wat is een fijn merk voor een goede sportbh?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rintah

Re: wat is een fijn merk voor een goede sportbh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:07

tjah, die werken voor mij niet, als de onderband strak genoeg is krijg ik m'n meiden er niet in en als dat wel lukt dan is de onderband te los waardoor ik nog amper steun heb.. (cup f/g)

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:09

Daarom ga ik dit weekend eens kijken of een sportBH mét beugel iets is. Heb altijd zonder gehad en ken je probleem (al heb ik er met de Freya Active gelukkig geen probleem mee, dat is mijn huidige eerste keus. Als ik hem een paar uur aan heb gaat de onderkant wel zeer doen omdat er veel 'gewicht' op zit maar alles past en klapt niet dubbel).
Misschien dat er met beugel net meer ondersteuning van de onderkant is zonder dat we hoeven te stikken omdat het zo strak zit :Y)

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:11

ik heb hem van de H&M, drukt alles plat zeg maar. :+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:12

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:14

Corelli schreef:
Ik heb een sportBH van Fila, met beugel :j Vind ik persoonlijk erg fijn

idem :j

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:17

Het is ook echt ideaal dat je hem gewoon als een normale BH aantrekt, niet dat gehannes met over je hoofd en je armen erdoor worstelen waardoor je al zweet voordat je uberhaupt begonnen bent met sporten :))

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:18

haha, ja, inderdaad. Ik vind ze echt heel erg fijn, super ondersteuning enzo, en ik ben vrij goed geschapen zeg maar :+ En er schud niks ofzo!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:18

Ik heb ook een E-cup een geen probleem inderdaad :j Maar weet niet of ze nog veel groter gaan eigenlijk, jij?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:19

Geen idee, want ik heb ook een E-cup :')

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:20

Ik heb de sport bh's van de action. Heb een cup C en zit voor mij prima :)
(Ze gaan alleen wel maximaal een jaar mee, maar daar is de prijs ook naar)

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:21

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:47

Anoniem schreef:
ik vind die brede randen onder de shock absorber zo vervelend,gaan bij mij altijd dubbel zitten onder de borsten zeg maar..
zoek ook nog een goede sportbh..

Daar heb ik nou ook altijd last van -O- Nu heb ik die zwaarste vd hema deze dus die doet dat ook :\ maar omdat die stiek iets dunner/soepeler is heb ik er daar gelukkig niet zo'n last van ;) maar dus wel nog steeds op zoek naar DE echte fijne...

Rintah schreef:
de net gegeven zware variant ziet er in ieder geval stevig genoeg uit, maar is gok ik wel een punttiet model :+

Nee hoor juist plat :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 18:28

Ik denk dat ik dan beter voor een model met cups kan gaan zodat die randjes niet dubbelvouwen
Heb geen héle grote cup maar wel groot genoeg voor steun,maar dat lukt me met die randen dus niet..
dat gaat 'hangen'...

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:21

HBZ schreef:
Hoe zit het nu met de maten? Ik heb zelf cup c- 70, van een gewone bh, in die van schock absorber zit daar ook een laagje vulling in dat je niet kunt zien dat je het koud hebt.

Dat vind ik zo stom staan. En omdat ik nogal een koudbloedig type ben:P

Die van schock absorber en die van anita spreken mij wel aan.
Die van de Hema of van h&m, heb ik zelf niet z'n goed gevoel bij. ( dat ligt meer aan mijn eigen gevoel, van hoe duurder hoe beter, waarschijnlijk)
Is hier misschien ooit een onderzoek naar gedaan?

Ik ben niet beter gewent :')

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:01

Ik hoor wat mensen hier hun cup vertellen, maar alleen dat lettertje zegt toch niet zoveel?
Hoe ik het geleerd heb zegt pas de combinatie van letter - getal iets over de maat.
Een 75 E is dus qua grootte gelijk aan 80 D en 85 C, alleen de omvang verschilt. Dus als de 75 E je iets te los zit in de omvang (moet strakker) dan moet je kijken bij een 70 F en niet bij een 70 E (want dan is de cup ook kleiner geworden). Of heb ik me nou verkeerd laten informeren..

