2 kalen plekken door deken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lieke_uggs

Re: 2 kalen plekken door deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:13

Het verschilt ook met hoe strak je de deken doet als ie heel los zit kan ie gaan schuren!!!

jujujujulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 10:07

mijn pony had ook kale plekken, ik heb een borstbeschermer gekocht en ik smeer de plekken in met babyzalf. werkt perfect en ik heb geen klachten over de borstbeschermer

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 10:13

barbar schreef:
een borstbeschermer heb ik ook wel eens gehad, was geen succes, het elastiek over de ruk veroorzaakte bij lester een drukking.

Inderdaad, ik heb nu een paard met een flinke drukking (genezen) door enkele dagen een borstbeschermer om. Wat een vreselijke ondingen zijn dat

Maar je deken zal toch niet helemaal lekker liggen. Col heeft het bij zijn nieuwe deken helemaal niet, bij zijn vorige dekens wel. Is toch een kwestie van pasvorm denk ik

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 13:07

Nikass schreef:
Ragdollcat schreef:
Gewoon alleen dekens nemen met een nylonen binnenvoering, dan heb je nooit meer kale plekken.

Ik longeer er zelfs mee als het heel erg regent en of ik wandel ermee als het koud is en of regent en mijn paard heeft nooit kale plekken. Staat er ook hele dag mee in de paddock en savonds op de stal.

Die van mij wel, ondanks nylon binnenvoering!

Dan is het te klein en of is de pasvorm niet passend voor je paard, erg vreemd, want niet 1 haartje is zelfs gekrenkt bij mijn paard onder de deken dankzij deze binnenvoering.

Roselie

Re: 2 kalen plekken door deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:43

Ik heb niet alles doorgelezen, maar wat werkt is wat Equi Shine op de kale plekken sprayen, zo schuurt de deken niet maar glijdt over de huid