haarknot maken (lang haar)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kiim30

Re: haarknot maken (lang haar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 20:32

Ik doe altijd gewoon eerst een staart maken en dan een knot eromheen draaien met een stevig elastiek, eventueel nog extra vastzetten met wat (schuif) speldjes.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 21:12

Merula123 schreef:
Ik doe het in een haarnetje :)

[img]http://www.ruitersportsissi.nl/internetwinkel/images/haarspeld_horka.jpg[img]

dit haarnetje is erg netjes, alleen hier krijg ik mijn haar nooit in :\

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 12:35

Nies_ schreef:
Ik doe nu gewoon donut erom, haar verdelen, stiek erom, haar ronddraaien, stiek erom, dikke stiek erom en klaar. Maar da's niet echt ideaal dus. Heb nu gewoon zo'n standaard donut van de kapper. Ik hou ook niet van veel gedoe dus moet het zelf snel omkrijgen O:)

Hihi. :=

Als je het eromheen draait, dan weet ik wel een andere optie voor je. Weet niet of het al in het topic is genoemd maar je zou een kleine donut kunnen kopen en die in je haar draaien, zodat je eigen haar ervoor zorgt dat je 'donut' dikker is. :) Het is wel wat moeilijker maar ik vind het zelf wel mooi. :j

Het is deze manier, nu vind ik dat zij hem niet mooi doet, sterker nog; lelijk.. Maar oefening baart kunst. Ik heb zeker mensen gezien die hem op die manier heel strak en mooi kunnen krijgen. Op het einde vastzetten met veel speldjes is wel een must. Daarna nog een dikke stiek. :)

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 13:50

Ik heb hetzelfde probleem, maar ik heb een oplossing (lang haar is leuk maar soms moeilijk :) ):
koop het grootst mogelijke netje en maak een strakke knot in je haar. Doe er elastiekjes omheen en gebruik speldjes om het netje op zijn plaats te houden. Ik doe dit altijd :)

cathyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 13:59

Ik maak een staart, (ik heb wel lang haar maar niet zo lang als jij) en draai hem dan de heletijd om mijn beginpunt heen. Dan een paar van die schuifjes erin, elastisch netje erover, tig speldjes erin en het blijft altijd zitten. (ik zou dan wel een haarnetje nemen, zoals dit:
http://i41.tinypic.com/309ncrt.jpg
en het strikje heb ik eraf gehaald.
het is handig, omdat je de schuifjes er tussen kan steken//

Horseval94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:28

Ik maak een staart, dan een donut, en dan de staart in tweeën splitsen en om de donut heen rollen, en dan stevige elastieken erom!

petra100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 07:07

Op youtube staan ook redelijk wat filmpjes, over verschillende vlechten en knotten.

LisaDubbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:52

een donut is het meest makkelijkst! :j

_Maywoodx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:22

rocky_1995 schreef:
Ik had vroeger ook heel dik en lang haar. Bij mij wilde mijn haar absoluut niet in een knot met zo'n haardonut of iets dergelijks. Daarom had ik altijd een vlecht in, tot dat ik van kennissen dit aangeraden kreeg:
https://www.google.nl/search?hl=nl&gs_r ... B600%3B450

Dit werkte bij mij als een tierelier en alleen hiermee kreeg ik mijn haar in een knot. Tegenwoordig heb ik mijn haar kort en gebruik ik gewoon zo'n haardonut. Ik zal even zoeken of ik nog foto's heb van mijn knot met dit ding in.

Rockey_1995, dat ziet er echt super handig uit. Ik heb op internet gekeken, maar hij is alleen nergens in Nederland verkrijgbaar. Waar heb je die gekocht/besteld als ik vragen mag? :Y)

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:40

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 11:51

Een vlecht en dan daar een knot van maken misschien? Of een vlecht aan de zijkant is ook wel mooi.

Mazikeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:24

Eerst in een vlecht en dan in een knot draaien en dan heel veel van die schuifspeldjes gebruiken. Dan blijft het bij mij wel zitten.

JH_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 16:58

een vriendin van mij gebruikt een donut én een netje :) Zij heeft zo'n dik lang haar :P

ilovebecka_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 17:12

mcjv schreef:
Heb je al een grotere donut geprobeerd? Nies_?
Of misschien de schaar? Nee hoor grapje. :')

hahahah _O-

jenever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:41

Wat ik altijd deed was een staart maken dan een strakke vlecht dan rond draaien tot een knot. En een knot elastiek er om heen en daarna een netje de haren die los zaten deed ik met heel veel schuifspeldjes vast zetten. En het zakte nooit uit had heel zwaar haar.

Ik deed ook nooit de dag er voor of op de dag zelf met conditioner mijn haren wassen want dan waren ze te zacht en zakte het wel uit.