Welk soort beenbescherming op een trailerrit van 1,5u ?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

geka

Re: Welk soort beenbescherming op een trailerrit van 1,5u ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 16:19

Mijn mening is als het paard het gewend is om met transportbeschermers /bandages te lopen dan kun je het wel doen anders zou ik het niet doen paard wordt alleen onrustiger erdoor

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:34

Moderatoropmerking:
Off topic berichten verwijderd. Nogmaals het verzoek om off topic te blijven en alleen te reageren als je een antwoord hebt op de vraag van de topicstarter. Voor andere discussies kan een apart topic geopend worden.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:41

Mijn lieverdje staat helemaal ingepakt. Maar heb ondervonden dat hij zonder de trailer ook niet op gaat. Van de week moest hij de trailer op zodat een jonkie hem zou volgen. Was alleen oefenen. Dus ik zo uit stal gehaald en hem erop. Meneer ging niet. Normaal loopt hij zo met touwtje over zijn hals erop. Dus ik uiteindelijk hem maar in de bescherming gezet. Hup, meneer loopt er zo op.... Stommerik dat het is.
Maar hij is ook wel redelijk voorzichtig met zichzelf. Dus misschien toch van hem iets dat hij zich prettiger voelt met bescherming om...... Misschien ook puur toeval. Maar dat hij dan wel met bescherming er zo op loopt....

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:43

Als ik bij Tweet de "speciale" trailerbescherming omdoe (De stoffen lappen met klittenband) dan begint hij ook meteen druk te doen. Als ik dan buiten kom zie je hem echt de trailer zoeken, en loopt er dan het liefst in draf in...

Hij gaat voor de kortere ritten met zijn gewone peesbeschermers, dan loopt hij er ook braaf op. Maar die stoffen dingen koppelt hij blijkbaar dus ook echt aan de trailer.

En niet negatief blijkbaar, de mafketel. Hij wil dan dus echt de trailer op.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:46

liedjuh2 schreef:
Mijn lieverdje staat helemaal ingepakt. Maar heb ondervonden dat hij zonder de trailer ook niet op gaat. Van de week moest hij de trailer op zodat een jonkie hem zou volgen. Was alleen oefenen. Dus ik zo uit stal gehaald en hem erop. Meneer ging niet. Normaal loopt hij zo met touwtje over zijn hals erop. Dus ik uiteindelijk hem maar in de bescherming gezet. Hup, meneer loopt er zo op.... Stommerik dat het is.
Maar hij is ook wel redelijk voorzichtig met zichzelf. Dus misschien toch van hem iets dat hij zich prettiger voelt met bescherming om...... Misschien ook puur toeval. Maar dat hij dan wel met bescherming er zo op loopt....

Nee, hoor, is een typisch gevalletje aangeleerd gedrag. Zolang je dat in je achterhoofd hebt en er geen reden is om daar vanaf te wijken, lekker niks aan doen.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:54

Sowieso doe ik die van mij wat aan als ik wegga. Hij heeft een schieffel op zijn griffelbeen waardoor hij nu een blessure heeft. Dus het risico ga ik gewoon absoluut niet nemen. Hij gaat ook de wei/paddock op met bescherming. Echt geen denken aan dat ik hem zonder iets zet!

xMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:21

Ik heb mijn paard, van Groningen naar Den Helder,
zonder beschermers vervoerd, dit was 2,5 uur lang.

Heeft er geen problemen aan overhouden & staat ook
amper op de trailer.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 14:50

Sharonbo schreef:
hallo bokkers!

Wellicht is hier al een topic over, maar ik kan hem niet vinden..

Voor mijn stage van 6 weken mag paardlief mee, dat is van stal naar stal 1,5 u rijden ongeveer.
Maar het paard gaat normaal bijna nooit op de trailer en ik zelf heb niet veel ervaring met beenbescherming.
Tijdens het rijden heeft hij ook geen bescherming om, maar ik vraag me af hoe jullie ideeën hier over zijn..

Transportbeschermers? Bandages? Gewone beschermers?! ik kom er niet meer uit... |(
Kunnen jullie mij helpen ? :D

Groetjes Sharon

In jouw geval; geen enkele.