Belangrijke informatie ivm uvex cap model Exxential (Uvision

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snadrem

Re: Belangrijke informatie ivm uvex cap model Exxential (Uvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 10:07

Nou, als het om dat gaasje te doen is dan blijf ik mooi doorrijden met die van mij. Wellicht komt er nog een upgrade aanbieding, dan stap ik over naar de perfexxion (lekker nog minder op je hoofd :) ).

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:46

Misschien ben ik dom, maar is de Uvex Uvision (was een jaar geleden 99,95 euro) wel veilig? Daar zit ook zo'n gaasje in. Ik vind 'm goddelijk. Wil nooit wat anders op mijn hoofd.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:58

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:18

Bij mijn ruitershop krijg ik een vervangend model binnen 2 - 4 weken. Net even gebeld. De uvex uvision is inderdaad nie goe!

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:24

_Roxanne schreef:
Ik werk in een ruitersportzaak waar gisteren, direct na het binnenkomen van het bericht, alle caps van de betreffende modellen uit de schappen zijn gehaald. Deze worden geretourneerd naar de fabriek, waar ze getest zullen worden. Zoals ik het heb begrepen gaat het alleen om caps die in een bepaalde periode zijn geproduceerd.
Ook is het niet zo dat deze caps ineens helemaal niet meer beschermen. Uit die test is gebleken dat het kan voorkomen, dat de cap onder extreme omstandigheden niet aan het verwachtingspatroon voldoet.
Indien je je cap inlevert krijg je een vervanger (nog geen idee op welke termijn), en waarschijnlijk komt er nog een landelijke actie om met kleine bijbetaling een duurder model te kopen.

Nee, ALLE Uvisions/Exxentials én Supersonic Elegance (fluweel) moeten terug. Alles wat ze tot nu toe uitgeleverd hebben.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:29

Pas_de_Deux schreef:
_Roxanne schreef:
Ik werk in een ruitersportzaak waar gisteren, direct na het binnenkomen van het bericht, alle caps van de betreffende modellen uit de schappen zijn gehaald. Deze worden geretourneerd naar de fabriek, waar ze getest zullen worden. Zoals ik het heb begrepen gaat het alleen om caps die in een bepaalde periode zijn geproduceerd.
Ook is het niet zo dat deze caps ineens helemaal niet meer beschermen. Uit die test is gebleken dat het kan voorkomen, dat de cap onder extreme omstandigheden niet aan het verwachtingspatroon voldoet.
Indien je je cap inlevert krijg je een vervanger (nog geen idee op welke termijn), en waarschijnlijk komt er nog een landelijke actie om met kleine bijbetaling een duurder model te kopen.

Nee, ALLE Uvisions/Exxentials én Supersonic Elegance (fluweel) moeten terug. Alles wat ze tot nu toe uitgeleverd hebben.

Door jullie bericht op feestboek heb ik mijn cap gisteren ingeleverd bij EJ. Tnx! :)

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 15:17

Lianne86 schreef:
Serieus... Is dit het maar? :')

Ik dacht echt dat het wel wat groters zou zijn... Als je op een bepaalde hoek valt, je cap uitelkaar valt ofzoiets? Dat op zijn minst...

Ik denk dat je als consument wel heel erg blij mag zijn dat Uvex zo'n "klein" mankement zo serieus neemt.
Ze halen werkelijk alles terug wat niet alleen heel veel werk is maar hen ook hoge kosten op zal leveren. Stel dat jij net zo'n extreme omstandigheid mee maakt en je cap blijkt niet goed te beschermen en Uvex zegt: "Oja excuses, dit wisten we al maar we hadden geen zin zoveel energie en geld te besteden aan een oplossing voor slechts een aantal caps". Ik vind het top en hierdoor wordt mijn vertrouwen in Uvex, niet alleen als verkoper maar ook als klant (heel blij met mijn Uvex Perfexxion) zeker groter!

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:17

Helemaal mee eens @PDD! Uvex kan wel op de fles door dit akkefietje! Fijn dat ze hun verantwoordelijheid nemen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 17:32

Ik moet ook zeggen dat ik altijd me twijfels heb over dit soort acties... Maar in dit geval geef ik het bedrijf gewoon een pre. Dit vind ik zo in hun voordeel spreken.

