Ik gebruik inderdaad ook een furmanitor, werkt heel goed! Ik zag laatst ook een foto van een stal waar twee borstels in waren gemonteerd tegen een muur aan. Daar konden de paarden zelf tegenaan schuren, zonder zich te beschadigen.
senna21
Geplaatst: 12-04-13 22:58
Een rosborstel en een manenkam voor de grote plukken. Een heerlijke xl massage voor het paard. En verder geduld... Het hoort gewoon bij het voorjaar.
Ik heb sinds kort deze. Een kleine voor m'n katten en de grote voor m'n pony. Een stuk goedkoper! Hij werkt echt geweldig!
ivy_power89
Geplaatst: 13-04-13 10:50
Denken jullie er wel aan dat je de furminator maar 1x per week mogen gebruiken? Anders breken de haren af......
Hondentrimmers zijn ook niet heel dol op de furminator, en mijn trimmer drukte mij ook echt op het hart het maximaal 1x per week te gebruiken. (vooral omdat ik in het begin ongeveer 3x per week dat ding op mijn honden gebruikte en de vacht er niet echt beter op werd)
Ik gebruik ook een lang ijzeren zweetmes met een kartelrand, een plastic borstel en zo'n zwart blokje. De witte haren op zijn hoofd doe ik met een bamboe/bonthandschoen. Wat een karwei is het hé.. De mijne laat zijn haar nog niet allemaal los, gelukkig ook maar want het zal nog gaan vriezen de komende nachten.
hier ook met de kartel kant van het zweetmes! gaat zelfs voor mijn idee nog sneller dan furminator (kan groter oppervlak nemen) en minder gevaar op irritatie met afgebroken haren enz. en belangrijkste: kost bijna niks hahaha
Ik gebruik vaak zo'n ding waar je borstels mee schoon maakt. Dat ding heeft meerdere van die kartelranden en werkt uitstekend! Ik zal m'n furminator (voor hond) eens mee naar de paarden nemen. Kijken of dat een beetje wil..
Phrono
Geplaatst: 20-04-13 16:42
Gewoon zo'n rubberen, flexibele rosborstel. Werkt perfect, en een goede training voor de armspieren Daarna nog met een gewone borstel erover om de losse haren eraf te borstelen.
Ingrid_92
Geplaatst: 20-04-13 16:46
Inderdaad zweetmes met karteltjes werkt hier ook het beste. En om de haren weer van je eigen kleren te krijgen, heb je van die rollers met van dat kleefpapier eraan, daar kun je mee "rollen" over je kleren en dan blijven de haren daaraan plakken.
Puchje
Geplaatst: 20-04-13 16:48
Ik heb de Furminator hier al 4 jaar. Heb 'm destijds met korting ingekocht via een Bokker. Geweldig. Kam altijd met één vinger op het 'gevoelige' punt en zet nooit kracht. Werkelijk fantastisch, heb gisteren weer ongeveer 5 kilo haar van mijn Tinker afgehaald. Die stond ondertussen te slapen en te genieten