ikke schreef:LDRD schreef:Marita zit er niet zover naast hoor MarvanTom.
Je zou bij TAO FAQ het verhaal aansprakelijkheid, paarden en verzekeren eens kunnen lezen. Dan kan je zelf gaan bedenken hoe men daar bij een verzekeraar over zal denken.
Om heel eerlijk te zijn zou ik niet helemaal verbaast zijn als de ziektekostenverzekeraar gaat onderzoeken in hoeverre de kosten verhaalbaar zijn op (de verzekering van) de bosbeheerder.
Ziektekostenverzekeraars zetten dit soort zaken maar zelden door. Bovendien zouden ze er veel verstandiger aan doen om de eigenaar van het paard aansprakelijk te stellen (vooropgesteld dat het geen eigen paard van het meisje was). Veel vlotter succes, hoewel je waarschijnlijk niet de hele schade vergoed zult krijgen.
De bosbeheerder aansprakelijk stellen kan altijd en in theorie kan het ook best succesvol zijn, maar pas op dat je hier een lange adem voor nodig hebt
. Als ik verzekeraar van de bosbeheerder was zou ik zeggen: ga maar procederen dan zullen we het daar wel zien. En dan kan andere partij een kostenoverweging maken, want tsja, als je verliest (en die kans is best groot
) blijf je ook nog eens met alle kosten zitten. Ik zeg: heilloze missie
.
.
.

Jij snapt het helemaal....