bodyprotector

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Edisons

Re: bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 13:48

Ik rijd sinds een val, buiten met een bp. Op de zomerdagen is het warm, maar veiligheid gaat voor.

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 16:29

Ik gebruik hem in de les en op buitenrit alleen bij wetstrijden niet vind ik lelijk

Firelover96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 22:33

Ik vind een bp niet eens zo heel erg, vind het altijd wel lekker zitten, en hij is natuurlijk heel erg slim voor je eigen veiligheid!

AniekMac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 10:25

Ik heb sinds vorig jaar, na een hele harde val en afgevoerd worden naar ziekenhuis in Alkmaar, m'n bodyprotector altijd om!! Ik kan niet meer op het merk komen maar ik heb er een met allemaal van die blokjes, hij is super flexibel en heel licht en eigenlijk voel ik helemaal niet dat ik hem om heb, dus ben er super blij mee !!

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 10:58

ponylove13 schreef:
Ik gebruik hem in de les en op buitenrit alleen bij wetstrijden niet vind ik lelijk

Het lijkt mij dat het op wedstrijd ook veiliger is om hem aan te doen. Daar gebeuren best vaak ongelukken. Ik vind ze niet eens lelijk.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 11:31

Alleen met springen, ik vind het verschrikkelijk zitten, en krijg het er altijd bloedheet onder.

Hazouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 12:37

ik heb er geen, vind het ook niet nodig bij mijn pony.

boktuser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 14:59

ik draag er nooit een, en heb er ook geen.

Loeslucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:38

Bij ons op de manege is het verplicht met springen, verder draag ik alleen met buitenritten want heb een overbezorgde moeder.. :+

AxelleRules

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 23:51

Ik draag die van mij bijna altijd :)
Mijn ene is te klein geworden en ik heb nu net voor 2weken een nieuwe en hij zit echt super comfortabel, het is niet zo een harden maar zo echt een flexibelen. Je voet hem bijna niet! :D
Maar toch draag ik hem ook wel voor mijn veiligheid

Roraima

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:32

Ik rijd alleen met bp als ik ga springen. Soms wil ik de bp ook nog wel eens aan doen met een buitenrit, maar dat gebeurd niet vaak. Ik vind het veiliger om met een bp te springen. Als ik op de balken klap, dan zit er nog schuimrubber tussen, die de klap wat dempt. Dat kan toch wat gebroken/gekneusde ribben schelen.

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:50

Ik heb sinds een paar maanden ook een bp. Ik heb hem vooral voor buitenritten en springen. Maar ik doe hem ook om als het bijv. hard waait en mijn paardje is wat drukker dan anders. Geeft toch een stukje extra veiligheid en ik voel me er ook zekerder door.
Ik heb er eentje met allemaal blokjes van USG, heb er helemaal geen last van. Merk niet eens meer dat ik hem om heb.

lovenatascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:03

JustMyZtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:11

ik vind het echt vreselijke dingen :')
ik heb in het begin toen ik een nieuw paard had ermee gereden. een jaar of 1,5..

maar mijn houding werd slechter en slechter. en ik kreeg last van mijn nek.... voor Cross wil ik hem nog wel gebruiken en soms met springen ook maar anders.. :=

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:15

Ik heb de Charles Owen JL9, echt een topding. Is net een tempur kussen, maar dan net wat steviger. Vormt heel fijn naar je lichaam!

louise1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:34

Ik ben de laatste dagen ook al het internet aan het afstruinen op zoek naar een fijne bp. Ik wil het liefst met blokjes traagschuim, rits en donkerblauw. Oh ja, ook liever niet te duur en dat alles blijkt een lastige combinatie ;-)

De meeste hebben wel blokjes maar dat is dan geen traagschuim (weet ook niet of dat dan zoveel uitmaakt, kunsstof hardere blokjes of traagschuimblokjes als het toch blokjes zijn), of ze hebben weer geen rits of niet in blauw verkrijgbaar.

Ik neig nu naar de Sir Lancelot maar die heeft dus harde blokjes. De smartrider voldoet aan veel eisen maar vrij duur en redelijk korte voorkant terwijl ik een lang bovenlijf heb.

Weet iemand hoe de Sir Lancelot valt betreft lengte bovenlijf en heeft iemand een mening of theorie over traagschuimblokjes versus harde kunststof blokjes?

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:49

Ik heb erg geen, misschien voor buitenritten dat het van pas zou komen, maar die maak ik nu nooit. Zo'n ding lijkt me heel oncomfortabel maar ik heb er nog nooit één gehad dus ik heb geen recht van spreken, haha.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:56

lovenatascha schreef:
van welk merk hebben jullie een bodyprotector??
ik twijfel nog tussen deze;
http://www.agradi.nl/imperial-riding-bo ... ssen-l.htm
http://www.agradi.nl/covalliero-protect ... ctor-l.htm
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... ector.html

welke en waarom??
en nog iets, de eerste en tweede zijn toch hetzelfde, alleen van een ander merk??

Over de eerste kan ik weinig zeggen, maar ik heb die van HH en die zit heerlijk. De eerste drie, vier keer dat ik hem droeg wat stijfjes, maar toen hij eenmaal naar mijn lichaam stond, voelde ik er niets meer van. Ik heb hem gemakshalve al aan als ik ga poetsen.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:16

Ik droeg vroeger nooit bodyprotextors, maar toen ik 11 maanden geleden een ongeluk kreeg ( niet met rijden) en het paardrijden met mij paard weer op pakte rij ik met een bodyprotextor, ik vond het opzich wel een veilig gevoel, nu rij ik er nog steeds mee, straks gaat hij met dressuur af en hou ik hem met springen:)

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:24

Alsjeblieft, zorg dat je inderdaad een bodyprotector draagt die goed past. Ik ken iemand die eraf is gevallen, waarbij het blokje (bodyprotector met blokjes) naar binnen is gekeerd, haar rib heeft gebroken en de rib een orgaan heeft gescheurd. Niet om jullie bang te maken, maar wel om goed te kijken of je een goed passende hebt. Bodyprotectors doen hun werk goed als ze goed passen. Je kan natuurlijk altijd fout vallen hoor, je weet natuurlijk nooit hoe het was geweest zonder bodyprotector, grote kans dat het zonder bp veel erger was geweest ;)
Maar ik denk toch dat ik een 'harde' bodyprotector neem als ik er een koop..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:25

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:38

Ik heb er geen en zal er ook niet snel een aanschaffen. De reden, omdat ik best flink ben en ik dan uitzie als een broodje worst. En omdat ik niet doe springen, crossen ofzo.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:22

Ik gebruik enkel een bp als ik ga springen. De rest ben ik hem liever kwijt dan rijk vind die dingen zo akelig zitten.

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 23:02

Na een keer heel hard te zijn gevallen aan het strand heb ik besloten om op buitenrit een BP te dragen. Heb toen een van Airowear (Outlyne) gekocht. Zit goed maar is wel heel erg warm. Ik doe hem soms ook aan met springen, na een tijdje merk je niet dat je hem aanhebt.

Anoniem_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:34

Ik draag hem niet,
omdat ik het niet lekker vind zitten en het volgens mij niet eens zo goed beschermt (correct me if i'm wrong)