Ik zit er mee ..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 02:27

Wat een onzin.. Voor je lengte ben je inderdaad op een normaal gewicht. Ik ben 190 en 63 kg.. Wil best ruilen hoor :j

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 03:08

Ik vind het raar dat de meeste hier de gewichtslimiet laag vinden. De meeste stallen waar ik geweest ben houden ook een limiet van ong 90kg aan, je moet die grens gewoon ergens stellen en als je een beperkt aantal grote paarden hebt met de conditie om zware mensen te dragen moet je gewoon zuinig zijn op die paarden. Bij mijn manege bestaat die limiet ook en er rijden toch echt veel mannen, niet alle mannen zijn 2m lang hoor! Ik ken overgens persoonlijk meerdere mensen die gewoon liegen over hun gewicht in zo'n situatie dus ergens begrijp ik wel dat ze gewoon streng en zijn wegen.

Overgens vind ik het belachelijk dat zoveel mensen beweren dat het wegen van mensen beschamend of vernederend is. Dat vind ik echt bizar alsof je gewicht iets is waar je je voor zou moeten schamen en wegen iets is dat je alleen in achter kamertjes doet. Bij de ski verhuur word je toch ook gewoon midden in de winkel op de weegschaal gegooit, zo gek is het niet hoor.

Elco

Re: Ik zit er mee ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 04:18

Ach er blijven altijd mensen bestaan die hun eigen persoontje belangrijker vinder dan een dier wat het gewicht moet dragen, als de dames hun pleziertje maar hebben..Een rug blijft een rug of het dier nu 1.80 of 1.50 is als het niet goed getraind is qua rug spieren blijft dat allemaal hetzelfde..En heeft het dier dus last van het gewicht..

En natuurlijk zijn er ook mensen die wel het gewicht hebben en het paard zodanig in de weg zitten, dat het ook niet bevordelijk is voor de rug..Maar je moet ergens een grens trekken..

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 04:58

Menino schreef:
tja, ik snap het max. gewicht idee ook wel, maar ik vind 85 kg gewoon erg laag. Dan sluit je bijna alle mannelijke ruiters al uit bv.

En ik blijf er bij dat vetkwabben en een slechte conditie grotere stoorzenders zijn dan een bepaald gewicht dat iemand heeft :P

Is niet laag hoor. Kijk maar naar de startlijst van de laatste olympische spelen. Daar stond bij de deelnemers het gewicht in kilo's erbij. Gewoon openbaar! En niemand, ook geen een van de mannen was 85 kilo of meer.

Jaronico

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 05:26

Je bent dus niet te zwaar, je bent gewoon te lang! _O-

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 07:25

Ik vind het heel goed dat ze voor de welzijn van de paarden een gewichtslimiet doen.Zouden meerdere maneges wel mogen doen. Alleen deze manier zou voor mij een reden zijn om naar een andere manege te zoeken. Sowieso zouden de meeste mannen dus niet kunnen rijden? (die wegen wel meer dan 85 ). Ik zou het ook vernederend vinden om op deze manier gewogen te worden.

Daarnaast vind ik dat ze naar het totaalplaatje moeten kijken. Hoe vaak worden jullie gewogen?
Als er toch gewogen moet worden zou ik dat bij nieuwe beginnende volwassen klanten doen, die stuiteren nog aardig wat mee.Maar dan nog ergens apart, zonder anderen mensen erbij.

LisanneFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 08:10

Jaronico schreef:
Je bent dus niet te zwaar, je bent gewoon te lang! _O-

HA HA ,, ja was ik maar wat kleiner, scheelt een hoop geld x)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 08:28

heel bokt staat op zijn achterste poten als we een te zware ruiter bij itp te paard tegen komen
maar op het moment dat de manege er een keer echt wat aan gaat doen zijn we het daar weer niet mee eens

ik vind het terecht dat een manege dit doet
banketstaaf voor de ts maar ja ts jij wilt toch ook niet doorrijden wetende dat je op de grens zit?
hoe lang ben je of heb ik daarover heen gelezen ?

ik ben bijna 1,90 en weeg 78 kilo
kan me moeilijk voorstellen dat je nog langer als ik bent

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 09:04

Het is niet erg dat een manege er wat aan doet. Integendeel! Maar het gaat op de manier waarop. :)

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 09:10

Wat is dit nou weer voor iets raars? Vind de eigenaar het leuk om alleen maar naar slanke meisjes te kijken ofzoo.. Hier heb ik echt nog nooit van gehoord.. Als ze dit bij mij op stal zouden doen zou ik echt niet in mee gaan hoor ook al ben ik maar 60 kg niemand op die hele stal gaat dat wat aan.. Wat een rarigheid.. Sorry hoor haha..

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 09:58

ik dnek niet dat de eigenaar alleen naar slanke meisjes kijkt hoor, 85 kg is echt behoorlijk wat en ik denk dat met dit gewicht toch vrijwel iedere lengte nog kan rijden. Hoe moeilijk voor TS het ook is (ik zou het ook rot vinden) ik vind het wel goed dat een manege ernaar kijkt. Het welzijn van de dieren is ook belangrijk. En eerder gaf al iemand aan dat als het enkele kilo's scheelde je alsnog op het grote paard kon rijden.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:02

Wat een gezeur om niks hier man.

