Wat is een goede outdoorlaars waar je alles mee kan doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Candace

Re: Wat is een goede outdoorlaars waar je alles mee kan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 18:40

Ik heb de outdoorlaarzen van de ANWB, heerlijke dingen! Rij er ook mee (wel western).

Benno08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 18:52

ik zweeeeer bij mijn BR thermo's !! ik ga er nu mijn tweede winter mee in, en op mijn stal kan je echt niet zonder :brr:
Ik doe er alles mee ..
Afbeelding

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:00

Ik twijfel een beetje tussen die Mondoni Lifestyle en ANWB's Orebro.
Vind de Mondoni's mooier en die zijn ook meer voor het rijden gemaakt denk ik?
Maar die van de ANWB zien er erg degelijk uit en 2 jaar garantie.
Iemand nog voors en tegens? :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:13

In gewone dressuurbeugels zou ik met die van de ANWB niet gaan rijden. Te grove zool. Zijn de lifestyle's veiliger.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:32

Voor western rijden kan ik Ariat laarzen aanraden, mijn man heeft een paar wat hij al 10 jaar heeft en veel draagt. Ze zijn nu niet meer waterdicht bij de aansluiting van de zool maar verder nog goed. Het zijn western werklaarzen met slalen neus maar ze zijn ook zonder verkrijgbaar. Ze waren duur maar door de lange levensduur hun geld meer dan waard.

Zelf draag ik de ANWB laarzen, en ook die bevallen goed. Heb deze week nog een nieuw paar gekocht om voorlopig voor netjes te houden. Ik draag ze dagelijks bij de paarden maar ook voor de rest.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:50

Ik heb voor 72,77 vandaag de anwb orebro gekocht in het zwart! Zitten prima, echt aanrader!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:57

Jaaaa en ik verdikkeme vorig jaar nov./dec. heb ik ook de Orebro van de ANWB gekocht voor bijna 100 euro!! (ik geloof 98 euro ofzo) :oo :\ -O-

Toen waren ze niet goedkoper als dat te krijgen. _-:(
Laatst bijgewerkt door ashley1 op 24-11-12 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 23:58

ashley1 schreef:
Jaaaa en ik verdikkeme vorig jaar nov./dec. heb ik ook de Orebro van de ANWB gekocht voor bijna 100 euro!! (ik geloof 98 euro ofzo) :oo :\ -O-

Bovenstaand bedrag is met leden korting, anders is hij nog 99 euro (afgerond) ;)

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:59

Ik had 'm vorig jaar ook met ledenkorting -O-
Ik bedoel maar...

Maar wel fijn voor jou hoor, begrijp me niet verkeerd haha!

Vrijburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 00:01

Bij de ANWB .....waterdichte met bont gevoerde laarzen....heerlijk !!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 00:02

tomtom1 schreef:

Die dit jaar opeens 30 euro goedkoper zijn als vorig jaar :\

(sorry, lichtelijk boos :p hihi)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 00:07

Het was dit jaar ook wel een hele goede actie, anders had ik nooit een 2e paar "voor net" erbij gekocht! De Obero's waren afgelopen 2 jaar met korting (bovenop de normale ledenkorting) elke keer rond de €100,- als ik me niet vergis. Maar omdat ze dit jaar met die folder nog 20% extra korting geven, is het extra aantrekkelijk!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 00:11

ashley1 schreef:
tomtom1 schreef:

Die dit jaar opeens 30 euro goedkoper zijn als vorig jaar :\

(sorry, lichtelijk boos :p hihi)

Waarom boos? Ik heb ze vorig jaar ook gekocht (en al heel veel plezier van gehad) en dit jaar omdat ze zo in de aanbieding zijn een tweede paar, voor netjes erbij gekocht :) .

Mobys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 00:31

Ik heb een aantal weken gezocht en idd ook rondgevraagd en daarna laarzen besteld bij Equifashion, de Madrid winter membram. Heb ze thuis gekregen, maar helaas de verkeerde maat. Zit nu al even te wachten tot ze alsnog weer binnenkomen. (hoop dat 't deze week wordt) Maar omdat ik ook western rijd zocht ik dus ook laarzen waar ik alles mee kan. Ik heb ze dus om te passen wel aangehad; maar kan helaas verder nog niet echt vertellen hoe ze zijn.
Zoek ook nog goede en niet geheel onbelangrijk, leuke westernlaarzen, maar vind 't lastig. Lees over de ANWB laarzen wel goede dingen. Overweeg dat als m'n andere laarzen alsnog niet komen om ze daar te gaan halen.

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 01:48

Seven schreef:
kim_hester schreef:
ook mijn nieuwe horka's zijn niet waterdicht :(
liep even door wat langer nat gras met paardlief, en ik denk; he ik krijg natte voeten.
Dacht eerst alleen de binnenkant van mn voeten, maar ook de bovenkant van mn voet nat :(

Hier precies het zelfde het lekte door aan de bovenkant door enkel door wat hoger gras te lopen.

