Rustig kunnen buitenrijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 14:02

En vandaag was het dan zover. Door de sneeuw onze planning aangepast.... en daardoor toch een paar stappen overgeslagen en een buitenrit gemaakt met mijn rijmaatje. Ze woont hier heeeeeeel vlak bij helemaal ideaal. Yeaaaaaah wat een overwinning. Langs de weg ging wat dribbelig, maar mijn man riep mij achter na Kirsten zelf vertrouwen en als of het van boven langzaam naar beneden inzonk haha. In het bos liep ze geweldig ontspannen. Lekker zoals vroeger. Ohhh dit gaat helemaal goed komen.

Hier een foto. Het wordt een link. Ik zit op de achterste die met die dikke buik haha
https://picasaweb.google.com/110226039944193860609/Marinka#5843292415877178818

Misschien kan iemand me uitleggen hoe dat lukt de foto staat in mijn dropbox en in picasa

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:22

Het was echt een prachtig ritje gister. Whoohoo! Zijn we maar zo al een heel eind gekomen, en zelfs een carnavalswagen overwonnen. :D

(foto's kan je overigens het makkelijkst uploaden via tinypic.com waarna je de link tussen [i m g] [/i m g] zet. :) ) Maar dan img aan elkaar. :P

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 20:23

Hahaha zit nog na te genieten.....
Liep gisteren de rest van de dag met een grote smile op mijn gezicht. Dat word nog wat in de toekomst.....

Ik zal het met de foto een keer proberen dat Img snapte ik maar hij bleef maar zeggen dat hij de afmeting niet kon herkennen....

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:04

Wat leuk om te lezen zo dat je bij elk stapje vooruit bent gegaan!! *\o/*

Heel veel succes met je paard, je bent veel zelfverzekerder geworden.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 23:03

Zat dit oude bericht nog eens door te lezen. Helaas rij ik niet meer met mijn maatje :( ze heeft haar paardje niet meer en studeert en dat is niet in de buurt. We hebben samen echt een super tijd gehad. En ik heb weer veel vertrouwen in mezelf op het paard ook al is ze wat onrustig. Maar toch was het een stap om er alleen op uit te gaan. Ze werd toch steeds erg schrikkerig en heeft veel aan het andere paard gehad of de fiets. Per toeval door omstandigheden ben ik haar in juli magnesium gaan bij voeren. Het effect is echt verbluffend. Ze is weer helemaal de oude. Is het dit dan altijd geweest??? Pas geleden heb im alle moet verzameld en heb ik een echte buitenrit gemaakt. Langs de drukke weg, langs koeien, langs wapperent plastic, langs schapen, over een voetgangers bruggetje en door het water. Super wat was ik trots.
Ik ben nu mijn trailer aan het restaureren. En hoop heb binnenkort af te hebben. En dan hoop ik verder te kunnen met de trailer. Ben benieuwd. Hoop dat jullie nog mee lezen.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:14

Hoi Kvulden

Wat een bijzonder verhaal nu je magnesium bent gaan bijvoeren? Ik ga hier wat meer over lezen.
Mijn vriendin voert het (magnesium oxide) bij ic met vit E selenium

Het paard is nu heel betrouwbaar. Heeft afgelopen weekend een paardenvakantie met hem gehad, 1e keer. Is haar zeer goed bevallen.

Succes! En niet opgeven hé!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 08:52

Gerritt schreef:
Hoi Kvulden

Wat een bijzonder verhaal nu je magnesium bent gaan bijvoeren? Ik ga hier wat meer over lezen.

Het paard is nu heel betrouwbaar. Heeft afgelopen weekend een paardenvakantie met hem gehad, 1e keer. Is haar zeer goed bevallen.

Lees je dan ook even goed in in de verschillende magenseium-verbindingen. Niet alle verbindingen worden even goed opgenomen.

Het effect ervan is intussen afdoende bewezen, hoewel magnesium-tekort niet de oorzaak van alle schrikkerigheid is, kan het soms ook wel helpen om er de scherpe kantjes vanaf te halen.