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:56

Nee je hebt helemaal gelijk :j Ik werk bij een luxe lingeriezaak :)

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:10

maar, een 70F is in verhouding wel net zo groot als een 90F

als het formaat van de borst hetzelfde is bij de verschillende omvangen zou je dus uitkomen op 70F en 90B. en optisch is dat ook wel een heel verschil, omdat de verhouding met de rest van het lichaam heel anders is.

alleen het lettertje vertelt dus ook al een heleboel, namenlijk de verhouding van het formaat van de borst ten opzichte van de rest van het lichaam.

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:42

Ohja in hoeverre de cup groot lijkt in verhouding tot de rest van het lichaam :j Klinkt logisch.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:45

Ik heb een shock Absorber! Echt heel fijn, zeker als je een flinke voorgevel hebt!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 17:21

wonderworst_ schreef:
ik zag bij de hunkemoller deze bH:
http://www.hunkemoller.nl/nl_nl/push-up ... 03792.html
die ziet er tenminste nog een beetje normaal uit, maar ik twijfel sterk of deze ook maar klein een beetje ondersteuning bied...

Wat maakt het uit hoe de bh eruit ziet? Het gaat om de ondersteuning en aan de buitenkant ziet toch niemand wat je aan ondergoed draagt? Het ziet er aan de buitenkant wel mooier uit natuurlijk als niet alles op-en-neer schudt.
Dus ga naar een goede lingeriezaak en/of sportzaak en zoek een bh met goede ondersteuning.

Zelf ben ik (met F-cup) erg tevreden over Anita en Shock Absorber

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 17:25

Corelli schreef:
Het is ook echt ideaal dat je hem gewoon als een normale BH aantrekt, niet dat gehannes met over je hoofd en je armen erdoor worstelen waardoor je al zweet voordat je uberhaupt begonnen bent met sporten :))

Dat is toch juist een goeie warming up :))

Ciske5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 19:40

Ik ben grote fan van Odlo ! Met mijn cupmaat D zeker nodig om een goede sportbh te dragen tijdens het rijden.

hier wat meer info over Odlo : http://www.odlo-shop.nl/odlo-sport-bh-h ... e-fit.html

Je hebt verschillende graden afhankelijk van welke sport je doet en sluitingen vooraan of achteraan.
Eveneens in verschillende kleuren te verkrijgen. Ik heb de mijne gekocht in United Brands.
Ik heb 3 Odlo bh's met sluiting vooraan en zijn de eerste sportbeha's die me zoveel comfort geven en die ik een hele dag kan dragen zonder het gevoel te hebben dat mijn borsten worden platgedrukt (dat gevoel heb ik altijd als ik een shock absorber pas )

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 22:19

Ik heb die van de Hema, shockabsorber vond ik niet elastisch genoeg (misschien had ik een verkeerd type). Die van de Hema zijn denk ik prima tot en met cup C.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 23:42

Sarah_Elise schreef:
Ik hoor wat mensen hier hun cup vertellen, maar alleen dat lettertje zegt toch niet zoveel?
Hoe ik het geleerd heb zegt pas de combinatie van letter - getal iets over de maat.
Een 75 E is dus qua grootte gelijk aan 80 D en 85 C, alleen de omvang verschilt. Dus als de 75 E je iets te los zit in de omvang (moet strakker) dan moet je kijken bij een 70 F en niet bij een 70 E (want dan is de cup ook kleiner geworden). Of heb ik me nou verkeerd laten informeren..

dus ik zou met mijn (75 E) ook in een 95 A kunnen? volgens mij moet ik dan toch echt gaan proppen hoor! _O-

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 23:49

95 A is een hele rare maat en die zul je niet vinden, maar in theorie kan het :j Qua cup dan he, in het rugpand zal dan een dubbele knoop moeten :P