1 om gemakkelijk in mijn laarzen te glijden 2 omdat sommige broeken bij de kuit gaan pluizen door mijn laarzen en met tussenkomst van een sok heb ik daar gelukkig geen last meer van.
Ik rij echt bijna altijd met paardrijsokken. vroeger kocht ik ook gewoon kniekousen op de markt, maar ik heb dan zo snel gaten in mijn sokken dat ik toch maar overgestapt ben op 'echte paardrijsokken', omdat deze toch steviger zijn bij de voet.
Omdat paardrijsokken (met dikkere stof bij de voet) gewoon veel lekkerder rijdt dan dunne sokken. En als ik mn sokken hoog heb blijft mn rijbroek beter zitten..
Ik heb eigenlijk altijd sokken die bij de hoogte van mijn schoen passen. In lage sneakers dus lage sneakersokjes, hogere sneakers, hogere sneakersokken en in laarzen draag ik kniekousen, wat dan meestal paardrijsokken zijn. Vind het gewoon anders niet fijn zitten.
Bij het paardrijden vind ik lage sokken ook gewoon niet fijn voelen aan mijn benen.
xBueno
Geplaatst: 02-08-12 14:44
hahah ik pak gewoon de 1e sokken die ik kan vinden ik merk met rijden geen verschil met hoge paardrijsokken of gewoon normale
Ik gebruik ze vooral omdat ik dan mijn rijbroek minder moet wassen. Voor ik mijn laarzen aantrek om te rijden doe ik nog de stallen in mijn jodhpurs. Daar worden mijn sokken wat viezer van, en ze beschermen ook dat vlas ed. in mijn broek kruipt. Wanneer ik mijn schoen uitdoe en eens uitgeschud is alles eruit. Terwijl het anders nog aan de klitteband van je broek blijft hangen. Daarnaast vind ik ze gemakkelijk om mijn laarzen aan te trekken. Broek schuift niet omhoog. In de winter ook nog eens lekker warm.
Ik heb het dan wel over lange sokken over de broek.
femkepien
Geplaatst: 05-08-12 13:33
Zodat als ik rij mijn sokken niet afzakken en ik mijn huid pits tussen het zadel haha.
Dat vroeg ik me ook altijd af en droeg ze daarom ook nooit sterker nog is had niet dus ik kon ze niet dragen.. Tot dat ik op ponykamp ging met normale sokken, en een week daarmee lopen in mijn jophpurs zorgde voor gróte blaren, toen ik thuis kwam heb ik mijn moeder lief aan gekeken mijn enkels laten zien, en zijn gelijk naar de winkel geracet voor sokken!
vroeger vond ik het onzin tot ik een tijd zonder chaps of laarzen gereden heb, en tja met lange sokken kroop m'n broek niet omhoog nu weer een hele tijd met gewone sportsokken gereden en soms gewone kniesokken. Maar recent van die hele dunne paardrijsokken gekocht. mijn wedstrijdbroek komt anders omhoog bij het aantrekken van m'n wedstrijdlaarzen (ritsloze)
lenaaa98
Geplaatst: 10-08-12 19:24
Omdat dit veel lekkerder zit in mijn schoenen dan dunne (enkel)sokjes! Ook omdat het in de winter lekker warm is en in de zomer voor het zweten! Overigens rijd ik af en toe zonder chaps en zijn paardrijsokken beter voor mn broek (tegen het slijten, heb liever dat mn sokken kapot gaan dan mn geliefde rijbroek(en)
Ik doe altijd lange sokken aan omdat ik anders schuurplekken krijg op mijn enkels van mijn laarzen! Nu draag ik in het normale leven ook geen gewone sokken, maar enkelsokken. Dus als ik met enkelsokken zou gaan paardrijden dan krijg ik dus schuurplekken, auwie! Soms als ik vanuit school ga denk ik er niet aan en ga ik dus met enkelsokken in mn laars, ja, word ik gelijk weer afgestraft! Lange paardrijsokken dus! En is in de winter ook lekker warm
sjorsloveyou
Geplaatst: 13-08-12 17:02
omdat iedereen het doet en omdat ze niet afglijden
PaulaC98
Geplaatst: 16-08-12 09:32
Bij mij schuiven m'n broeken altijd heel makkelijk omhoog, als ik geen lange sokken aanheb, maar ik rij neit altijd met rijsokken, soms ook met gewone, langere sokken, gaat prima vind ik!
Dit doe ik alleen 's winters omdat het heerlijk warm is!
NaamNaam
Geplaatst: 16-08-12 11:21
Misschien een leuke tip voor winter én zomer gebruik! Sokken met een hoog percentage (meer dan 50%) WOL! Klinkt misschien raar om in de zomer wolle sokken te dragen. Maar wol neemt heel goed zweet op en is daarom veel meer verkoelend dan een syntetische sok! Raar maar waar!
Vind ze heerlijk zitten, houdt mijn broek langer schoon. vind het leuk om kleur te combineren met dekje, jas of shirtje en ik vind het er gewoon leuk uit zien