later geld over maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Re: later geld over maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 18:41

Ik vraag me wel af waarvan ze het paard onderhouden als €100 al teveel is... hopen dat het goed komt.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 01:03

Goh, 100 euro? Wat een raar bedrag ik dacht echt dat het om zo'n 500 ofzo ging..

100 zou ik ook niet al te moeilijk doen, maar wat jij zegt me idd wel afvragen hoe het de volgende keer komt als er iets onverwachts gebeurd.

Ben benieuwd heb je ook afgesproken dat het voor een bepaald datum op jou rekening moest staan?

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:41

Ik denk dat je het goed hebt gedaan. Een maand stalling kost je veel meer dan 100,- notabene.
Als het nou om een groot bedrag ging had ik het ook niet gedaan, maar dit is nog te overzien, mocht je het niet krijgen. Zou dan alsnog niet netjes zijn, maar een maand stalling en de pony weer in de verkoop moeten zetten kost veel meer!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 13:58

Ik kan de mensen feliciteren die zeiden het niet te doen, ze gaat de 100 euro niet overmaken.
In het paspoort van de pony mist namelijk 1 enting, dat komt doordat bij ons op stal alle paarden in 1 keer worden geënt en het boekje was op dat moment niet op stal en daarom is het verzaakt het er in te zetten.
Dat heb ik ze verteld maar nu gaan ze er toch moeilijk over doen.
Laat het een les zijn voor andere, geef nooit een verkocht paard of pony mee voordat je het hele bedrag in je hand hebt!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:00

He wat vervelend dat het toch niet gebeurt, zeker in de situatie waarin je je nu bevindt. Ik zou me er toch verder neit druk meer over maken, heeft geen zin, je was anders nog veel meer kwijt geweest als je het beestje had laten staan.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:01

Zensation schreef:
Ik denk dat je het goed hebt gedaan. Een maand stalling kost je veel meer dan 100,- notabene.
Als het nou om een groot bedrag ging had ik het ook niet gedaan, maar dit is nog te overzien, mocht je het niet krijgen. Zou dan alsnog niet netjes zijn, maar een maand stalling en de pony weer in de verkoop moeten zetten kost veel meer!

denk hier aan..... ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:01

Wat een misselijke streek ... echt sneu voor je, Arrabel :(

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:03

Arrabel, wat ik niet snap. Mensen hier waarschuwen je er voor, en toch geef je hem mee?

Al is het 'maar' 100 euro, het is toch 100 euro...

Maargoed. Gebeurd is gebeurd...

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 14:05

kleinvosje schreef:
He wat vervelend dat het toch niet gebeurt, zeker in de situatie waarin je je nu bevindt. Ik zou me er toch verder neit druk meer over maken, heeft geen zin, je was anders nog veel meer kwijt geweest als je het beestje had laten staan.

Het was niet mijn pony, ik verkocht haar voor een stalgenoot die haar door financiele omstandigheden moest verkopen maar omdat ze het er zo moeilijk mee had heb ik het voor haar gedaan.
Die 100 euro zou ik dan krijgen maar nu dus niet, het is banketstaaf maar niet het einde van de wereld.
Alleen dat je weer word teleurgesteld in de mens...
Laat het maar een les zijn voor andere mensen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:07

Peelie schreef:
Arrabel, wat ik niet snap. Mensen hier waarschuwen je er voor, en toch geef je hem mee?

Dat vraag ik me ook af. Je zegt nu 'laat dit een waarschuwing zijn voor andere mensen', maar je bent zelf ook uitgebreid gewaarschuwd...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:08

Wat staat er op papier over aankoopbedrag, want als dat op papier staat moeten ze gewoon die 100 euro betalen. Ongeacht het smoesje..

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:10

wat vervelend zeg! idd een goede leer. mij mij is het gelukkig altijd goed gegaan. maar zo zie je maar weer dat het dus niet altijd goed gaat. in het vervolg dus geen paard en/of paspoort meegeven bij een niet ( volledige) betaling!

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:11

Jammer dat het redelijk "voorspelbaar" was , je kunt de medemens niet meer blind vertrouwen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:11

ik zou zeggen heel spijtig, maar dan gaat de pony ook niet mee, ik geef toch ook geen halve pony mee omdat je bij wijze van maar half bedrag kan betalen ? Ik zou zeggen heel spijtig allemaal, dan wachten we tot het einde van de maand, dan als jullie het bedrag hebben mogen jullie het paardje meenemen, eerder niet, en anders een contract ook maken en die beide tekenen dat het niet zonder deze voorwaarden gebeurd. Je hebt zo maar kans dat je er nooit meer wat van ziet... en dan sta je niet sterk in je schoenen

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:12

Wat zonde dat die mensen zo'n misbruik maken van jouw goedheid.
Het lijkt wel of ze gewoon gezocht hebben naar iets om later alsnog die 100 euro niet te hoeven betalen.
Heel jammer dat er zulke mensen rondlopen.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 14:12

Vjestagirl schreef:
Peelie schreef:

Dat vraag ik me ook af. Je zegt nu 'laat dit een waarschuwing zijn voor andere mensen', maar je bent zelf ook uitgebreid gewaarschuwd...

