Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
(Afhankelijk ook in welk stadium ze zijn!)

Dan gebruikt het paard vaak zijn hele lichaam op een goede manier (bovenhals, rug, billen) en krijg je ook nog een leuk gespierd paard
jenn0dv schreef:meredith schreef:Ik zou zo,n paard ook niet bij mijn andere paarden willen hebben omdat zeker jonge paarden ander gedrag over nemen.
Dat is niet helemaal waar. De meeste paarden beginnen met luchtzuigen door pijn, stress of verveling. Doordat ze luchtzuigen maakt het lichaam een stof aan, endorfine, waardoor het paard zich lekker en rustig voelt.
Een paard die dus geen reden heeft om te beginnen met zuigen zal dit dus in de meeste gevallen ook niet gaan doen.
xSlvna schreef:Neon schreef:En sommige paarden zijn zo inventief dat ze zelfs kunnen luchtzuigen met zo'n band om de nek...
en op dát moment sloopt je (ofja, het paard zelf) alles in zijn hals
meredith schreef:ik zou een luchtzuiger nooit niet nemen.Alleen al van het geluid dat het maakt wordt ik niet goed.Paarden kunnen op latere leeftijd koliek problemen krijgen.We hebben al wat paarden gezien waar het echt fout mee ging toen ze oud waren.( hoeft natuurlijk niet bij ieder paard) Mensen die zo,n paard kopen houden ze natuurlijk zo goed als buiten, maar ook daar kunnen ze bv op weidepalen en waterbakken zich helemaal uitleven![]()
Ik zou zo,n paard ook niet bij mijn andere paarden willen hebben omdat zeker jonge paarden ander gedrag over nemen.
Het blijft iets persoonlijks en waar je zelf waarde aan hecht.