Paard valt aan als je hem wil pakken.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 19:07

_horse_lover@pakken jullie haar dan alleen voor te rijden?
of om te werken dat zou dit ook iritatie kunnen zijn.. ;)
Maar ik ga ff dochen en dat voice kids terug kijken

_horse_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 19:09

BobbieLover schreef:
_horse_lover@pakken jullie haar dan alleen voor te rijden?
of om te werken dat zou dit ook iritatie kunnen zijn.. ;)
Maar ik ga ff dochen en dat voice kids terug kijken

Ik rij eigenlijk bijna niet, Ik wandel en longeer veel en soms alleen om even te borstelen.

_horse_lover

Re: Paard valt aan als je hem wil pakken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 19:14

Maar de keuze is gemaakt,
En nu ik zo nadenk, Misschien wel een goede keuze.
Ik had misschien wel kunnen blijven maar als er niet elke keer een volwassenen erbij is..

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 19:14

Een ding moet je in ieder geval niet doen: terug slaan! Dan krijgt het paard alleen maar meer argwaan voor mensen want zo te horen heeft het paard dat een beetje. Ik zou Annemarie van der Toorn even om hulp vragen. Zij is namelijk een soort van paarden fluisteraar. Klik op deze site om Annemarie een berichtje te sturen: http://www.annemarievandertoorn.nl/

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:13

Zou Annemarie geen paarden fluisteraar willen noemen. Leuk bedacht alleen zit hier ook wel een prijskaartje aan en is er vast iemand die in de buurt woont die je kan helpen met je probleem.

_horse_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:15

Happie schreef:
Zou Annemarie geen paarden fluisteraar willen noemen. Leuk bedacht alleen zit hier ook wel een prijskaartje aan en is er vast iemand die in de buurt woont die je kan helpen met je probleem.

Er is wel iemand maar ik heb dat geld niet. Mijn ouders willen wil maar wij hebben dat geld nu niet,

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:24

Ook geen bokkers in de buurt die dit als een uitdaging zien en jou een keer willen komen helpen? Vragen kan altijd

_horse_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:26

Wel een optie.
Maar ik heb het al met de eigenaar besproken.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:28

Dus die gaat je nu helpen?

_horse_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:33

Eerst zeggen bokkers dat ik beter kan stoppen
En nu opeens dat ik nog moet doorgaan.

Thuis zijn er problemen(Als je wil weten stuur dan pb) dus kunnen we geen lesje zeg maar betalen
Ik wil graag Iris blijven doen maar elke keer met zo een gevoel en tegen me zin er heen gaan wil ik ook niet.

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:35

Ik had vroeger ook een verzorg pony die zich niet liet pakken in de wei. Ik ging haar dan opjagen. Niet met zweep en zo. Als ik vlakbij der was liep ze snel weg. Dan kan ze van mij een tijdje rennen gaan en net zolang door jagen totdat ze zich overgaf. Het was wel een klusje maar de keren daarna duurde het steeds korter en korter tot dat ze helemaal gewoon naar me toe kwam lopen. En als ik haar had gaf ik iets lekkers.

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:49

Jammer dat je bent gestopt, snap het volkomen!
Gewoon doen wat het beste voor jou aan voelt.
Wel leuk dat je nog altijd langs mag komen! :)

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:50

Had even het bericht gemist dat je ging stoppen met de pony. Verstandig besluit!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:22

Ik vindt het ook goed hoor dat je samen met de eigenaar besloten hebt om te stoppen. Kijk had de eigenaar nu kunnen zorgen voor begeleiding en jullie kunnen helpen was dat fijn geweest maar als dat niet mogelijk is dan houdt het op. Je moet het zeker niet onderschatten.
Gewoon lekker opzoek gaan naar een andere pony. Dan kun je lekker genieten en ervaring opdoen en zelfvertrouwen kweken.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:07

Wat ik het ergste vind aan dit gebeuren is, dat er 3 slachtoffers zijn, terwijl dit voorkomen had kunnen worden.

De pony, je vriendin en jij.
Het was gevaarlijk voor je vriendin en jou en pony werd niet begrepen en zit niet goed in de vel.

Pony doet niet meteen zo, er gaat eerst heel wat vooraf, maar helaas word dat vaak niet opgemerkt.

lovesRagebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:29

heeft die pony misschien een verleden met een andere eigenaar?
misschien is die wel mishandeld .. ;O

lolpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:52

prodeer een ander paard die hij wel mag en neem hem mee naar die ander ik ben geen idee waarom ik dit schijft maar het help vast niet :j :j

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:55

_horse_lover schreef:
Eerst zeggen bokkers dat ik beter kan stoppen
En nu opeens dat ik nog moet doorgaan.

Thuis zijn er problemen(Als je wil weten stuur dan pb) dus kunnen we geen lesje zeg maar betalen
Ik wil graag Iris blijven doen maar elke keer met zo een gevoel en tegen me zin er heen gaan wil ik ook niet.

Bokt is niet 1 persoon, iedereen heeft een andere mening.

Ik vind het ook een hele goede keuze.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:02

Wij hebben ook zo'n welshje, tenminste zo was ze vroeger.
Als jullie mijn dochters waren mochten jullie absoluut niet zomaar die pony gaan pakken. Minstens een cap op en iemand erbij die weet hoe het moet.
Welshjes zijn geweldig om te zien, kan me voorstellen dat jullie helemaal weg zijn van die pony, maar ook een pony weegt een paar honderd kilo en een gerichte trap kan dodelijk zijn.

_horse_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:44

Ik ben gestopt
Ts is door gegaan.

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 08:47

Mijn pony doet het ook. Al zijn hele leven. Hij valt echt puur aan mrt zijn oren in zijn nek komt hij op je afstormen. En soms bokt hij naar je. En in de stal steigerd hij naar je. En als je hem hebt is het een schatje. Ik weet ook niet wat ik moet doen. Zweepje pakken vind ik ook niet so geweldig en ook gevaarlijk want als je hem dat een tik wil geven is hij al gevaarlijk dichtbij. Wij draaien ons meestal om en wachten we tot hij weggaat maar dat heeft alleen zin voor dat moment de dag erna doet hij het weer. Ik denk dat hij de hengst wil spelen hij is namelijk een ruin en staat met 3 merrie's. Het is gewoon gevaarlijk om hem te moeten pakken. Meestal pak ik een snoepje en dan komt hij graag maar dat heeft verder ook geen zin