Werkzaamheden grooms!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Re: Werkzaamheden grooms!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:19

daarnaast... je wil op wedstrijd... weet je wel hoe dat allemaal in zijn werk gaat? ben je al lid van een vereniging? van de knhs? is het paard waar je op rijdt correct ge-ent, gechipt, heeft t een paspoort?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:21

femke85 schreef:
maar hoe had je het in gedachten, paard inladen en naar een willekeurige wedstrijd rijden en zeggen hallo, ik ben er hoor, en heb een groom bij me, ik wil graag mee doen aan deze wedstrijd??? Weet je al wat voor wedstrijden je wil gaan rijden, spingen, dressuur? heb je les via een club? heb je al een startkaart? ga daar eerst iets over lezen, ga eerst met iemand anders mee op wedstrijd voordat je gaat roepen wat jij allemaal wilt, want het slaat helemaal nergens op. -O-

:Y) Les nemen zal ook wel heel handig zijn alvorens wedstrijden te gaan starten :))

femke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:36

nou genoeg dingen om te doen voordat je een groom (slaaf) gaat zoeken.
Succes en misschien tot 2014 in de wedstrijdring :=

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:04

korbakimmy8 schreef:
dat bedoel ik ook. Tuurlijk moet ze niet het zadel doen, als ze het leuk lijkt mag ze het doen, En net zo met in vlechten en wassen. Als ze het leuk vind kom maar, dan doen we gezellig de dingen samen.
Ikw il het niet als slaafje gebruiken, want ja ik kom 5 dagen in de week en eerste wat ik doe zijn de rot klusjes en dan maar kijken of er tijd is voor rijden of iets anders leuks. Sommige doen eerst de dingen andersom. Eerst rijden dan vervelende klusjes waar je dan vaak geen tijd voor hebt, waardoor ik vaak de paarden stal als varkens stal aantref en ik dan maar alles opruim. dan zou je mij ook een slaafje kunnen noemen?

Dat bepaal je helemaal zelf. Jij wil daar rijden, jij wil daar de paarden verzorgen dus je kiest er dus zelf voor.. als je het daar niet goed vind kan je ermee ook stoppen..
Ik vind zelfbeklag echt not done..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 07:55

Ik heb gewoon een vermoeden dat de TS te goed over zichzelf denkt, en alle aspecten rondom een wedstrijd vergeet... zoals o.a. hierboven is gezegd, en wat zegt uberhaupt de boer ervan dat JIJ met ZIJN pony op wedstrijd gaat?

En zoals je zegt kan de boer geen nee zeggen? waarom zou hij dan een probleem maken als nog iemand de pony rijd in ruil om jouw te helpen met gromen ?

Het komt meer over alsof jij denkt dat het JOUW paardje is en niemand erop mag rijden...
Maar dan vergeet je wel 1 groot ding, dat is het niet en jij mag niet bepalen hoe of wat.. dat kan er maar 1 en dat is de eigenaar van t beestje..

Ik denk dat jij denkt dat je als een b.v. anky kan rondvragen kom even mijn klusjes doen en ik ga lekker rijden...
Ja sorry meid maar dan moet je wakker worden... men doet jouw rot klusjes niet, want volgends jouw mag er niet op gereden worden anders dan jouw, zonder dat je ervoor betaald... zo werkt het in de wereld...

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 08:11

Nou dat vind ik ook behoorlijk hard klinken en zoiets is nu al vaker gezegd tegen TS.

Op mij komt TS eerder over als een dromer, die het idee had opgevat om wedstrijden te gaan rijden zodat ze met een doel serieus kan gaan dressuren.
Ook ik krijg het vermoeden dat ze denkt de betere verzorgster te zijn, maar dat de andere meiden het daar niet mee eens zijn en ze het daarom 'geheim' wilt houden.
Misschien vindt die boer het idd wel zat zo, aangezien het nu dus al niet zo soepeltjes gaat.

