Leren laarzen 11-jarige ruiter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 00:21

Als ik op de manege zie hoe de meeste kinderen daar met hun spullen omgaan (ook de kinderen met eigen pony's) zou ik ze nooit leren laarzen geven. Eerst maar eens leren wat het waard is en dat het niet zo is dat als je maar genoeg vraagt of zelfs zeurt en het dan dus gewoon krijgt.
En al helemaal niet omdat ze het willen omdat iedereen het heeft, of omdat je zelf denkt dat ze slechter af is omdat zij de enige is die iets niet heeft. Als al die kinderen ineens de sloot inspringen, zeg je toch ook niet dat je dochter er achteraan moet springen?

moelly

Re: Leren laarzen 11-jarige ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 00:27

Poeeeh, dan zal ik wel een hele harde zijn, maar ik had haar echt even duidelijk gemaakt dat ze haar laarzen zelf mocht betalen.
Is het geen optie om haar eens mee te nemen naar je werk deze vakantie?
Dan kan ze zien dat de centjes niet bij papa en mama op de rug groeien.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 00:29

De manegekinderen die op de manege rondlopen waar mijn paard staat hebben bijna allemaal chaps van de decathlon of rubbere laarzen en lopen allemaal rond in decathlon setjes (die chaps kosten hooguit 20 euro) en dan staat onze manege/pensionstal toch bekend als de kakker manege. De 3 kinderen die hier een pony hebben staan hebben dan wel weer leren laarzen maar die rijden dan ook elke dag

Baal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 00:44

Baal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 00:46

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 08:51

Air schreef:
Er komt mij een serie van vroeger boven... ''de omgekeerde wereld''. Waar kinderen de regels uitmaakten :7

Kunstleer is geen rubber, groot verschil.

Snap het niet waarom kinderen tegenwoordig zo verwend worden. No way dat ik leren laarzen kreeg, veel te duur. En nu kan ik ze opzich kopen, maar ben nu realistisch genoeg om het niet te doen. Puur omdat mij bijgebracht is dat dat geld ook aan andere, belangrijkere, dingen besteed kan worden.

_/-\o_ He-le-maal mee eens! "Ik wil leren laarzen" Dan krijg je leren laarzen, "ik wil een pony" dan krijg je een pony.. zie het echt veel
gebeuren, die kinderen die hun zin krijgen leren ook een stuk minder wat geld waard is, in mijn ogen teminste. Want je krijgt t toch wel van mamma en pappa..
Mn ouders hadden me recht in mn gezicht uitgelachen als ik als 11 jarige geopperd had dat ik leren laarzen wou. Je doet aan paardrijden,
dat is een dure sport, maar je kunt t je zo duur maken als je wilt. Chaps zijn ook mooi en een stuk goedkoper én makkelijker te vervangen
als ze eens kapot gaan, want kinderen zijn niet al te zuinig, ook niet met leren laarzen. Hoe duur zij t wil maken, kan ze bepalen als ze werk heeft
en haar eigen centjes verdient zodat ze t zelf kan kopen. Dan kan ze de duurste spullen kopen, of niet, want er is naast paardenspullen genoeg
wat ook geld kost en wat soms belangrijker is, dat zie je als 11 jarige nog niet.

demyxparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:18

Ik heb mijn leren rijlaarzen ook gekregen toen ik 11 was. Ik vind zelf leren ook honderd keer beter zitten ;) (rubberen laarzen zijn bij mij meestal te breed bij de enkels) Ik heb zelf wel een pony waar ik elke dag naar toe ga, en regelmatig erop rijdt. De goedkopere oplossing tussen leren laarzen & rubberen laarzen is misschien goedkope leren jodphurs + gaithers? Die kunnen er ook best uitzien als laarzen :)
Laatst bijgewerkt door demyxparis op 24-08-12 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:20

Serieus... het inlopen is vaak zo vervelend dat ik er niet voor zou kiezen. Met rijden is het wel weer fijner, maar moet eerlijk zeggen, waarom leren laarzen? (Ik heb nog steeds spijt van mijn aankoop die staan te verstoffen in de kast....)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:26

Jeetje mams.... Dochter heeft je aardig onder de duim.
Ze mag al blij zijn dat ze zoveel kansen krijgt op paardrij gebied.
Als jij zegt dat het jodphurs en chaps worden dan is dat toch gewoon zo.
Laat haar anders maar sparen voor de laarzen.
Je dochter lijkt me erg verwend en weinig besef te hebben van de waarde van geld.
Ga hier niet teveel in mee hoor, dat komt de puberteit niet ten goede ;)

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:29

Die cavallo junior laarzen zijn best goed tweedehands te krijgen volgens mij.

