pleiada schreef:Forcalquier schreef:Het paard reageert zo puur uit angst en vluchtgedrag.
Heb zelf een jaarling gekocht die haar 1e levensjaar enkel kennis heeft gemaakt met pijn en vernedering (geen dartel veulen met mama in de wei maar een 2 mnd oud beestje die elke dag opgesloten stond tussen de stieren en het elke dag te verduren kreeg d.m.v een mestvork)
Eenmaal bij mij op stal vloog ze uit het niets door het hek (planken en 4 rijen stroomdraad), 2x de gehele staldeur eruit geduwt,achterwand eruit geslagen (geheel nieuwe stal aangeschaft vanwege ontwrichting) trailer volledig met de grond gelijk gemaakt tijdens rit naar kliniek, zelf flinke klappen en happen van haar gehad, gericht aanvallen. Alles voor haar was eng, van emmer tot overvliegende meeuw.
Ik ben 5 jaar bezig geweest het vertrouwen te winnen en zelfs toen kon ik slechts borstelen en op eigen terrein aan een touwtje wandelen.Ze is inmiddels 11,5 jaar en ik rijd haar pas sinds 3,5 jaar en nog heeft ze uit het niets angst aanvallen en ben ik meer bezig met geruststellen dan echt rijden.Ik heb geaccepteerd dat ik haar nooit kan gebruiken zoals ik wilde, verkopen doe ik niet puur uit angst dat ze bij personen terecht komt zoals jij in dit topic beschrijft.
Ik snap werkelijk waar niet waar die (geleerde personen zoals jij beschrijft) mee bezig zijn, alle mogelijke bitten erin hangen om maar macht te hebben,steeds meer angst en pijn creeeren, dit paard heeft rust en vertrouwen nodig en geen mensen die denken met allerhande machtsmiddelen de strijd te winnen. Ik kan me er eerlijk gezegd behoorlijk boos om maken dat zulke mensen zichzelf geleerd durven te noemen.
Even wat anders..Wat vreselijk zeg,als je zoiets leest wordt je echt beroerd..Wat goed dat het paard bij jou is gekomen!
Bedankt
Ik heb haar ook eerlijk gezegd gekocht (voor slechts €250,-) uit medelijden, was helemaal niet van plan er nog een paard bij te kopen.
Kwam bij dit adres terecht door een kennis die verre familie was van de boer, man was overleden en de boerderij moest ontruimd worden.....daar vond ik haar in een donkere koeienstal,vol gaatjes in haar benen(mestvork stond voor de staldeur),wonden op haar hoofd,onder de mest in een zo goed als vol gepoepte stal. Haar moeder en nog 2 andere volwassen paarden zijn naar de slacht gegaan,die van mij zou ook eigenlijk meegaan. Ik heb haar dus nog een kans gegeven,het is een mooi paard geworden (zie foto profiel Fox) maar er zit zeker heel veel werk,geduld en geld in dit paardje.