Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
gympen heeeeel af en toe, als ik zonder zadel zit
heerlijk hoo 

.
lisaislisa schreef:Tigra_ schreef:
Dat ligt toch echt aan je zit en niet zozeer dat je geen chaps of laarzen draagt.
Ik zie ook heel veel wiebelende benen maar dat is volgens mij gewoon een balans probleem. Ik zie namelijk ook veel topruiter met erg onrustige benen en die zullen niet de eerste de beste laarzen dragen.
Ik denk dat het ook van je paard afhangt, op een paard heb ik er veel minder last van dan op mijn pony.
peacehorses schreef:npoot, met chaps heb ik hetzelfde probleem: ik moet een maat XL voor de kuit hebben, maar die steken dan een heel eind over m'n voeten heen. Heb verder nog geen geschikte kunnen vinden, en zonder gaat voorlopig ook nog prima, dus als ik ze een keer vind, komen ze er, maar anders red ik het zo ook wel, ik heb toch geen wedstrijdambitie.
Met thermolaarzen mág je rijden, maar je moet opletten hoe ze eruit zien, de (officieel) rijlaarzen die ik heb, hebben een harde neus en dan gaat het over naar zacht en dat zit precies op het punt waar de beugels steeds achter blijven hangen, en de zool loopt niet af maar er is een soort 'hap' uit, waardoor je dus gegarandeerd klem zit als je paard aan de kletter gaat. Eigen risico dus
dwz, in je eigen tijd, ik weet niet hoe het met wedstrijden zit

waarschijnlijk levert dat dikke minpunten op kwa verzorging, maar so be it Nicky84 schreef:peacehorses schreef:npoot, met chaps heb ik hetzelfde probleem: ik moet een maat XL voor de kuit hebben, maar die steken dan een heel eind over m'n voeten heen. Heb verder nog geen geschikte kunnen vinden, en zonder gaat voorlopig ook nog prima, dus als ik ze een keer vind, komen ze er, maar anders red ik het zo ook wel, ik heb toch geen wedstrijdambitie.
Met thermolaarzen mág je rijden, maar je moet opletten hoe ze eruit zien, de (officieel) rijlaarzen die ik heb, hebben een harde neus en dan gaat het over naar zacht en dat zit precies op het punt waar de beugels steeds achter blijven hangen, en de zool loopt niet af maar er is een soort 'hap' uit, waardoor je dus gegarandeerd klem zit als je paard aan de kletter gaat. Eigen risico dus
dwz, in je eigen tijd, ik weet niet hoe het met wedstrijden zit
O dat is wel handig om te weten w.b. de thermolaarzen. Ik heb ook een paar gave gezien bij EJ..met bont van binnen. (geen thermo laars, maar bont). Probleem: Ik heb ook dikke kuiten
russel schreef:Rij het liefst zonder chaps, mij sokken zakken niet af en ik voel de buik, dat vind ik fijn, geeft meer gevoel.
En die steun heb ik niet nodig bij mijn enkels.