Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Zo hard dat die paarden zelfs gingen ontsporen. Was ook geen succes. Ik heb nu zelf een pony waar ik wekelijks mee naar het strand ga. Meestal aan het einde van de week dat ze gewoon even lekker uit haar bol kan gaan. Ze kan flink hard gaan, maar als ik zachter wil, dan gebeurt dat ook. Het is niet zo dat ze een ongeleid projectiel is. Stukjes stappen en gewoon draven doe ik er ook altijd doorheen. Het lijkt me namelijk geen goed idee als ze strand aan rengalop gaat koppelen.
Zoals jullie het gedaan hebben, klinkt het ook erg goed.
Bij deze manege wordt streng gecontroleerd op paardrijkleding, als je geen goed schoeisel aan hebt mag je niet mee. Ook wordt altijd gevraagd naar je ervaring en wordt ervoor gewaarschuwd dat de paarden erg hard gaan en dat het geen beginnersritten zijn. Als de gidsen bij het opstijgen zien dat iemand onervaren overkomt kunnen ze hem alsnog weigeren. De gids bepaalt te allen tijde! Maar sommige ruiters liegen zich er door heen en dan blijkt dat ze toch niet zo goed kunnen rijden als ze dachten. Soms bepaalt de gids dan dat er niet hard gegeloppeerd kan worden. Maar om heel eerlijk te zijn, dat is best moeilijk met paarden die dat gewend zijn wel te doen. Het lukt altijd wel, maar dan in een rijtje achter elkaar. Normaal mogen ze in rengalop elkaar inhalen (alleen niet de gids voorbij). Maar altijd eerst stappen op het strand, de gids overziet het strand op kuilen en toeristen en andere ruiters. Is het te druk, helaas dan kan het niet, of pas later.
)ikke schreef:Ach, ik ben ook weleens in een hele forse galop door het bos gegeaan met een groepje, waarbij twee mensen hadden aangegeven niet zo hard te willen gaan. De voorruiter had echter een paard met een gaspedaal en die begon heel rustig en steeds een streepje erbij. Goed ie goed dames? Ja hoor, gaat prima en weer een streepje erbij. Na de rit vonden deze mensen dat de begeleider erg fijn had gereden en of ze nog eens met hem mee mochten rijden. Toen ik hen vertelde dat het tempo aardig voluit was gegaan, wilden ze me niet eens geloven!