Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lovely"]
[quote="GribaldiFAN"][quote="Lovely schreef:Oke Grib, dus je komt dit weekend? Gezellig hoor.
Gelukkig zijn er hier meer die toe durven te geven dat ze in de ring niet zo rijden als thuis, ik hoor ook tot die groep.
GribaldiFAN"]
[quote="Lovely"][quote="GribaldiFAN"]
[quote="Lovely schreef:Oke Grib, dus je komt dit weekend? Gezellig hoor.
Gelukkig zijn er hier meer die toe durven te geven dat ze in de ring niet zo rijden als thuis, ik hoor ook tot die groep.
runningkawa schreef:Misschien moeten we eerst beginnen om overal in Nl hetzelfde te punten.
Ik merk hier op bokt bij wedstrijdverslagen, maar ook door mede ruiters die vaak op andere plaatsen in het land starten, dat daar enorm verschil in zit.
Dat kan en mag toch niet?
GribaldiFAN schreef:Daarnaast denk ik dat kawa een belangrijk punt aansnijdt. Ik ken genoeg mensen uit deze regio die elders op wedstrijd gaan omdat ze daar makkelijker punten kunnen scoren.
.
essie79 schreef:Ja, maar dat krijg je nooit goed.
Ik start in Gelderland en als ik op de Geldersche Kampioenschappen wil rijden moet ik toch knap mijn best doen. Dat is een veel grotere provincie dan bv Utrecht. OP een Geldersch kampioenschap starten dan wel meer ruiters maar het staat lang niet in verhouding.
Als ik dus graag op een provinciaal kampioenschap wil rijden kan ik beter lid worden in Utrecht. (of heel goed gaan rijden)
De kansen in Gelderland zijn in ieder geval kleiner.
Pipo"]
Dit punt heb ik al een keer eerder aangehaald over een bepaalde regio in Noordholland. Maar toen werd ik toch echt voor gek verklaard
[/quote]
[quote="GribaldiFAN schreef:ja? Hier is het zover ik weet algemeen bekend als je naar bepaalde hoeken in nederland gaat rijden dat je vrijwel verzekerd bent van een winstpunt. Helaas is het vanuit hier altijd een eindje rijden, en heeft mijn vader daar nooit zin in:D:D
CGJ12"]
Zoals reeds gezegd Astrid, met dramatische wissels mag je best starten, maar het eindgetal (en dus de cijfers van de andere onderdelen) zijn -wellicht onbewust- beinvloed door die wissels.
Harmonie gaat al snel van een 7 naar een 4 bij gebokte wissels.
Impuls en verzameling blijft steken op een 6-je
Houding en hulpen idem.
Ook alle draf-oefeningen na de wissels zullen zeker niet zo hoog worden beoordeeld dan met goede wissels. Dat is gewoon een feit.
[/quote]
Leren ze je dat op jurycursus??? Als ik deze reactie lees dan is het bij jou dus niet onbewust, jij punt dus niet wat je ziet maar wat je vind namelijk dat een combinatie die slechte wissels rijdt niet in de Z2 thuis hoort. Is je goed recht om dat te vinden hoor, maar ik vind het niet correct dat je dat (blijkbaar bewust) in de punten door laat werken. Als ik jou als jury zou hebben dan zouden mijn punten afhankelijk zijn van het punt waarop in de proef de wissels gevraagd worden. Als dat aan het einde van de proef zit heb ik geluk, als dat halverwege zit dan heb ik bij jou pech en worden alle onderdelen na de wissels naar beneden afgerond niet op basis van de uitvoering van de oefening.
Waarom eigenlijk zoveel nadruk op goedgesprongen wissels? Je geeft zelf al aan dat een wissel op zich niet zo'n hoogstaande oefening is, een beetje handig paard springt het al op jonge leeftijd. Een goed gesprongen enkelvoudig changement is geen bewijs van een hoge verzamelingsgraad of vergevorderde africhting. Voor veel paarden is het een kwestie van veel doen en er handigheid in krijgen. Dus waarom dan zo'n reactie?
[quote="CGJ12 schreef:Als ervaren Z2-ruiter op concours gaan met een paard die alle 4 wissels naspringt komt niet in mijn hoofd op.
Sommige ruiters doen het omdat het moet van de eigenaar (Z2+1).
Maar als het even kan ga je je naam als ruiter toch niet op het spel zetten.
Ik ga in ieder geval niet (tenzij ik met erg hoge nood een eigen merrie zonodig Z2 wil, maar dan zet ik nóg meer principes opzij voor het heilige doel..........)
En in theorie kan je best 180+ halen met 4 foute wissels, maar het zou eigenlijk niet moeten kunnen.
Je gaat toch ook geen I2 / GP starten als ie de passage nog niet kan............
Als Z2-ruiter is je naam zo rond in het wereldje: "Oh.....daar is zij weer. Die kan nog steeds niet wisselen.........."
astridh"]
je vind namelijk dat een combinatie die slechte wissels rijdt niet in de Z2 thuis hoort. Is je goed recht om dat te vinden hoor,?.
[/quote]
[quote="astridh"]
Waarom eigenlijk zoveel nadruk op goedgesprongen wissels?.
[/quote]
[quote="astridh schreef:Je geeft zelf al aan dat een wissel op zich niet zo'n hoogstaande oefening is, .