Echter denk ik dat TS niet weet dat wedstrijden rijden niet zomaar gaat. Je hebt toestemming nodig van de eigenaar om een startkaart aan te vragen en moet dus lid worden van een rijvereniging.
Je moet je inschrijven en op de dag zelf het paspoort meenemen van het paard, dus wederom toestemming van de eigenaar (die bewaart dat op stal). Daarnaast kijken hoe je het paard gaat vervoeren, of je moet lopend naar het terrein kunnen.
En dan is het idd handig om iemand mee te hebben, die je helpt bij de voorbereiding en op het wedstrijdterrein. Dit is echter geen 'bijbaantje', maar een vriendendienst.
Als je zo een advertentie zou plaatsen, verwacht diegene dat jij ook een ambitieuze wedstrijdruiter bent, dat lijkt me nogal een domper als ik bedenk hoe jij er tegenaan kijkt.

Wat wel zou kunnen is kijken of je een keer mee kan doen met onderlinge wedstrijden op een vereniging of bijv impulsrubrieken.

Maar alsnog zou ik het eerst regelen met de eigenaar (en de andere verzorgers), voordat je überhaupt gaat kijken naar helpende vriendinnen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 08:33

Wedstrijd rijden kost ook nog eens een bult geld, daar al eens over nagedacht ;)

- Contributie rijvereniging/ponyclub per jaar € 100,-
- Startpas € 80
- Afdracht KNHS/ Paard & Sport € 50
- Startgeld vaak € 10 per proef!
- Benzinegeld wedstrijd +/- € 20 per keer
- Trailer huur/koop/onderhoud
- Lessen
- Wedstrijdoutfit
- Wedstrijdspullen voor je paard
- etc.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 08:49

Mioux schreef:
en wat zegt uberhaupt de boer ervan dat JIJ met ZIJN pony op wedstrijd gaat?

Van de ''boer'' mogen we op wedstrijd. Zouden al een x gaan, maar die was toen niet door gegaan. anders had ik me eeste wedstrijd al lang gereden.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 08:49

Bzoem schreef:
Wat wel zou kunnen is kijken of je een keer mee kan doen met onderlinge wedstrijden op een vereniging of bijv impulsrubrieken.

Ik ben ook van plan onderling te rijden.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 08:51

listiglistje schreef:
Wedstrijd rijden kost ook nog eens een bult geld, daar al eens over nagedacht ;)

- Contributie rijvereniging/ponyclub per jaar € 100,-
- Startpas € 80
- Afdracht KNHS/ Paard & Sport € 50
- Startgeld vaak € 10 per proef!
- Benzinegeld wedstrijd +/- € 20 per keer
- Trailer huur/koop/onderhoud
- Lessen
- Wedstrijdoutfit
- Wedstrijdspullen voor je paard
- etc.

Voor onderling heb je al die spullen (contributie, startpas, afdacht) niet nodig toch?
En outfit mij/paard heb ik allemaal al, en we hebben paar maneges in de buurt, en die kan op loop afstand.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 08:58

Ik denk zowiezo als je je paard gaat vervoeren dat je moet enten en etc?

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 09:00

Mioux schreef:
Ik denk zowiezo als je je paard gaat vervoeren dat je moet enten en etc?

Dat is ze

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:02

Ben je ook lid van een rij vereniging? en heb je de manage al gevraagd of je mag mee mag doen met die wedstrijd?
En nogmaals, als de boer geen nee kan zeggen dan zou hij zelf dus goed vinden als iemand de pony bij rijd naast jouw, en dan ook helpt met de "klusjes" ?
Ik vind het nogmaals overkomen alsof jij vind dat de pony alleen door jouw gereden mag worden... en dat jij zelf niet wil dat er iemand opt beestje gaat rijden ?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:04

Maar onderling is toch niet 'serieus" wedstrijd rijden :P dan heb je mi helemaal geen groom nodig :')

Ik zou zeggen was, poets en vlecht zelf je pony, rij op je pony de hoek om en daar is vast iemand om voor te lezen :))

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:05

Ja voor onderling snap ik t feit groom ook niet echt maar denk dat ze iemand zoekt ie klusjes doet zodat zij kan rijden en klaar... zo idee heb ik dan : )

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:06

Mioux schreef:
Ja voor onderling snap ik t feit groom ook niet echt maar denk dat ze iemand zoekt ie klusjes doet zodat zij kan rijden en klaar... zo idee heb ik dan : )

Waarom heb je dan een verzorgpony :+ toch niet alleen om te rijden neem ik aan :P

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:08

@listiglistje zo denken wij dan ja :P maar zij blijkbaar niet.

