brrrZoiets hoort toch niet thuis op een ruiterpad?Ik vind het een raar verzonnen iets
,dan heb ik persoonlijk liever een crossmotor voor me dan die rot balken pfffMisschien een goed idee om de beheerder te paard die hordes eens te laten nemen?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
brrr
,dan heb ik persoonlijk liever een crossmotor voor me dan die rot balken pfff
Gini schreef:Het is natuurlijk ook wel dat het twee balken zijn op een onnoemelijk domme afstand. Als het nou gewoon te nemen was als een dubbelsprong is het nog geen probleem, maar hier wordt je gedwongen van het in stap of draf te doen, en dan zie ik wel struikelende paarden voor me.

MyrtheJ schreef:Mijn pony van 1.25m heeft moeite met deze balken(en dat is geen watje!). Laat staan een nog kleinere pony! Er zomaar overheen stappen is geen optie meer, wordt wel een serieus sprongetje. Opzich niet erg, ware het niet dat er twee massieve balken vlak na elkaar geplaatst zijn. Daardoor wordt het asfalt-stilstaan-springen-stilstaan-springen-ruiterpad. De terugweg, dus de andere volgorde, springt je paard dus lekker op het asfalt.
Idd, tijd om de beheerder en de regioconsulent van de KNHS een mail te sturen!
Ik heb wel een foto van een soortgelijke sluis die iets verderop staat. Zal even een foto uploaden.
Ibbel schreef:Dat is iets anders dan wat ik in beeld had bij het woord 'klaphekje'. Dan zie ik gewoon zo'n houten hek voor me dat je open moet doen.
MyrtheJ schreef:Let wel op: dit is een foto van google streetview, van schuin/bovenaf!! Hierop lijken de balken dus een stuk lager dan ze in werkelijkheid zijn. En in dit geval is het asfalt dus ook direct een drukke weg waar hard gereden wordt. De balken liggen bij de situatie welke de TS bedoelt dichter bij het asfalt, hier ligt er iets meer gras.
[ Afbeelding ]

Marjola schreef:ik loop stage op een manege en wij hebben ook klanten die niet WILLEN springen paaltjes zou veel beter zijn en een shetlander met kleinmeisje zou ik ook niet over een vaste hindernis van 40 cm willen hebben dus die reactie hierboven vind ik niet kloppen