Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Heb het gevoel dat ik veel steviger zit en ik heb het idee dat mijn been zo opgevouwen is als de beugels te kort zijn. 
Durante schreef:Joris_CKX schreef:Ik meet de beugellengte altijd door de beugel in mijn oksel te leggen en mijn vinger toppen bij de gespenen. Of het lang of kort is weet in nietMaar dat werkte voor mij altijd goed.
ik doe dat net zo, maar dan doe ik 'm nog 1 gaatje korter

Op de moment van de foto was ze net van plan een daas weg te meppen 

Cindy86 schreef:Het is inderdaad redelijk kort, maar ik heb ook nog korter gezien, hoor!
Je geeft aan dat je al proebert steeds wat langer te rijden, dan gaat het vanzelf ook prettiger voelen.
Ik zelf rij iets langer dan gemiddeld denk ik, maar ik rij op een dressuurzadel, en de meeste om mij heen op een veelzijdigheidszadel, dus dat scheelt ook.
Ik denk dat het van de discipline afhangt wat handiger is, en als je recreatief rijdt moet je gewoon doen wat je lekker vindt zitten
Dan verkramp ik, ben ik teveel met de beugels bezig, geef ik het paard verkeerde signalen, raak ik gespannen en raak ik controle over het paard kwijt... Dus dan toch maar beter kort zitten lijkt mij
En stelselmatig de beugels langer en langer zetten, zo doe ik het nu. Want ik merk ook dat ik de laatste tijd meer pijn krijg in mijn knieën als ik (weer eens) te kort zit...
Ik zat lekker in het zadel, ik kon netjes hulpen geven, het paard liep mooi aan de teugel en luisterde goed,... Ik kon zelfs netjes doorzitten voor een lange tijd !!
(daarvoor was het max 1 lange zijde -.-") xLIESSSx schreef:Cindy86 schreef:Het is inderdaad redelijk kort, maar ik heb ook nog korter gezien, hoor!
Je geeft aan dat je al proebert steeds wat langer te rijden, dan gaat het vanzelf ook prettiger voelen.
Ik zelf rij iets langer dan gemiddeld denk ik, maar ik rij op een dressuurzadel, en de meeste om mij heen op een veelzijdigheidszadel, dus dat scheelt ook.
Ik denk dat het van de discipline afhangt wat handiger is, en als je recreatief rijdt moet je gewoon doen wat je lekker vindt zitten
Ik vind langer zitten veel makkelijker, maar ik hou mijn beugels gewoon niet op de juiste plaats onder mijn voeten danDan verkramp ik, ben ik teveel met de beugels bezig, geef ik het paard verkeerde signalen, raak ik gespannen en raak ik controle over het paard kwijt... Dus dan toch maar beter kort zitten lijkt mij
En stelselmatig de beugels langer en langer zetten, zo doe ik het nu. Want ik merk ook dat ik de laatste tijd meer pijn krijg in mijn knieën als ik (weer eens) te kort zit...
Het is altijd wat met mij
Maar ik heb onlangs eens zonder beugels geprobeerd.
Eerst durfde ik dit niet uit schrik controle te verliezen zoals ik die verlies als ik beugels kwijt raak. Maar tot mijn grote verbazing reed ik zooo ontspannenIk zat lekker in het zadel, ik kon netjes hulpen geven, het paard liep mooi aan de teugel en luisterde goed,... Ik kon zelfs netjes doorzitten voor een lange tijd !!
(daarvoor was het max 1 lange zijde -.-")
muntdrop schreef:Heb je al van die anti slip beugelblokjes geprobeerd? Bij mij hebben die echt geholpen. En ook idd zonder beugels rijden, dan leer je vanzelf je benen goed lang te houden en te ontspannen
Dus misschien eens polsen of ze dat daar hebben en ik daar dan eens mee mag rijden 
xLIESSSx schreef:muntdrop schreef:Heb je al van die anti slip beugelblokjes geprobeerd? Bij mij hebben die echt geholpen. En ook idd zonder beugels rijden, dan leer je vanzelf je benen goed lang te houden en te ontspannen
Ik rij op een manege, dus heb niet de mogelijkheid om dat zelf uit te testen... Maar om eerlijk te zijn wist ik niet eens dat dat bestondDus misschien eens polsen of ze dat daar hebben en ik daar dan eens mee mag rijden
Bedankt voor de tip
Gewoon een setje kopen voor 2,50 aan het begin van de les in de beugels doen en aan het eind er weer uithalen

) nenchyislief schreef:Chaos schreef:Te kort is niet fijn evenals te lang.
Dus gewoon goed doe ik ze.
maar het lijkt me dat iedereen toch eigenlijk 'goed' zit dan voor zijn gevoel?