Paardrijden is niet meer wat het was?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn101

Re: Paardrijden is niet meer wat het was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:13

Ik hobbel 'thuis' ook gewoon rond in fleece truien, de ene wel een merk de ander niet, ik zou het niet eens weten. Lekker praktische dat fleece, wasje in, volgende dag droog !

ideaal voor paardrijden !

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:14

Ach, ik was vroeger een sloddervos, ben het nu nog steeds. Mijn paardrij truien en shirts zijn oud, vaak ook nog wat verwassen. M'n jas heeft wat scheurtjes en is ook wel aan vervanging toe.
Ook ben ik geen dekjes freak, vind ik lakleer en glitters te paard ontzettend lelijk en heb ik mijn rijbroeken pas kort geleden ingeruild voor een iets duurder exemplaar.
Voor de kwaliteit hoef ik het overigens ook niet te doen. Mijn horkabroeken van €40,- zijn 10 jaar mee gegaan. Wel hebben de wat duurdere merken een wat betere pasvorm en staan wat leuker.

Ik vind het echter wel belangrijk om goede materialen te hebben waar ik het nodig heb. Dus wel een goed zadel, hoofdstel en bit. Voor mezelf een paar goede lederen laarzen. Maar hopelijk gaan die dan ook 1 jaar mee.

Ik hecht gewoon niet zoveel waarde aan hoe het eruit ziet, als het maar werkt.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:16

Ik vind merkspullen soms wel erg mooi, als ik dan in een catalogus kijk zou ik het zo willen hebben.
Maar ook ik heb een decathlon broek, en als shirt zo'n thermoshirt van zeeman. En, nouja, wel een Anky vest erbovenop, die heb ik een jaar geleden met kerst gekregen.
Thermoshirt kan je voor niet veel geld halen, en het zit vrij warm, en ik vind dat het best wel staat.
Ik heb wel leren jodhpurs en chaps, omdat ik eerlijkgezegd helemaal niet lekker kan rijden met rubberen laarzen.
Ik kreeg er blaren van en alles.
Laatst bijgewerkt door Arc_En_Ciel op 29-12-12 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:18

Ik kan me er echt totaal niet in vinden. :+

Maar valt me wel op dat degene met de mindere kleding (goedkoop/minder mooi) ook minder kunnen rijden. Er is maar één iemand die ik ken met rubberen laarzen die imo goed kan rijden.

Ik heb eigenlijk ook altijd merken. Vaak is het veel mooiere kleding, van betere kwaliteit en zit het ook beter. Maar ik heb ook zat vaak mijn rubberen laarzen aan en een broek van maar hv polo bijv. Zal mij een worst wezen :+

SterreMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:19

De meeste rijbroeken die ik heb zijn van cavallo. Ik heb ook cavallo rijlaarzen en een truitje pak ik meestal gewoon uit mijn klerenkast. Ik weet niet waarom maar zelfs als ik naar de manege ga vind ik dat ik er goed uit moet zien! Maar zo is dat bij de meeste mensen op de manege waar ik rij :o .............

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:20

Ik heb wel merk rijbroeken, de reden hiervan is dat deze rijbroeken wel langer mee gaan dan de goedkope versies. Qua vest,jas en shirt heb ik gewoon wat bij elkaar geraapt. Heb speciale vesten voor bij de paarden, deze heb ik ooit eerder als netjes aan gehad en die zijn nu te lelijk om zo aan te trekken. Idem wat betreft de shirts. Het maakt mij niet zoveel uit wat ik aantrek naar de paarden, het is een hobby hoef er geen modeshow mee te lopen en ben er voor mezelf en mijn paard en niet voor een ander.. Als mensen er problemen mee hebben kijken ze maar de andere kant op :)
Laatst bijgewerkt door Netam89 op 29-12-12 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:20

Als er eens iets super goedkoop en leuk is dan koop ik een 'paardenmerk'
Verder zijn mijn paardrijkleren oude vesten truien en shirts haha

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:21

Toen ik begon met rijden had ik al een paar rijlaarsen en een rijbroek gekregen
Van mijn oma een cap .
Rijd nu nog paard dus het was ut waard :)
Ik rijd op de manege met mun rijbroek mijn laarzen en een oud vestje

leon10tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:29

Ja dat merk ik soms ook wel.Ik rijd bij mijn verzorgpony ook gewoon in een beetje oud vest en shirtje.En in oude jas die echt super vies is :D

Op de manege heb ik meestal wel schone kleding aan want dan is het net gewassen.Ik heb gewoon op de manege aan:chaps en jodphurs,paardrijdbroek,een oud vest en shirtje,paardrijdjas. Maar ik doe echt niet mijn aller nieuwste kleding aan ofzo hihi

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:30

Ik rijd meestal gewoon in een oude spijkerbroek en een fleece-trui van de Action (nog geen 7 euro :D ).

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:35

hier op stal is het verschillend. zelf rijd ik net met wat ik aan heb, en dat kan heel erg verschillen :j

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:36

Ik wil voor zowel mijzelf als mijn paard kwaliteit. Maar goed, kwaliteit is vaak duur dus ik koop af en toe eens wat. Of bv via bokt of een leuke aanbieding ergens :).

