CaPrIoLe`79 schreef:Circusdieren worden mentaal meer bezig gehouden als dierentuindieren. Daar kan het grotere verblijf in een dierentuin niet tegen op.
Juist
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Wat mij betreft mag de officiele paardentopsport ook best op de schop. Ja, mag ik niet zeggen, maar als ik bv naar de OS kijk, mag het van mij verboden worden.
Barcelano schreef:Maar konijnen in een hokkie stoppen is dan wel gerechtvaardig?
Of op een paard zitten?
Want uiteindelijk is je paard beleren om er op te rijden niet veel anders dan kunstjes leren...
Dan kan je net zo goed geen dieren houden in welke vorm dan ook...
Barcelano schreef:De circus dieren(Paarden) reizen alleen in bepaald seizoen en hebben een stop tussen door.
Hoe je het ook wen of keer je stopt ieder dier in een omheind gebied en daar is niks natuurlijk aan.
Ik zelf heb hier dus geen moeite mee.
Maar vind het lichtelijk tegenstrijdig als mensen het een wel zielig vind en huisdieren weer wel kunnen.
Terwijl ook deze hoe je het ook vertel ook grenzen hebben terwijl ze dat in de natuur ook minder tot niet hebben.
Ik heb wel circus dieren gekend die echt net zo veel plezier hadden in hun werk met hun baas dan dat als bijv je paard plezier heeft in een bosrit om een zijstraat te noemen.
Die stonden er altijd piekfijn bij met ruim voldoende ruwvoer etc zonder stalgebreken..
Twiggy2008 schreef:In veel dierentuinen word ik ook niet vrolijk. Ja sorry, ben kritisch.![]()
In het dolfinarium hebben ze ook weer jonge dolfijntjes. Toch word ik triest als ik ze zie zwemmen in zo'n veel te klein bassin. Gewend of niet, het hooooooort niet. Ook al zie ik dat die mensen in Harderwijk echt hart voor die dieren hebben. Er gaat niets boven een groep dolfijnen in het wild op zee. Daar horen ze. En dat geldt naar mijn idee ook echt voor alle andere wilde dieren. Verder blijf ik moeite houden met het gesjouw met die beestjes. Maar goed, mijn mening is duidelijk.
Dat mag NL is een vrij land