Strandrit bij een manege in Zeeland

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renate84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:52

Ik raad manege duno aan in Ooskapelle 500 meter over de weg, via het bos naar het strand waar je zeker een uur rijd en vervolgens via (een andere route) het bos weer terug, direct erlangs zit Camping duno. Bij de zwaanhoek heb je ruiterrijbewijs nodig of nrps F5 anders moet je eerst een proefles meerijden, Ponyhof vond ik persoonlijk niet zo leuk, eerst een half uur over de weg dan 1x over het strand en vervolgens weer over de weg terug.

Renate84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:54

voor manege duno moet je wel een aantal jaren rijervaring hebben..........dat is misschien een minpunt

Traiectum

Re: Strandrit bij een manege in Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:23

Of juist een pluspunt ;) als je je aanmeldt voor een strandrit en je kunt alleen maar stappen omdat er iemand bij is die niet durft te galopperen, dan baal je ook flink. Is ook een stuk veiliger.

blub93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 10:58

Even een update ;-)
Wij hebben een heerlijke strandrit gehad bij Stoeterij nr. 1! Mijn eerste indruk van de stal was in eerste instantie iets minder, maar de verzorging van de paarden en de veiligheid van de ruiters staan zeker voorop. Tijdens onze strandrit ging er zelfs iemand mee op de fiets. We waren met een fijnegroep, één dag alleen mijn vriendinnen en ik en de andere dag gingen er nog twee anderen mee die ook al vaker bij Stoeterij nr. 1 hadden gereden.

Mooie omgeving en mooie rit!

Voor mij en mijn vriendinnen was het absoluut de moeite waard!

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 23:21

ik ben vanmorgen naar manege duno geweest voor een strandrit (gevorderden).
mij is het om persoonlijke reden niet bevallen.
misschien dat ik "te ervaren" ben maar ik ben ooit in ameland op strandrit geweest en bij manege grol en beide had ik betere herinneringen aan.

het was een saaie rit.
we hebben het volgende gedaan:
stap van huis tot op strand
1 min draf
stap
1 min draf
stap
1 minuut galop
stap
30 sec draf + 30 sec galop
omkeren om via hetzelfde stuk strand/route weer terug te gaan
stap
1 min galop
stap
1,5 min galop

het totaal nam 1,5 uur in beslag (rit van 1,5 uur geboekt a 30 euro)
we gingen niet door t water (hoefde ook niet perse voor mij)

helaas wordt voor mij persoonlijk een strandrit saai als je zoveel stapt.
een lekker stukje draven of galop zat er niet bij voor mij op deze manier.

Renate84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 13:48

In Biggekerke zit een mevrouw (Annamarie) die zelf 5 paarden heeft (je gaat dus altijd met een kleine groep). Het duurt wel even voordat je op het strand bent. Ik heb eerst bij Duno gereden en daarna bij Annamarie (www.westerntrailzeeland.nl). Deze laatste beviel me stukken beter, maar dat kan zijn omdat ik in het dagelijks leven western rijd en geen engels......Op het strand stappen, draven en galopperen. Je mag zelfs met de paarden het water in....En wat ik zelf belangrijk vind je mag zelf je paard zadelen en na de rit verzorgen en naar de wei brengen....paarden staan daar 24/7 buiten in een groep...Ik ga zeker volgende zomer terug...

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 14:05

bedankt voor de tip.
ziet er interessant uit.

dit jaar ga ik weer naar Oostkapelle op vakantie.
heeft er iemand ervaring met manege de eendracht? dat ligt wat dichterbij.
Alhoewel ik voor een goede rit ook graag naar biggekerke rijd.

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:58

sandyjorgen schreef:
bedankt voor de tip.
ziet er interessant uit.

dit jaar ga ik weer naar Oostkapelle op vakantie.
heeft er iemand ervaring met manege de eendracht? dat ligt wat dichterbij.
Alhoewel ik voor een goede rit ook graag naar biggekerke rijd.

Biggekerke bleek maar 10 min rijden te zijn. Ik heb een fantastische rit gehad bij Annemarie van westerntrailzeeland. Het is kleinschalig dus net alsof je" thuis" rijdt maar dan in zeeland. De 2-2,5 uurs rit was lekker afwisselend. Heen door de polder en t bos en daarna nog flink stuk strand. Zou ik zeker nogmaals heen gaan.