Paard doet bit niet in?!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

deruijter

Re: Paard doet bit niet in?!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:19

Blaffende honden bijten niet zeggen ze wel eens toch?

Mmh ik ben volgens mij ook niet de enigste die de praam een goed nood middel vindt als ik kijk naar de ruiters, trainers en stallen waar ik kom.
En die betreffende stallen zijn internationaal succesvol en hebben een hoog respect gehalte, dus ik denk dat ik liever een voorbeeld aan hun neem dan een bokker die wel te verstaan één paard en één geit heeft.
Ik moet inderdaad nog veel leren, maar het gene wat ik al heb geleerd en jij duidelijk nog niet. Is op een respectvolle manier je mening geven, wellicht kun je daar nog een voorbeeld aan nemen.

Verder vind ik het goed van je dat je jou mening sterk laat blijken, maar iets volwassener opstellen zou geen kwaad mogen. :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:55

Internationaal...daar heb je het al. Dan moet er geld verdient worden en is er geen tijd voor andere oplossingen. Elke dag dat dat dier langer in de boks staat of niet de wedstrijd ring in kan kost het geld.
Dus jou 'nood' oplossing is puur om geld mee te verdienen niet zozeer om het paardenwelzijn te verbeteren.

Maar als jij daar een voorbeeld aan wilt nemen is dat je goed recht.
En verder heb ik geen behoefte om aan het advies op een respectvolle manier te reageren als jij niet op een respectvolle manier met paarden omgaat. Want dat doe je in mijn ogen niet met een praam op de neus en een bit in de mond te douwen omdat je zonodig moet rijden. Sorry.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:57

Ja is goed meid. Verdraai mijn woorden maar net zo totdat jij leest wat je wilt lezen, ik weet wel beter.

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 18:05

Ik had dit ook met mijn jonge paard..
Wij deden stroop op het bit, zodat hij het lekker vond als hij het in zijn mond had.
Wij maakten van touw het halster, die kon je dan zo weer los doen als je het hoofdstel in hebt.
Zo kun je namelijk zijn hoofd naar beneden houden.

Wat je ook kunt doen is het bit in wat brokken leggen..

Bij die van ons is het nu geen probleem meer :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 18:07

deruijter schreef:
Ja is goed meid. Verdraai mijn woorden maar net zo totdat jij leest wat je wilt lezen, ik weet wel beter.

Ik gelukkig ook. ;)

BillyBubbles

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:25

Weer even ON-topic.....

TS : Waarom ga je niet bitloos rijden?
Daarmee kan je net zoveel als met bit.. En als je een bitloos hoofdstel goed gebruikt
is het ook nog eens paardvriendelijk(er). Dat (er) zet ik expres tussen haakjes, omdat er waarschijnlijk bokkers
zijn die het hiet niet mee eens zullen zijn, daarom zeg ik ook als je een bitloos hoofdstel goed gebruikt :)

Ik ga mijn Tinker bitloos inrijden volgend jaar, omdat hij dan ook aan het wisselen is, en het dan al helemaal niet
prettig is om zo'n ijzeren stang in je mond te hebben.
Later kan ik altijd nog kijken of ik hem aan een bit laat wennen, maar ik betwijfel het ;)

plurkie50

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:39

met veel geduld . bereik je het meest

Shahsantosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 17:43

Het gaat al veel beter eerst heb ik stroop gedaan en nu steeds het bit warm maken maar ik weet niet goed hoe ik zo'n hoofdstel goed moet gebruiken heb er nog nooit mee gereden

BillyBubbles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:01

Shahsantosje schreef:
Het gaat al veel beter eerst heb ik stroop gedaan en nu steeds het bit warm maken maar ik weet niet goed hoe ik zo'n hoofdstel goed moet gebruiken heb er nog nooit mee gereden

Bedoel je een bitloos hoofdstel?
Dat is in principe gewoon hetzelfde, al zal je wel even moeten wennen denk ik.

Wat leuk dat het al een stuk beter gaat!

Shahsantosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 12:00

Ja een bitlooshoofdstel heb ik nog nooit gebruikt en omdat ze zeggen dat je weet hoe je het moet gebruiken

BillyBubbles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 18:43

Met een bitloos hoofdstel moet je gewoon even opletten dat je niet het idee
krijgt dat je harder in de mond word, omdat je misschien denkt dat het minder
werkt als met bit.
Als je gewoon met respect met een bitloos hoofdstel omgaat, is het in principe gewoon hetzelfde.

Succes!