Shetlander blijft maar anderen aanvallen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:56

ik weet niet of hij iets heb mee gemaakt maar ik geef een voorbeeld mijn fries is zwaar mishandelt haar veulen was er bij ze 3 weken oud maar nu is ze 4 jaar maar bijt naar elke man in haar buurt ik ken haar niet anders dan zo zelfs naar mijn man ik straf haar hier niet voor haar moeder is hier voor ingeslapen |(

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:58

Ken ook zo'n paard: heeft uiteindelijk iemand zijn oor afgebeten en moest toen worden afgemaakt. waarom niet gewoon opvoeden???!!!
Correctie: Kende

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:02

EquusDream96 schreef:
Somebitch schreef:
Dat snap ik wel hoor. :) En ze zal zich heus wel verweerd hebben, maar duidelijk niet op de juiste manier als ik het zo hoor.

Wanneer komt de andere persoon? Misschien is die meer geschikt. :)

Ligt nog niet echt vast (: moet ook een beetje passen, want als ik op school zit dan heeft het niet veel nut (: wat zou jij dan doen als hij tegen je opsprong en je beet?

Wat ik zou doen weet ik wel . Zorgen dat ik een paar stevige schoenen aanheb en hem een of meerdere schoppen verkopen die hij zich zal weten te herinneren . Is hij nou helemaal belazerd

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:06

tiny_tiger schreef:
ik weet niet of hij iets heb mee gemaakt maar ik geef een voorbeeld mijn fries is zwaar mishandelt haar veulen was er bij ze 3 weken oud maar nu is ze 4 jaar maar bijt naar elke man in haar buurt ik ken haar niet anders dan zo zelfs naar mijn man ik straf haar hier niet voor haar moeder is hier voor ingeslapen |(

Jij vermenselijkt een paard.... onzin dat een veulen het gedrag van de moeder overneemt omdat ze heeft gezien dat haar moeder werd mishandeld.
Het karakter word een ander verhaal, maar ook dat is voor elk "moeilijk" paard weer afhankelijk van welke eigenaar hij of zij krijgt.

tiny_tiger

Re: Shetlander blijft maar anderen aanvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:12

ze krijg geen andere eigenaar want ze blijf bij mijn en haar moeder is ingeslapen door de mishandeling

loldeknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:02

En wie van al deze zogezegd beterwetende mensen is ooit al aangevallen door een paard/pony of is er ooit al mee in contact gekomen? ;) als je nog nooit bent aangevallen weet je niet wat voor kracht zo'n dier heeft. Als je voor het eerst nr die pony gaat zonder vooraf gezien te hebben hoe hij precies aanvalt, is het best normaal dat deze persoon niet snel genoeg was om hem weg te jagen. Wanneer een paard of pony je eenmaal vastheeft kun je er als aangevallen persoon niets tegen beginnen, een paard is en blijft sterker dan de mens en niemand maar dan ook niemand die geen bodybuilder of zwaar gebouwd is kan zo'n pony of paard tegenhouden. Al wie dat beweert, is klaarblijkelijk nooit zelf aangevallen en weten dus niet waar ze over praten :) met vriendelijke groet loldeknol

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:08

Ts zegt zelf bij aanvallen, de voorbenen van de pony vast te pakken.
Lijkt me sowieso geen handige oplossing, maar als je dus de kans hebt om de voorbenen te pakken, lijkt me ook dat ej kans hebt om een goeie schop te verkopen.
Mijn adrenaline gaat stromen als een paard de aanval inzet op mij. Maar inderdaad, ik heb het nooit meegemaakt. Opvoeding, of geluk?

loldeknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:45

itsmi schreef:
Ts zegt zelf bij aanvallen, de voorbenen van de pony vast te pakken.
Lijkt me sowieso geen handige oplossing, maar als je dus de kans hebt om de voorbenen te pakken, lijkt me ook dat ej kans hebt om een goeie schop te verkopen.
Mijn adrenaline gaat stromen als een paard de aanval inzet op mij. Maar inderdaad, ik heb het nooit meegemaakt. Opvoeding, of geluk?