Helaas krijg ik niets terug of vergoed, ookal heb ik gemaild, fotos gestuurd ea maar volgens de verkoper heb ik geen recht op vergoeding want ze zouden nooit zo slijten bij normaal gebruik. Dan is het mijn woord tegen die van hun helaas.

lekker l*llig! Ik heb ze bij de EJ vandaan, verder niks geks mee uitgehaald, het rubber heeft in de modder gestaan tijdens het longeren, meer niet.. En ik wou paardlief even uitstappen in de berm bij ons, met wat langer ''dauwig'' gras, en toen voelde ik t :(
Heb ze nu ingevet met spul van de action, dat KING ofzo, maar volgens mij werkt dat ook niet.
Zal er eens een mailtje aan wagen!

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 01:16

ashley1 schreef:
Ik had 'm vorig jaar ook met ledenkorting -O-
Ik bedoel maar...

Maar wel fijn voor jou hoor, begrijp me niet verkeerd haha!

Das idd rot, wilde eerst gewoon zonder de 20% extra kassakorting ze kopen maar toen niet gedaan en blij was ik toen ik t reclamefoldertje van de anwb binnen kreeg! Wilde eerst de lichte maar voor 'gewoon' toch een beetje 'opzichtig/opvallend' en zwart zag er t minst 'grof' uit waardoor ik die gekozen heb!

Maar je kunt nog overwegen om er voor deze prijs nog een paar erbij te kopen?

sunshineM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 02:12

Ik ben ook op zoek naar een paar goede outdoorlaarzen, waarmee je ook kunt rijden.
Afgelopen vrijdag heb ik de anwb orebro laarzen gekocht. Ik zit alleen net tussen 2 maten in bij die laars (40 is net te groot, en 39 net te klein). Ik heb maat 40 gekocht, maar merk nu toch wel dat ze echt te groot zijn. Verder zitten ze lekker, maar met rijden vind ik het geen succes! Ik bleef steeds hangen aan het zweetblad! Ik heb er dus wel een beetje spijt van :-(
Nu wil ik dus graag andere laarzen. Ik zat te denken om de horka bloomsbury te bestellen, maar daar lees ik hier op bokt ook niet zulke goede ervaringen mee..
Heeft iemand anders nog tips? Ik vind dubarry echt te duur..
Iemand ervaring met de imperial riding o.i.d.?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 10:25

hoe hoog zijn die anwb laarzen??

Bstijgbeugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 10:32

De global winterlaars gevoerd van binnen en heeft het model van een rijlaars die zit prima. De outdoor laars van de welkoop.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 10:35

Ik gebruik nog steeds mijn muckboots :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 10:39

Anoniem schreef:
hoe hoog zijn die anwb laarzen??

Bij mij komen ze ongeveer halverwege de kuit, even kijken of ik een foto kan vinden hoor!

Edit: Gevonden! Je kan duidelijk zien dat ze al behoorlijk ingelopen zijn ;)

Afbeelding

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 15:11

Ik ben ook hard opzoek naar outdoorlaarzen, denk dat ik de gok van de ANWB outdoorlaars ga wagen.. Ik wil er op het moment niet al te veel aan uitgeven, aangezien ik over 2/3 maanden ook zadel, hoofdstel e.d. moet gaan kopen..
Hoor over de ANWB laarzen bijna alleen maar goede dingen! :)

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:22

sunshineM schreef:
Ik ben ook op zoek naar een paar goede outdoorlaarzen, waarmee je ook kunt rijden.
Afgelopen vrijdag heb ik de anwb orebro laarzen gekocht. Ik zit alleen net tussen 2 maten in bij die laars (40 is net te groot, en 39 net te klein). Ik heb maat 40 gekocht, maar merk nu toch wel dat ze echt te groot zijn. Verder zitten ze lekker, maar met rijden vind ik het geen succes! Ik bleef steeds hangen aan het zweetblad! Ik heb er dus wel een beetje spijt van :-(
Nu wil ik dus graag andere laarzen. Ik zat te denken om de horka bloomsbury te bestellen, maar daar lees ik hier op bokt ook niet zulke goede ervaringen mee..
Heeft iemand anders nog tips? Ik vind dubarry echt te duur..
Iemand ervaring met de imperial riding o.i.d.?

dan moet je eens proberen om er een inlegzooltje in te leggen dat scheelt vaak een halve maat, dat wordt bij aangemeten laarzen voor kinderen ook vaak gedaan maat groter kopen en dan een zooltje erin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:36

helpt ook niet altijd...heb ik bij mijn MH laarzen ook gedaan en toch blijven ze een fractie te groot.

sunshineM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 14:24

Heb ik ook gedaan, ik dacht het ook op te kunnen lossen met een zooltje, maar het scheelt niet zo veel.. Maar dat komt denk ik ook omdat ze vrij wijd zijn.
Maar ze zijn idd ongeveer tot halverwege de kuit. Niet zo hoog als rijlaarzen in ieder geval.