Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

c_alsemgeest schreef:Ik vindt mijn hete kwpn er ook erg geschikt
Maar ik hou wel van onstuimige ritten...
Voor de echte lange afstanden komt de arabier in mijn hoofd op... voor een relaxte rit een Tinker oid
Voor elk ras zijn uitzonderingen, ik denk dat je het per paard moet bekijken.
Snadrem schreef:Ik word vooral benieuwd naar de toenaamDie van mijn vorige was Godzilla, en Alanda gaat ook wel door het leven als Alqaida
(for the American Government: I have a horse, not an actual terrorist)
borrelnoot schreef:Over het algemeen zijn koudbloeden wel cooler in de kop, maar daar zou ik me niet zoveel op focussen. Gewoon wat uitproberen en kijken wat je aanspreekt.
ikke schreef:Snadrem schreef:Ik word vooral benieuwd naar de toenaamDie van mijn vorige was Godzilla, en Alanda gaat ook wel door het leven als Alqaida
(for the American Government: I have a horse, not an actual terrorist)
Ik ga niet andermans man-en-paard noemen, maar van elk voorbeeldras wat hier langskomt ken ik volstekt ongeschikte versies maar ook uitstekend bruikbare versies. Ik ben al ruim 20 jaar aktief lid van de NVVR; ik heb het allemaal al weleens langs zien komen, in elke geschikte of ongeschikte versie maar blijkbaar doen de zwamverhalen van de fokverenigingen het nog steeds beter dan fysieke ervaring in veelvoud.borrelnoot schreef:Over het algemeen zijn koudbloeden wel cooler in de kop, maar daar zou ik me niet zoveel op focussen. Gewoon wat uitproberen en kijken wat je aanspreekt.
Ehm, cool is niet hetzelfde als stug doorgaan waar je mee bezig bent. Pas op dat je "cool" niet verward met "stijfkoppig"!
Ooit met een Shire-kruising gereden en ik werd gewaarschuwd: let op, zo meteen gaan we een galopje doen en dat WEET ze en dan wordt ze druk. Nou druk werd ze inderdaad, maar na vier galopsprongen was de pijp leeg!! Ehm, fout, 's morgens een grote bek, dan 's middags ook een grote bek en nou GAS EROP, MUTS!! Maar dat ging dus alleen onder een hoop protest, gepuf en gesteun........
borrelnoot schreef:Stijfkoppig? Daar kunnen warmbloedjes anders vaak ook wat van. Snap je opmerking en reactie op mij niet zo..
Met cool in de kop bedoelde ik dat koudbloeden nuchtere paarden zijn, niet altijd natuurlijk, maar vaak toch wel. Ook niet alle arabieren zijn heet en ook niet alle Shetlanders zijn ondeugend.. Als je zo gaat l*llen schiet de TS er ook niets mee op natuurlijk. Ik denk dat iedereen wel begrijpt dat sommige rassen vaak geschikter zijn voor recreatief rijden dan anderen. Ik zou ook geen Shire of Belg kopen als ik de sport in wil terwijl die het misschien wel heel goed zou kunnen doen.
drunny schreef:Ik snap je ikke, maar sommige (mutsen zoals je ze noemt) mensen heeft mijn voorkeur, proberen toch iets te weten te komen CQ leren via dit forum.
misschien kun je je wijsheid iets minder sarcastisch delen en proberen je te verplaatsen in hun onwetendheid.
dan hebben ze er ook echt iets aan!
een mens is nooit te oud om te leren!
drunny schreef:ikke:
gezien de quote ga ik er van uit dat de jou text eenandwoord is op mijn reactie.
ik rijd zeer regelmatig buiten en heb daar geen enkel probleem mee....
(mischien heb je er over heen gelezen maar er stond ik snap je..!) deel dus je mening, maar niet de mannier waarop je je uit!
dus waarom moet ik mij laten adviseren?
en ken je mij persoonlijk zo ja licht graag toe welk beeld ik volgens jou de buitenwereld wil doen geloven?