24/7 buiten, deels scheren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Re: 24/7 buiten, deels scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:09

^^ die van mij staat 24/7 buiten als hij wilt met de nek kaal zonder halsdeken. Dat is geen probleem hoor.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:40

vorige jaren stond de mijne 24/7 buiten, volledig geschoren (behalve hoofd en benen => sokkenpaard) met een gewone bucas deken zonder hals. nooit problemen mee gehad.
nu staat ze zonder deken buiten, maar met een stuk hals uitgeschoren ...
ook geen probleem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:34

Nee geloof wel dat het makkelijk kan maar helaas heb ik hier niet zoveel meer aan.
Heb besloten het scheren maar te laten voor wat het is, met de hoop dat als het wat kouder word ze er minder last van heeft.

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:54

Daar heb je wel kans op, TS. Dit weekend gaat het weer een paar graden dalen, dat in combinatie met wat lichtere arbeid zal de kans op heel erg zweten hopelijk verlagen.
Wanneer je echt twijfelt of je haar zo bezweet terug kan gooien, zou ik voor een wollen zweetdeken opteren. Dit doe ik ook met mijn paard. Alleen is het nu zo warm dat hij het met een zweetdeken waarschijnlijk nóg warmer zou krijgen. Als het echt koud is, dan gebruik ik pas die hulpmiddelen, maar ik geloof er stellig in dat onze winterbeertjes het ook prima zelf aankunnen. Zolang ze niet meer pompen en op de top van hun hitte zitten, zouden ze terug op wei kunnen. Zolang ze zelf maar een plekje hebben waar ze zelf kunnen schuilen tegen weer en wind, doen ze dit ook zelf wel denk ik. :)

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 21:14

Mijn paard staat ook 24/7 buiten en heb haar vandaag pas geschoren hoor. Wel met een patroontje hoor:

Afbeelding

300 gr met hals op en daar kan nog 200 + 100 gr bij als het moet.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:28

Eindelijk wordt het wat kouder. Ik denk dat mijn heren dat wel erg fijn vinden hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:30

Ik hoop het ook, we zullen het zien.
Van de week niet gereden, morgen weer dus we zullen het zien :)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:25

En? Hoe is het bevallen? Het viel mij afgelopen weekend weer op hoe snel de jongens zweten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:29

Nog niet echt kunnen rijden, zaterdag alleen maar een half uurtje en toen nergens last van, vandaag maar weer eens proberen :)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 14:24

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik met de winterse buien juist wel weer blij ben dat ze geen deken op hebben hoor :o. Een vacht scheurt niet, lekt niet door en zit altijd op z'n plek. Het heeft allemaal zo z'n voor en tegens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 14:47

Daar heb je helemaal gelijk in, helaas moet mijn paard echt wel een deken op, probeer het elk jaar zo lang mogelijk uit te stellen en gaat steeds beter maar zij krijgt niet zo heel erg veel vacht en snel koud.
Vind dat ze dit jaar voor het eerst een behoorlijke vacht voor haar doen heeft, maar toch wel al met deken want ze vermagerd snel na de winter om zich zelf warm te houden en als ik haar nu zonder deken zet staat ze helemaal te rillen en voelt helemaal koud aan en word snotverkouden.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:57

Annickkii, als je paardje niet warm kan blijven/worden snap ik heel goed dat je er een deken opgooit hoor. Sowieso snap ik het 'nut' van dekens wel. Zowel met als zonder deken heeft gewoon voor- en nadelen.

redandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:26

als je het wil doen doe het nu anders is het te laat wel zou ik zorgen dat je mis een deken neemt met hals zo doe ik het wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:15

Sees, inderdaad alles heeft zn voor en nadelen, zou het liefst zonder deken doen maar weet dat ik dan echt een zielig hoopje paard heb en overhoudt na de winter.
Redandor, weet niet of je alles gelezen hebt maar heb besloten om haar niet te scheren met de hoop dat het beter word als het kouder word.