier, zonder dat vooraf kenbaar te maken, ook niet zomaar kan besluiten om een tegoedbon te geven ipv geld terug te storten. Dat hoor in de AV beschreven te zijn.
Glitfaxi schreef:Het is niet dat ik me bedacht heb, ik wil gewoon nu gebruik maken van mijn retourrecht, en dan had ik in augustus een pasafspraak willen maken om opnieuw dit zadel te passen + enkele andere zadels die zij in hun assortiment hebben (dus gewoon een zadel pas afspraak).
succes er nog mee!
Caira schreef:Omdat als er iets standaard in de webshop aanwezig is je dan en geen 50% aanbetaalt en je dan geen 5 maanden erop moet wachten. Dat suggereert echt dat het speciaal voor TS besteld is. TS stelt dat dat niet zo is, maar heeft wel vrolijk 50% aanbetaalt en dat vind ik op zijn zachtst gezegd bijzonder...

Glitfaxi schreef:Dat ik in augustus een afspraak wil maken heeft imo weinig te maken met het retouren van dit zadel, ik verwacht helemaal niet van ze dat ze het zadel vast houden voor mij of wat dan ook.
Gini schreef:Glitfaxi schreef:Dat ik in augustus een afspraak wil maken heeft imo weinig te maken met het retouren van dit zadel, ik verwacht helemaal niet van ze dat ze het zadel vast houden voor mij of wat dan ook.
Heb je dit ook duidelijk vermeld aan de webshop? Want ik denk zomaar dat die veronderstelt dat ze het zadel moet vasthouden voor je tot augustus?
Bo_Cassey schreef:Caesar schreef:Gezien de levertijd bij de leverancier lag het dus niet standaard op voorraad én is het dus speciaal besteld. Sowieso snap ik deze vorm van zadels bestellen al niet... Je stuurt het niet zo makkelijk terug als een halster of rijbroek.
Het is niet 'speciaal' wettelijk gezien wanneer een standaard artikel niet op voorraad is. De webshop maakt zelf de keuze om artikelen online te zetten die niet op voorraad zijn. De klant heeft hierin geen verantwoordelijkheid.