Niet met hengst werken tijdens menstruatie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

Re: Niet met hengst werken tijdens menstruatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 00:38

Ik heb een hengst gehad die ook reageerde als vrouwen ongesteld waren. Die dook echt in je nek.
Bij mij deed hij dit niet en mijn huidige hengsten ook niet. Ik ben dominant tegenover mijn hengsten, dus wellicht dat ze daarom niets doen.
Mijn hengsten dekken ook. Mijn oudste hengst dekt aan de hand alleen als ik hem toestemming geef. Die zal het nooit in zijn hoofd halen om op een mens te springen.

Vhagar

Re: Niet met hengst werken tijdens menstruatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 00:40

uhm zou dat dan niet juist rond de eisprong moeten zijn ipv de menstruatie?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 00:59

Ik weet niet in hoeverre dit ook voor Canada opgaat, maar de wetten qua veiligheid en ook vragen stellen over intieme zaken als menstruatie maken in de VS dat de meeste werkgevers hun vingers er liever niet aan branden ivm dikke schadevergoedingen bij rechtszaken. Dat dit onderwerp zo meteen naar boven komt is dan waarschijnlijk niet zo maar. Sommige paarden hebben een gebruiksaanwijzing, als je die mee krijgt handel er dan naar of werk er via pil/etc. omheen, maar neem de waarschuwing serieus ookal klinkt die onwaarschijnlijk.

_nathalia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 01:09

Laura_Zodine schreef:
uhm zou dat dan niet juist rond de eisprong moeten zijn ipv de menstruatie?

Inderdaad, als een merrie hengstig is dan verliest ze ook geen bloed. En dat merkt de hengst echt wel op als het zover is }>
Het lijkt me dan ook heel sterk dat een hengst ineens opgewonden kan raken van een menstruerende vrouw. De enige verklaring die ik kan bedenken is dat sommige vrouwen zich niet zo lekker voelen (moe of buikpijn) en dan in de ogen van de hengst zwakker zijn als anders en de hengst daar gebruik/misbruik van maakt.
Vroeger werden er ook vaak bakerpraatjes vertelt over dat je geen cake kon bakken als je ongesteld was. Deze zou inzakken en mislukken. Nou, daar heb ik nog nooit last van gehad <<)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 01:32

Misschien is daar ooit iets gebeurd wat ze er aan gelinkt hebben maar doorgaans reageren ze er niet echt op volgens mij al weten ze het echt wel

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 01:34

Ik weet wel dat je permanent kan mislukken of dat de verf minder kan pakken

Maikemaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 02:36

Of het wel of geen bakkerspraatje is doet er niet toe. Wanneer het gaat om je eigen paard wil
je ook dat mensen respecteren hoe je met het paard om gaat, ieder heeft daar zo zijn eigen ideeën over. Zolang het mens en paard niet schaad is er toch niets aan de hand. Als de werkegever de veiligheid van zowel medewerker als paard hoog in het vaandel heeft staan lijkt het mij een prima werkgever.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 03:38

Dank voor alle reacties! Ik snap dat dit best een grappig onderwerp is, maar ik vond het erg boeiend om te lezen dat er dus daadwerkelijk hengsten zijn die erop reageren, hoewel ik die dan als uitzonderingen zou bestempelen.

Er is nog nooit een incident geweest met de betreffende hengst hier, en dat willen ze graag zo houden. Ze durven oprecht niet bij welke hengst dan ook in de buurt te komen, wanneer ze menstrueren...

Ik zelf slik de pil niet dus doorslikken is geen optie. Ik zie tegen die tijd wel wat ik doe, als ze mij verbieden om bij hem in de buurt te komen dan houd ik me daar netjes aan, ik ben hier ook maar 'te gast'. Maar aan de andere kant willen ze wel dat hij gereden wordt, dus ik denk dat ik mijn host de keuze geef: ik maak me in elk geval niet langer bezorgd om besprongen te worden :+