Hoe klein het probleem ook is, het is goed dat ze er zo mee omgaan.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 17:36

Precies! Nu is de algemene reactie opeens: 'Oh, is dat het maar, waarom zoveel ophef'. Maar als iemand een verwonding had opgelopen door dit probleem en Uvex zou niks hebben laten horen, dan zou het dak eraf gaan. Pluim voor Uvex dat ze dit zo serieus nemen.

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 22:03

Hmm, vrees dat ik geen bonnetje meer heb van mijn cap. Hopelijk kan ik toch nog wat regelen met divoza.

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 22:12

hier ook geen bonnetje meer :( morgen maar eens even bellen met de hypo-weert

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:34

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 10:56

Dat is een goede actie Pas de Deux! Ik zou alleen de perfexxion eerst even willen passen, want misschien dat ie net iets anders valt dan de Uvision..?

Ik heb overigens nog steeds geen antwoord gehad van de EJ. Zondag had ik ze gemaild, dus had nu wel een reactie verwacht..

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:01

Slimme actie met dat upgraden. Ik wou eigenlijk altijd al liever de Perfexxion met dat speciale klepje, maar ik ga het denk ik toch maar weerstaan. :P

Ik heb ook gemaild naar de winkel waar ik m'n Uvision gekocht heb, maar voorlopig ook nog geen antwoord...
Laatst bijgewerkt door Katyatje op 19-06-13 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:02

Mickyl schreef:
Dat is een goede actie Pas de Deux! Ik zou alleen de perfexxion eerst even willen passen, want misschien dat ie net iets anders valt dan de Uvision..?

Ik heb overigens nog steeds geen antwoord gehad van de EJ. Zondag had ik ze gemaild, dus had nu wel een reactie verwacht..

Ik zou gisteren gebeld worden nav het inleveren van mijn cap. De EJ heeft mij nog niet gebeld. :=

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:07

Ik heb die cap ook inmiddels 2 jaar denk. Maar het is dus niet echt een groot mankement zo te lezen dus denk dat ik er niets mee doen.

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:08

Als je een nieuwe cap kan krijgen... :D Als je over 3 weken langs een Uvex dealer gaat krijg je gewoon een nieuwe mee als je jouw huidige inlevert.

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:57

Ok, dus je hoeft in principe ook niet perse naar de divoza (erg ver) als je hem daar gekocht hebt. Ga er nog maar eens over nadenken of ik dan inderdaad niet meteen de perfexxion neem.

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:45

Mickyl schreef:

Valt toch wel ietsje anders inderdaad :j

mcsjelle schreef:
Ok, dus je hoeft in principe ook niet perse naar de divoza (erg ver) als je hem daar gekocht hebt. Ga er nog maar eens over nadenken of ik dan inderdaad niet meteen de perfexxion neem.

Voor ons maakt het in ieder geval niet uit. De winkels hebben er wel veel werk aan, dus wij hebben intern afgesproken 5 euro administratiekosten te rekenen als de cap niet bij ons afgenomen is. Als je de cap "upgrade" rekenen we geen administratiekosten.
Misschien, als je naar een Uvex dealer bij je in de buurt wilt gaan met een cap die je daar niet gekocht hebt, kun je beter eerst even bellen voor overleg.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:04

Ik heb ook even gebeld over de mogelijkheden van het omruilen. Advies was om over een week of 3 contact op te nemen, omdat ze niet eerder bevoorraad zijn (Divoza).
De informatie die ik kreeg ging inderdaad ook over de ventilatiegaten. Voor het vallen zou de cap gewoon een goede bescherming bieden, maar bijvoorbeeld een tak kan op een verkeerde manier tegen het rooster aankomen, waardoor deze stuk kan gaan en de tak er doorheen kan steken.

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:11

Als het echt alleen over die takken gaat, dan houd ik denk ik gewoon mijn cap hoor. Of ik maak er gebruik van om de korting van 20% te pakken.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:25

Veel merken caps hebben luchtgaten of gaatjes zijn die ook getest mijn gpa speedair heeft hele grote :(

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 14:08

mcsjelle schreef:

Ik heb de cap vooral op in het bos, dus ik zou een ruil wel overwegen. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik deze cap heb gekozen vanwege de "ruime" ventilatie. Ik kijk eerst eens wat het verschil zou zijn met een nieuwe uitvoering en of de pasvorm hetzelfde is.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 14:12

Oh balen zeg, ik heb een uvision en het is werkelijk de enige cap die lekker zit bij mij! De perfexxion vind ik ook niet echt mooi..