Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
epic_gram schreef:Wat ik weet, is dat wanneer een je de kosten betaald voor dat paard voor langere tijd en dit kan bewijzen, dat je dan de eigenaar bent, maar dit lijkt mij nogal scheef, want als je een paard volledig least en dus alles betaald, maakt dat nog niet jouw paard.
Maar je vind het dus niet erg om de band met je vader op het spel te zetten? Dan zou ik het juridisch aanpakken.
Anoeska schreef:Sowieso is het onzin dat een paard zomaar oneens van jou wordt als je de kosten betaald. Dat is echt 'bokt-wijsheid'. Juridisch gewoon niet zomaar waar.
Karl66 schreef:Er wordt hier weer een hoop juridische onzin verkocht. Je ouders hebben een paard gekocht en nooit aan jouw verkocht. Zij is dus gewoon hun eigendom. Ze staat ook nog eens een keer bij hun aan huis, dus een juridische strijd aangaan, is alleen maar zonde van je tijd, energie en geld.
Dat je de kosten betaald en dus de eigenaar bent is een bokt-sprookje. Er is ooit een hele specifieke zaak geweest, waarbij het onduidelijk was wie de eigenaar was. Toen heeft de rechter het paard toegewezen aan degene die de kosten betaalde. Alleen in dit geval zijn de eigendomsrechten duidelijk (het paard is van je ouders) en heb je juridisch geen poot om op te staan.
Wat een vervelende situatie TS!
Karl66 schreef:Er wordt hier weer een hoop juridische onzin verkocht. Je ouders hebben een paard gekocht en nooit aan jouw verkocht. Zij is dus gewoon hun eigendom. Ze staat ook nog eens een keer bij hun aan huis, dus een juridische strijd aangaan, is alleen maar zonde van je tijd, energie en geld.
Dat je de kosten betaald en dus de eigenaar bent is een bokt-sprookje. Er is ooit een hele specifieke zaak geweest, waarbij het onduidelijk was wie de eigenaar was. Toen heeft de rechter het paard toegewezen aan degene die de kosten betaalde. Alleen in dit geval zijn de eigendomsrechten duidelijk (het paard is van je ouders) en heb je juridisch geen poot om op te staan.
ubimone schreef:Allemaal onwijs bedankt voor jullie reactie!!
Heb er echt veel aan gehad om alles even te relativeren en af te wegen tegen elkaar.
Sta er nu weer helder in en heb een andere kijk op t geheel gekregen.
Dank jullie wel!!