Omdat het al moeilijk genoeg was voor de eigenaresse, ze wist al dat ze weg zou gaan, ze had al afscheid genomen en toen belde ze een paar uur van te voren met dat geintje.
Omdat ik wist dat de eigenaresse haar geld gewoon zou krijgen en alleen ik dan niet heb ik het risico genomen.
Dat is de rede.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:13

Lijkt mij eerder gewoon een smoesje. Dat van die enting. Wie valt er nou over zo iets :') Ze zijn wrs nooit van plan geweest dat te betalen.

oVerigs... ts ookal was het boekje op dat moment niet op stal. Je had ook naderhand nog een stempel e.d. er inkunnen zetten. Heb ik ook al eens gedaan, meegenomen naar de kliniek. stickertje, handtekening stempel. Klaar.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:16

Klinkt alsof ze die auto als excuus heeft gebruikt om geld achter te houden voor die foute enting. Dat de basisenting opnieuw gezet moet worden om de entingen weer geldig te maken is een feit, maar dat kost toch geen 100 euro?

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:18

Sammie: het zal je verbazen denk ik dat er toch mensen zijn die over zoiets vallen. ik heb het een x gehad met een pony. die zou verkocht worden voor 2500,- vrouwtje was helemaal weg van het dier. ze keek na de 4e bezichtiging in het paspoort en de enting was niet goed ( wat ik wel wist maar niet had verwacht dat ze daar een punt van zouden maken) uiteindelijk is de koop daardoor bijna niet door gegaan. ik heb de pony toen op mijn kosten nog laten enten en daarna hebben ze haar voor 2500,- netjes opgehaald :) had ik de pony niet laten enten was het hele feest niet door gegaan.!

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:22

Dorus schreef:
Klinkt alsof ze die auto als excuus heeft gebruikt om geld achter te houden voor die foute enting. Dat de basisenting opnieuw gezet moet worden om de entingen weer geldig te maken is een feit, maar dat kost toch geen 100 euro?

Dat is precies wat ik ook denk.

Ts, je bent toch niet verbaasd hoop ik?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 14:22

Dan had ze dat gewoon moeten zeggen en niet eerst de koop "rond" maken en zeggen dat ze later die 100 euro overmaakt.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 14:23

M3lisss schreef:
Dorus schreef:

Dat is precies wat ik ook denk.

Ts, je bent toch niet verbaasd hoop ik?

Nee, dat ben ik niet, maar ik had stiekem wel gehoopt dat ze het geld gewoon zou overmaken.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:24

Erg he, dat mensen zo zijn... 100 euro is het einde van de wereld niet maar je zou zulke mensen toch...bah! van mij zouden ze mogen stikken in die 100 euro!

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:26

nicole_hetty schreef:
Sammie: het zal je verbazen denk ik dat er toch mensen zijn die over zoiets vallen. ik heb het een x gehad met een pony. die zou verkocht worden voor 2500,- vrouwtje was helemaal weg van het dier. ze keek na de 4e bezichtiging in het paspoort en de enting was niet goed ( wat ik wel wist maar niet had verwacht dat ze daar een punt van zouden maken) uiteindelijk is de koop daardoor bijna niet door gegaan. ik heb de pony toen op mijn kosten nog laten enten en daarna hebben ze haar voor 2500,- netjes opgehaald :) had ik de pony niet laten enten was het hele feest niet door gegaan.!

Pff, nou toen ik mijn paard ging ophalen (was een manegepaard) werd mij nog mooi verteld dat ik hem wel op tijd moest enten, en ontwormen (logisch).
Kreeg ik het paspoort in m'n handen toen we hem op gingen halen, bleek dat hij de 3 jaar dat ie bij hun stond nog geen vaccinatie spuit had gezien :?

Ts, erg rot dat het zo gegaan is, zo weet je maar weer dat je niemand kan vertrouwen..

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:26

Maar jij bent er nu zelf 100 euro bij ingeschoten terwijl je bemiddelde?
Het paspoort heeft ze toch gewoon die dag ingezien... en kon ze ook bij de verkoop al inzien... dus vind het niet echt een argument. Je hebt haar toch wel een contractje laten tekenen en haar ook een exemplaar mee gegeven?