Paard draait om in stal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:32

Romeetjuhh schreef:
Anoniem schreef:
Doe een halstertouw om haar nek. Werkt meestal goed.

Maar dan draait ze zich weer om en ik loop dan mee en mee...

Streng zijn, haar een beetje tegenhouden, haar neus vastpakken en snel doen wat je moet doen.

HappyThilde

Re: Paard draait om in stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:48

Wat leuk dat het goed is gegaan! Ik ben ook lang manegeruiter geweest en geen held met boze paarden. Maar ik deed meestal het volgende: paarden zijn heel nieuwsgierig en daar moet je gebruik van maken. Je doet de staldeur open en gaat in de deuropening staan en kletst met een ander. Heel veel paarden staan binnen een paar minuten met het hoofd bij je. Ik pakte ze dan niet gelijk maar deed heel rustig aan en dan een halstertje om en dan wat lekkers.

Ik ben het ook eens dat veel manegepaarden slecht worden gepoetst. Laatst is er weer een klant de les uit gestuurd omdat het manegepaard nieet goed was gepoetst. Helaas zijn er veel ruiters die nauwelijks poetsen, vinden ze niks aan. Ze komen om te rijden!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 09:32

HappyThilde schreef:
Wat leuk dat het goed is gegaan! Ik ben ook lang manegeruiter geweest en geen held met boze paarden. Maar ik deed meestal het volgende: paarden zijn heel nieuwsgierig en daar moet je gebruik van maken. Je doet de staldeur open en gaat in de deuropening staan en kletst met een ander. Heel veel paarden staan binnen een paar minuten met het hoofd bij je. Ik pakte ze dan niet gelijk maar deed heel rustig aan en dan een halstertje om en dan wat lekkers.

Ik ben het ook eens dat veel manegepaarden slecht worden gepoetst. Laatst is er weer een klant de les uit gestuurd omdat het manegepaard nieet goed was gepoetst. Helaas zijn er veel ruiters die nauwelijks poetsen, vinden ze niks aan. Ze komen om te rijden!

Dit is een juiste manier, niets geen geweld. Het snoepje hoeft niet eens, een aai is meestal al voldoende, maar dat is ieder voor zich. ;)

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 02:29

Allereerst ben ik best wel benieuwd wat het desbetreffende paard bij een ander doet.
Is het aangeleerd gedrag of....

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 03:02

heb dat ook eens gehad met een paard maar die wenste ook nog te meppen heel snel meedraaien met het hoofd en dan ineens stoppen dan raakt ze in de war en daar kan je gebruik van maken door dr neus te pakken. maar de rust van te voren zoals geen aandacht geven is ook een goede

Romeetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 18:25

mnkortleve schreef:
Allereerst ben ik best wel benieuwd wat het desbetreffende paard bij een ander doet.
Is het aangeleerd gedrag of....

Ja ze doet het echt bij iedereen