Ontzettend koude handen. Tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chocoladeijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 23:11

Wat ook echt veel uitmaakt is zorgen dat je handschoenen niet strak zitten :)

Matheno

Re: Ontzettend koude handen. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:32

Anders kun je ook even kijken op www.warmevoetjes.nl
Daar verkopen ze van die warmtestickers, heeeeeerlijk!

Kannibaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:39

Handschoenen dragen maar niet te strak. Af en toe even je vingers (en tenen) flink bewegen. Verder hoort het er bij met paardrijden :P

handig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 12:34

Matheno schreef:
Anders kun je ook even kijken op http://www.warmevoetjes.nl
Daar verkopen ze van die warmtestickers, heeeeeerlijk!

Die zien er fijn uit! Maar een paar warmestickers halen denk ik! :D

tweetyXD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 19:15

ik heb zelf een klein paardenhoofdje
als je dan op z'n dingetjes drukt verwarmt het
het werkt 1 uurtje

Joosie200

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:54

Voor koude handen heb ik nu wel de oplossing gevonden, maar voor koude voeten? |( Hoeveel laagjes (thermosok, daarover wollen sok) in een schoen met warmtezool ook zitten, 's winters krijgen ze het binnen no time koud :brr: Gevoerde leren handschoenen komen goed van pas 's winters, dan ook maar gevoerde leren schoenen vinden? Overigens krijg je sneller winterhanden/voeten zodra je lichaam het idee krijgt dat de rest goed warm gehouden moet worden, ten koste van je handen en voeten. Zeg maar de interne thermostaat die dus de toevoer/bloedsomloop op een laag pitje zet waardoor bloedvaten vernauwen. Kortom: het scheelt ook wat als je jezelf lekker dik inpakt qua normale kleding. Blijft toch lastig om je lichaam te beïnvloeden als het gaat om de bloedsomloop. Al die warmtewisselbaden geven mij iig niet het gewenste effect ;(

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 23:47

Knellen je schoenen erg? Dat kan de bloedsomloop belemmeren en zorgen voor koude voeten. Als je snel zweetvoeten hebt, is het raadzaam ze af te drogen voor je je klaarmaakt en eventueel zweetonderdrukkende deodorant op je voeten spuiten.

Als dat niet het geval is, kun je nog extreem doen en aluminiumfolie om je tenen en het voorste deel van je voet doen. Aluminiumfolie stoot kou af en houdt warmte vast. Wordt ook door wielrenners gedaan.