Maar zij is niet de persoon die aangevallen wordt ;) zij pakt zijn voorbenen vast als ie iemand anders aanvalt ;) aanvallen heeft overigens niet perse met opvoeding te maken ;) maar dat is weer een andere discussie :) Een aanval is overigens vaak alweer voorbij voor je het goed en wel doorhebt, het aanvallen duurt vaak nog geen 15 sec (bij wijze van spreken) en het heeft dan ook geen zin om em een halve minuut na de aanval te straffen, straffen moet direct gebeuren en dat is nou het leuke van het aanvallen: een paard valt aan en loopt weer weg alsof er niets gebeurd is, je moet al verdomd snel zijn om je op 3sec te herpakken en de pony, die ondertussen al verderop is, te straffen ;) en het heeft weinig zin als de ts de pony straft bij een aanval op iemand anders want voor haar heeft ie wel degelijk al respect, als je niet snel genoeg bent of je krijgt de pony niet op tijd weggejaagd, sta je nu eenmaal machteloos :)

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 00:17

Alfi2010 schreef:
JJane schreef:
Er loopt een topic van iemand die ongenode gasten in haar wei heeft (penny's) mischien dat hij zich daar nuttig kan maken :+

_/-\o_

+1

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 00:38

Even aan de TS heb je de aanvallen nooit aanzien komen? Je hebt de pony al een aardige tijd dus je zou hem onderhand wel moeten kennen dan zou je het toch kunnen zien aankomen en als die zo'n respect heeft voor jouw ook kunnen stoppen. Als ik bv in de wei sta bij een andere paard, dan heeft mijn paard zich er ook niet mee te bemoeien en ook het paard waar ik bij sta met rust te laten en niet te bijten of trappen. Misschien over heen gelezen maar sinds wanneer is dit probleem er eigenlijk? En je zegt anderen hoe zit het dan met de hoefsmid valt je shet die ook aan?
Verder blijf ik toch van mening dat het gebrek aan opvoeding is. Nu praten we godzijdank over een shet maar als dit een paard van 500 kilo was geweest dan heb je gewoon een mega probleem als die ineens op mensen springt dat wil je toch niet mee maken. Die zou ik me daar toch een rotschop geven, waarom zou je zo'n kleine anders behandelen daar komen de meeste problemen van mensen zien een shet als lief en schattig en opvoeding hebben ze blijkbaar niet echt nodig. Zelfde met kleine hondjes daar wordt ook gewoon veel meer van geaccepteerd als een rottweiler, herder en andere toch vrij grote rassen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 12:59

Als shetje van vijf maanden was hij toch zooooo lief! Natuurlijk zijn er paarden met een vervelend karakter maar je kunt ze allemaal respect voor de leider (mens) bijbrengen, ik weet je leeftijd niet ts maar ergens is er door jouw (onbedoelde) onkunde iets heel erg verkeerd gegaan in de opvoeding. Ook het feit dat je maar blijft hameren op het idee om hem een flinke peer te geven wijs je van de hand, helaas zegt mij dat genoeg. Soms kun je niet anders, als hij met zijn voorbenen tegen iemand op staat(waarschijnlijk aangeleerd toen hij nog klein en schattig was) dan geef je direct een flinke trap onder zijn buik met de platte kant van je voet, niets meer en niets minder, hij komt gewoon overal mee weg en straks rest alleen de slager.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 15:16

Helemaal mee eens. En dit is jammergenoeg niet het enige geval, alhoewel wel in ernstige mate. Ik verbaas me nog steeds over veel vragen hier op bokt van mensen die een eigen paard/pony hebben. Er lijkt vaak totaal geen begeleiding of ervaring te zijn. Instructie of dierenarts schijnt ook veel mensen vreemd te zijn. Ongelooflijk.
Deze shet is een compleet volwassen dier met een fikse eigen mening die ronduit gevaarlijk is voor mensen die hem niet op zijn plaats kunnen zetten. De bijtplek hebben we op de foto gezien, was niet mis. Maar... hij mag geen tik hebben. Nou, ik heb heel veel geduld met mijn paarden, maar deze liet ik alle hoeken van zijn box zien als ie mij zo gebeten had. En niet loslaten met bijten?? Het moet toch niet gekker worden. In mijn jeugd heeft een dekhengst bij een kennis van mijn ouders ook gegrepen en niet losgelaten, had de betreffende volwassen man zijn duim te pakken, resultaat was dat de duim eraf was. Zo erg kan het uit de hand lopen. Dan heb je nog geluk dat dit een kleintje is.