Deze manege beschermt de paarden. Heel goed van ze. De manier waarop ze dat doen is voor mensen die erg met hun gewicht zitten mischien niet zo leuk, mischien kun je daar wat van zeggen. Of sla idd die les over en kom de keer daarop op het kantoor wegen.

De manege heeft de mogelijkheid om deze eis te stellen. Het is een gevalletje take it or leave it. Dus zoals ik al zei, eet een weekje geen zoute dingen, drink veel water, eet gezond, stap een paar keer een uurtje op de fiets, en je bent die drie kilo kwijt. Waar praten we nou over mensen....

En anders moet je dus niet klagen en een andere manege zoeken.

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:05

ok, maar moet dat met iedereen aanwezig!!!!!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:10

ShauniBef schreef:
Belachelijk????? Pardon??? Ik vind het heel goed van de manege dat ze dat doen!! Zij willen hun paarden dus wat langer mee gaan dan ''vandaag'' .. Een rug van een paard is niet oersterk om alles maar te dragen. Ze zijn zuinig op hun paarden, heel verstandig!

Vind het erg naar voor je TS :(:) , maar het is voor de welzijn van de paarden :)

Net of al die stuiterende beginners die amper kunnen lichtrijden en met vol gewicht aan de teugels hangen omdat ze geen balans hebben een paard minder "zeer" doen dan iemand die een paar kilo "teveel" weegt volgens de regel.

Als ze dan ZO zuinig op hun paarden zijn zou ik alleen nog maar lessen geven aan ruiters die goed met paarden om kunnen gaan :+

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:11

Dat zou voor mij een reden zijn om daar nooit te gaan rijden :+

Kijk het is goed dat ze de paarden "beschermen" en het zet mensen wel aan het denken... Maar vind het een beetje "grof" om het een gezamelijk iets te maken...

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:12

idd heel grof!!!

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:14

Zie het probleem niet...
Op wintersport bij skiverhuur wegen ze je ook gewoon midden in de winkel.
Hetzij maar een getal en ergens moeten ze een grens trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:15

S_en_Z schreef:
Net of al die stuiterende beginners die amper kunnen lichtrijden en met vol gewicht aan de teugels hangen omdat ze geen balans hebben een paard minder "zeer" doen dan iemand die een paar kilo "teveel" weegt volgens de regel.

Alleen is dat wat moeilijk objectief te meten, toch?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:17

Als je belabberde instructrices rond hebt lopen wel ja. Maar iedere geit kan zien in 5 minuten of iemand wel of niet kan paardrijden hoor

:+
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 07-11-12 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:19

heel goed dat ze eraan doen op de manege, maar vind het heel vernederend en het stimuleerd mensen om af te vallen. ben blij dat ze het hier niet doen! strax allemaal zakjes met botjes erin hihihihi. En meid jij hebt voor jou lengte een prima gewicht en ziet er top uit. Je moet niet dunner worden!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:20

Ik durf te wedden dat als deze mensen hier die zo reageren van "belachelijk" een te veel te dikke ruiter op een slank klein paardje tegen komen, ze allemaal moord en brand zullen schreeuwen..... Deze manege probeert er wat aan te doen, maar dat mag dan kennelijk weer niet.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:20

Serendip90 schreef:
Dat zou voor mij een reden zijn om daar nooit te gaan rijden :+

Kijk het is goed dat ze de paarden "beschermen" en het zet mensen wel aan het denken... Maar vind het een beetje "grof" om het een gezamelijk iets te maken...

het is alleen maar voor de paarden en snap niet waarom iedereen daar altijd zo'n geheim van maakt. Ze ziet er goed uit dus daar hoef je je toch niet voor te schamen... Ik snap dat nooit bij vrouwen waarom dat zo lastig punt is.

en 85 kg is er echt niet op gericht om mensen heel dun te laten zijn of af te laten vallen, dat is een prima gewicht!

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:21

Ik geloof niet dat ik bij die manege moet gaan rijden... :=

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:22

Gypsy schreef:
Deze manege beschermt de paarden. Heel goed van ze. De manier waarop ze dat doen is voor mensen die erg met hun gewicht zitten mischien niet zo leuk, mischien kun je daar wat van zeggen. Of sla idd die les over en kom de keer daarop op het kantoor wegen.

Dus zoals ik al zei, eet een weekje geen zoute dingen, drink veel water, eet gezond, stap een paar keer een uurtje op de fiets, en je bent die drie kilo kwijt. Waar praten we nou over mensen....

.

dus even een paar kilo afvallen voor de weging en de kluit gruwlijk besodemieteren vind jij geen probleem?
daaaar hebben die paarden wat aan 8)7

het zou de manege sieren als ze wat deden aan gym te paard of naast het paard zoals inhand trail of grondwerk zodat ruiters samen met paarden zouden kunnen afvallen en er dan weer op mogen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:23

Jeetje jij bent echt niet dik ofzo. Je bent gewoon groot. En daar heb je het gewicht ook naar. Op de foto's in je profiel heb je een prima postuur, echt niet dik.
Ze moeten jou ook niet op pony's zetten natuurlijk maar gewoon op grote paarden, niks aan de hand.