Ik heb t idee gewoon dat de boer haar van alles laat doen en zij het hoog in haar bol heeft en het idee heb dat de pony deels van haar is en mag beslissen hoe of wat en dat ze zelf geen rijder of verzorgster hoe je t wil noemen erbij wilt en dus maar zegt dat de boer het niet wilt...

Als ik verzorgpony's had deed ik ook alle rot klusjes, ja hoort erbij he ?
Maar dat is met alles in t leven :) Spelen -> erna opruimen paardrijden-> ervoor en erna poetsen en alles opruimen en schoonmaken en etc etc etc

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:28

Ja iike nie snappe :') BTW ik zie net dat TS al 17 is, dan zou ik toch meer verantwoordelijkheid en eigen initiatief verwachten :o

TS doe gewoon alles zelf en zorg alleen voor iemand die eventueel je pony vast kan houden en voor kan lezen, thats all....

Ik rijd zelf wel serieus wedstrijden, maar ik doe alles zelf van a t/m z, ik heb zelf geen hulp of voorlezer nodig op wedstrijd (en dat zijn grote wedstrijden) :P

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:40

Voor een onderlinge wedstrijd zou ik me persoonlijk niet zo druk maken. Je tuig poetsen moet je toch regelmatig anders valt het op een dag uit elkaar, dus dat kun je dan net zo goed een dag voor de wedstrijd doen. Je paard poetsen doe je vaak zat en behalve bij een schimmel zou ik m'n paard niet volledig wassen voor iets wat toch voor de lol is :)
Hou je nog over dat je naar het wedstrijdterrein moet, daar moet wachten, een voorlezer nodig hebt en weer thuis moet zien te komen. Lijkt me dat je daar best een vriendin/familielid voor kan vragen voor een keertje?

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 09:40

Blijkbaar word er niet goed gelezen door de mensen die reageren.
Op de vorige paginas.
Of komt bij jullie niet goed over weet ik veel.
Maar ik zoek geen slaaf. Je moest eens weten wat ik doe..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:43

korbakimmy8 schreef:
Op de vorige paginas.

daarom kun je ook al die dingen die je noemt in je OP best zelf erbij doen , dat hoort nl bij wedstrijdrijden ;)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:44

Onderlinge wedstrijd kan je gewoon alles zelf doen, zo leer je ook wat iemand doet op zo wedstrijd.
En zoals hierboven, tuig en etc kan je dag van te voren doen.
Je kan er lopend heen zeg je,naar die manage ie onderling wedstrijdjes doet, dus heb je allen nog iemand nodig die voorleest of even je pony vasthoud.
Dat wil vast een vriendin toch wel doen ?

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 09:45

listiglistje schreef:
korbakimmy8 schreef:
Op de vorige paginas.

daarom kun je ook al die dingen die je noemt in je OP best zelf erbij doen , dat hoort nl bij wedstrijdrijden ;)

Ik zeg toch ook niet dat ik het niet zelf doe??
Hulp!!!
Hulp!!!
Hulp!!!
Geen slaafje die het werk overneemt.
Samen doen!!!
Samen doen!!!
Samen doen!!!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:49

Ik kan wel lezen hoor ;) maar ik ben gewoon van mening dat je dat allemaal best zelf kan doen, wellicht alleen iemand zien te regelen voor vasthouden/meelopen/voorlezen...

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 09:51

listiglistje schreef:
Ik kan wel lezen hoor ;) maar ik ben gewoon van mening dat je dat allemaal best zelf kan doen, wellicht alleen iemand zien te regelen voor vasthouden/meelopen/voorlezen...

Weet je hoe geweldig ik dat vroeger (12/13/14 jarige) had gevonden?
Super! Lekker tutten vond ik super, maar kreeg dat bijna nooit de kans voor.
Nu kan ik meiden wel een kans geven die dat ook super vinden!