_Leenx schreef:Hallo, ik heb een bijna 3-jarige hengst.
Door het slechte weer de laatste tijd staat mijn hengst al een maand ofzo op stal.
Hij kan niet naar buiten en dat begint hij weer te laten merken.
hij heeft vrij veel bewegingsruimte in de stal maar dat is natuurlijk toch nog niet voldoende voor zo'n jong beestje...
Hij begint soms gewoon te springen en te steigeren in de stal, ik straf hem hier wel voor natuurlijk maar hij blijft het doen.
Het heeft wss wel meerdere oorzaken dat hij zo doet (niet buiten kunnen, hij krijgt meer eten zodat hij niet te sterk afvalt, en zijn leeftijd..)
Weet iemand hoe ik hem tog nog gelukkig kan houden op stal?
hij kan wel echt niet naar buiten :s ...
In de OP staat dat 'de hengst al een maand of zo op stal staat. Hij kan niet naar buiten.'
Dan gaan veel mensen denken dat het paard dus helemaal niet meer buiten komt. Het is gewoon onduidelijk wat de echte situatie is als de TS later toevoegt dat hij wel een paar uur buiten staat en later in een andere post dat ze er een kwartier mee gaat wandelen. Zoals het bommeke ook al opmerkt.
En als de situatie is dat de TS drie hengstjes aan huis heeft staan, met genoeg wei, die alleen nat is. Zou ik zeggen, probeer ze toch maar eens lekker naar buiten te laten gaan in plaats van een maand lang op stal. Of zet het paard lekker met wat maatjes in een opfok. Het is mij gewoon niet meer duidelijk wat er nou aan de hand is.
En wat marian hierboven ook nog een keer zegt.