Flint05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:34

Mijn dochter is 15 en ik heb 2de hands laarzen gekocht gewoon via marktplaats, dit is al har derde paar 2de hands!

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:38

Oef...nee ik had echt niet bij mijn ouders moeten aankomen met "ik wil leren laarzen" op 11 jarige leeftijd. Ik was toen nog bezig om het überhaupt voor elkaar te krijgen om te mogen paardrijden en dat is gelukt mits ik de helft van de lessen zelf ging betalen. (en ook dat lukte door een folderwijk). Natuurlijk was ik wel jaloers op de kinderen die gewoon op paardrijles mochten maar ik ben achteraf dolblij dat mijn ouders het zo hebben aangepakt. Leer je alleen maar van. Ik dacht dat ik met die folderwijk alle lessen wel kon betalen..realiteit was dat ik net niet de helft kon betalen haha. Maar het gaf me een goed idee van hoe duur het was.

Verder zou ik me echt niet druk maken om wat de andere kinderen aan hebben. Je hebt genoeg laarzen die goedkoper zijn en er nog steeds heel mooi uit zien. Het is gewoon doodzonde van je geld om dat nu te doen. Het belangrijkste is denk ik dat ze veilige spullen heeft om te rijden en zover ik het nu begrijp heeft ze jophurs met chaps? Wat is daar dan mis mee? En zoals eerder gezegd: ook chaps heb je in kunstleder en leder. Ziet er mooi uit en is voordeliger, zeker als de voet bijvoorbeeld sneller groeit als de kuit.

rosalyvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:28

Ik heb maar even zelf bokt aangemaakt ;)
Ja, dat is waar. Komen net terug van de paarden, en gaan nu richting Divoza.

rosalyvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:39

Senna heeft net op divoza's site andere laarzen gezien, voor 99 euro.
Heb ook even gekeken. Ben benieuwd..

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:41

Hier hebben een alle kinderen leren laarzen.
De rubberen zijn bijna net zo duur.
Het meisje van 11 wat ik lesgeef heeft met haar vorige echt lang gedaan.
Maar ze lopen er ook niet op,na het rijden gaan ze uit en in de laarzentas.
Gewoon 2 maten groter kopen en een inlegzooltje er in doen.

rosalyvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:50

Senna had destijds rubberen voor 25 euro.

senna1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 12:54

Heyyy :D we hebben net geluncht en nu gaan we naar de divoza.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:59

Silence schreef:
Jeetje mams.... Dochter heeft je aardig onder de duim.
Ze mag al blij zijn dat ze zoveel kansen krijgt op paardrij gebied.
Als jij zegt dat het jodphurs en chaps worden dan is dat toch gewoon zo.
Laat haar anders maar sparen voor de laarzen.
Je dochter lijkt me erg verwend en weinig besef te hebben van de waarde van geld.
Ga hier niet teveel in mee hoor, dat komt de puberteit niet ten goede ;)

Hier ga ik in mee...

Zelfs toen ik 15 was had ik echt niet aan moeten komen met " ik wil... " ja als ik het zelf zou betalen dan mocht het, maar voor ik dat geld bij elkaar had duurde wel een hele tijd. En tot die tijd reed ik "gewoon" zonder morren met mijn rubberen laarzen of jophers met chaps.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:10

Al heel erg lief dat mams mee gaat om nieuwe laarzen te halen. Ik hoop dat jullie eruit komen bij divoza. Koop wel alvast een maatje te groot!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:11

En Senna.... Wees blij met wat je krijgt. Al zijn het jodphurs en chaps, daar ben je niet minder om ;)

senna1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 13:13

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:15

Zijn deze niets:

Kunstleer variant: 59.95
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... unior.html

Of de leren variant 79.95
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... laars.html

Ook zonder vetertje te krijgen:
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... deren.html

Ik ben het overigens met Silence eens. Vroeger moest ik ZELF sparen als ik "luxe" artikelen wilde.
Ik was 18 toen ik eindelijk genoeg gespaard had voor een paar leren laarzen.

En ik zou inderdaad je laarzen voor het rijden houden. Zo zonde anders.

senna1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 13:24

De tweede zijn ook wel mooi! :) :) :) :)

Maar ik moet mijn moeders iPhone teruggeven want we zijn er.
Ik stuur wel wat het is geworden. Doei
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 25-08-12 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

987ZYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:29

Onze oudste (10) heeft die laarzen en ze bevallen haar heel goed. Worden iedere dag gebruikt voor het rijden en ze blijven erg goed. Het inlopen viel echter niet mee. Gewoon voor jezelf afwegen of je het geld er aan uit wilt geven.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:47

Poeeeeh! Én dure leren laarzen, én jodphurs?
Had niet mijn dochter moeten zijn :o