Een boer hier in de buurt zei eens: waar het aan ligt, weet ik niet zo goed, maar alle paarden worden hier rustiger op stal.
Later vertelde hij: ik ga weer even magnesium strooien. Dat doe ik twee keer per jaar omdat uit bodemonderzoek blijkt dat er te weinig magnesium in de grond zit.

Punt hierbij: ik had van iemand op die stal een jaar eerder een paard gekocht en ergens anders gestald, waarna dat paard na enige tijd onverklaarbaar kreupelig werd. Roep maar, ik heb het gedaan. Niks kwam eruit, totdat ik in een soort "wanhoopsdaad" bloed liet trekken. Magnesiumtekort......
Paard is geen dag meer kreupel geweest......

Nogmaals: magnesium is geen haarlemmer olie voor alle rare problemen maar als je rare problemen hebt, is het wel de moeite waard om eens een bloedje te trekken om te kijken of alle waardes wel kloppen. Magnesiumtekort kan een oorzaak zijn of een rol spelen.

Voor TS, mijn recept: een schep tarwezemelen, vier scheppen luzerne, schepje magnesiumcelaat.
Truc hierbij is dat de calcium-fosforverhouding moet kloppen om de magnesium goed op te nemen en celaat is daarbij, volgens de literatuur, de best opneembare versie.
Wanneer je 4 op 1 luzerne - zemelen voert, is de verhouding C - Ph goed.

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 09:16

Kwam je topic tegen en na aantal posts zei je hoe ze heette. Wat een mooie naam hihi :+ (heet ook marinka. Je hoort hem niet vaak en zeker niet bij paarden.)

Jammer dat je niet meer op haar kan rijden nadat je zo vooruit bent gegaan.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 10:59

ikke schreef:
Gerritt schreef:
Hoi Kvulden

Lees je dan ook even goed in in de verschillende magenseium-verbindingen. Niet alle verbindingen worden even goed opgenomen.

Het effect ervan is intussen afdoende bewezen, hoewel magnesium-tekort niet de oorzaak van alle schrikkerigheid is, kan het soms ook wel helpen om er de scherpe kantjes vanaf te halen.

Een boer hier in de buurt zei eens: waar het aan ligt, weet ik niet zo goed, maar alle paarden worden hier rustiger op stal.
Later vertelde hij: ik ga weer even magnesium strooien. Dat doe ik twee keer per jaar omdat uit bodemonderzoek blijkt dat er te weinig magnesium in de grond zit.

Punt hierbij: ik had van iemand op die stal een jaar eerder een paard gekocht en ergens anders gestald, waarna dat paard na enige tijd onverklaarbaar kreupelig werd. Roep maar, ik heb het gedaan. Niks kwam eruit, totdat ik in een soort "wanhoopsdaad" bloed liet trekken. Magnesiumtekort......
Paard is geen dag meer kreupel geweest......

Nogmaals: magnesium is geen haarlemmer olie voor alle rare problemen maar als je rare problemen hebt, is het wel de moeite waard om eens een bloedje te trekken om te kijken of alle waardes wel kloppen. Magnesiumtekort kan een oorzaak zijn of een rol spelen.

Voor TS, mijn recept: een schep tarwezemelen, vier scheppen luzerne, schepje magnesiumcelaat.
Truc hierbij is dat de calcium-fosforverhouding moet kloppen om de magnesium goed op te nemen en celaat is daarbij, volgens de literatuur, de best opneembare versie.
Wanneer je 4 op 1 luzerne - zemelen voert, is de verhouding C - Ph goed.

Op paard natuurlijk staat dat een -oxide niet goed wordt opgenomen ivm calcium dit zou de opname belemmeren ?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 11:41

In de praktijk blijkt dat magnesiumoxide weliswaar slechter wordt opgenomen, maar het voert gemakkelijker, het is veel goedkoper en meestal gewoon bij de Boerenbond te halen. Maar je moet er dus wel duidelijk meer volume van voeren dan van de magnesiumchelaat (van PN). Is maar net wat je kiest en waar je prioriteit ligt

kvulden

Re: Rustig kunnen buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 18:01

Muzzy17

Ik rij wel weer op haar. Heb nu 3 buitenritten achter de rug. Ook eentje met een ander paard. Ze kenden elkaar nog niet. Maar ging super goed. Ze waren echt wel gek met elkaar.