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:37

leon10tje schreef:
Ja dat merk ik soms ook wel.Ik rijd bij mijn verzorgpony ook gewoon in een beetje oud vest en shirtje.En in oude jas die echt super vies is :D

Op de manege heb ik meestal wel schone kleding aan want dan is het net gewassen.Ik heb gewoon op de manege aan:chaps en jodphurs,paardrijdbroek,een oud vest en shirtje,paardrijdjas. Maar ik doe echt niet mijn aller nieuwste kleding aan ofzo hihi

Sorry maar vies heeft naar mijn idee niks te maken met luxe... Af en toe eens in de wasmachine stoppen doet wonderen ;).

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:46

Ik heb er niets tegen tegen merkkledij. Rijbroeken, trui en laarzen zijn van goed merk nu éénmaal door de pasvorm, kwaliteit en levensduur.
Maar er gelijk een flons uitzien :n Ik ga ook niet als een flons naar school, lopen of naar het werk ( en doe gaan bureau werk). Het zal misschien in het hoofd zitten, maar zo rondlopen kan k niet en dus ook niet bij de paarden. Echte topmerken heb ik niet echt in de kast hangen maar moet er gewoon netjes uitzien. :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:49

Niets was fijner dan 's ochtends in een oude oversized trui gewoon de stallen in huppelen :') Rechtstreeks vanuit je bed...

Wat ik misschien nog wel het raarste vindt, die merkkleding-mensen blijven ook vaak schoon? :S Hoe doen ze dat!? Zet mij 10 minuten bij mijn paard en ik heb wel weer ergens een veeg zitten :')

Polderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:01

Ik geef niets om merken op zich, maar vind sommige merkkleding wel erg mooi. Als ik de prijs zie, wordt het bij mij meestal een compromis met een leuke Horka of Eurostar broek in de gematigde prijsklasse ;)
Ik heb zelfs nog een rijbroek van uit mijn studententijd meer dan 20 jaar geleden en die gebruik ik ook nog graag. Ik koop ook wel tweedehands, dan blijft er geld over voor iets anders leuks :j Kortom, het is net hoe het uitkomt!

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:19

Offtopic, ik begrijp ook nooit hoe mensen dat doen als ze net gereden hebben en hun haar zit weer goed.
Dat is bij mij wel anders :=

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:25

Ik heb mijn paardrijkleding nu aan dus ik kan het gewoon op noemen *D
*Gewone sokken van de Action
*Rijbroek, gewonnen.
* Paardenshirt van de Penny
*Gekregen vest.

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:26

Arc_En_Ciel schreef:
Offtopic, ik begrijp ook nooit hoe mensen dat doen als ze net gereden hebben en hun haar zit weer goed.

Herkenbaar _O-

SZCarlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:28

als ik s`avonds rijd dan heb ik gewoon mn shirt/trui aan die ik die dag aan heb gehad en gaat daarna rechtstreeks door de was in en ik heb altijd gewone sokken aan en een paardrijbroek.

SZCarlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:29

Kyarahh schreef:
Arc_En_Ciel schreef:

Herkenbaar _O-

haha ik heb dat me ook afgevraagd maar het is gewoon een kwestie van je haar los doen en evn schudden en dan weer een staart/knot maken :)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:31

Geryon schreef:

Maar valt me wel op dat degene met de mindere kleding (goedkoop/minder mooi) ook minder kunnen rijden. Er is maar één iemand die ik ken met rubberen laarzen die imo goed kan rijden.

Ik heb eigenlijk ook altijd merken. Vaak is het veel mooiere kleding, van betere kwaliteit en zit het ook beter. Maar ik heb ook zat vaak mijn rubberen laarzen aan en een broek van maar hv polo bijv. Zal mij een worst wezen :+

ik ken eigenlijk aardig wat mensen die goed kunnen rijden en rubber laarzen hebben. tuurlijk hebben de meeste 'gevorderde' ruiters leren laarzen, maar dit hoeft niets te zeggen over je rijkwaliteiten lijkt me.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:35

Geryon schreef:

Ik denk dat het niet is dat mensen met dure spullen beter kunnen rijden,
Maar mensen die beter kunnen rijden investeren sneller in dure spullen.
(hoeft niet altijd, trouwens)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:38

Mijn paard vertelde mij ooit dat als ik de volgende keer niet net zo'n mooie kleding aan had als alle andere meiden op stal, hij op zoek zou gaan Naar een ander baasje. Tja dat wilde ik ook niet, du ik had geen keus :-(

Met alle gekheid op een stokje: ik rijd gewoon Met oude kleding en kniesokken van de zeeman... ze zitten netzo lekker en vaak heb ik er toch zakjes over aan zodat ze makkelijk uitgaan. Kleding gaat toch in de was na het paardrijden, dus of dat nu een truitje van de c&a is, of een van scapa, dat maakt me niet zoveel uit. :-)

SZCarlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:46

ik spring soms ook wel ff op mn paard met mn gewone kleren aan