Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gerritt schreef:Hoi Kvulden
Wat een bijzonder verhaal nu je magnesium bent gaan bijvoeren? Ik ga hier wat meer over lezen.
Mijn vriendin voert het (magnesium oxide) bij ic met vit E selenium
Het paard is nu heel betrouwbaar. Heeft afgelopen weekend een paardenvakantie met hem gehad, 1e keer. Is haar zeer goed bevallen.
Succes! En niet opgeven hé!
ikke schreef:Gerritt schreef:Hoi Kvulden
Wat een bijzonder verhaal nu je magnesium bent gaan bijvoeren? Ik ga hier wat meer over lezen.
Mijn vriendin voert het (magnesium oxide) bij ic met vit E selenium
Het paard is nu heel betrouwbaar. Heeft afgelopen weekend een paardenvakantie met hem gehad, 1e keer. Is haar zeer goed bevallen.
Succes! En niet opgeven hé!
Lees je dan ook even goed in in de verschillende magenseium-verbindingen. Niet alle verbindingen worden even goed opgenomen.
Het effect ervan is intussen afdoende bewezen, hoewel magnesium-tekort niet de oorzaak van alle schrikkerigheid is, kan het soms ook wel helpen om er de scherpe kantjes vanaf te halen.
Een boer hier in de buurt zei eens: waar het aan ligt, weet ik niet zo goed, maar alle paarden worden hier rustiger op stal.
Later vertelde hij: ik ga weer even magnesium strooien. Dat doe ik twee keer per jaar omdat uit bodemonderzoek blijkt dat er te weinig magnesium in de grond zit.
Punt hierbij: ik had van iemand op die stal een jaar eerder een paard gekocht en ergens anders gestald, waarna dat paard na enige tijd onverklaarbaar kreupelig werd. Roep maar, ik heb het gedaan. Niks kwam eruit, totdat ik in een soort "wanhoopsdaad" bloed liet trekken. Magnesiumtekort......
Paard is geen dag meer kreupel geweest......
Nogmaals: magnesium is geen haarlemmer olie voor alle rare problemen maar als je rare problemen hebt, is het wel de moeite waard om eens een bloedje te trekken om te kijken of alle waardes wel kloppen. Magnesiumtekort kan een oorzaak zijn of een rol spelen.
Voor TS, mijn recept: een schep tarwezemelen, vier scheppen luzerne, schepje magnesiumcelaat.
Truc hierbij is dat de calcium-fosforverhouding moet kloppen om de magnesium goed op te nemen en celaat is daarbij, volgens de literatuur, de best opneembare versie.
Wanneer je 4 op 1 luzerne - zemelen voert, is de verhouding C - Ph goed.