Verbod op Bremsen Bremsen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Syberdepiep

Re: Verbod op Bremsen Bremsen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 08:50

Zou het niet simpeler zijn gewoon een vliegendeken om te doen? Of werkt dat niet afdoende?

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 22:17

Nope, vliegendeken is handig, maar niet altijd. Bijvoorbeeld onder de buik, de binnen kanten van de benen, rond de koker en rond de oogjes (daar smeer ik altijd ga echt niet in z'n gezicht lopen spuiten.) Bovendien, het kan maar ik vind het niet echt comfortabel rijden voor ruiter en paard. (ik maak namelijk nogal lange tochten en op den duur gaat het altijd trekken, verschuiven en wordt de boel plakkerig van 't zweet)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:24

BopjeBo schreef:
Zou het niet simpeler zijn gewoon een vliegendeken om te doen? Of werkt dat niet afdoende?

Als de rest van de kudde ze heel laat misschien. Ik heb hier ook geen vliegenmaskers meer in gebruik daardoor. 2x per week nieuwe is beetje erg duur.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 21:12

_Zsazsa_ schreef:
Veerust maakt weer kei veel herrie met sprayen, en is daardoor zwaar ongeschikt voor paarden die al niet van je spray houden. De mijne vliegt van veerust door de deuren, terwijl hij om een gewone plantenspuit niks geeft..

Ik ben echt gek met Phaser van Leovet, mag die ook niet meer dan? Dat werkt super..

Die gaat er ook uit..

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:16

ik ben nog op zoek naar een voorraadje bremsen bremse voor witte paarden (dus witte vloeistof) mocht iemand weten waar ik dit nog kan krijgen, dan hoor ik het graag!!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:18

Hier vlakbij in België hebben ze ze nog.
Wil ze wel voor je halen, heb ik voor meer bokkers gedaan.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:01

je hebt pb!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:05

Ik mis de stubben rep up care ook erg, ik ben met het laatste beetje in de fles beZig maar was net te laat met bestellen. Hetenige dat werkt tegen dazen en de krengen gaan er van dood ook.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:38

Weet iemand waar ik bremse bremse kan halen? Vind hem nergens..

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:48

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:56

Veerust mag niet meer voor paarden verkocht worden vanwege de schadelijke effecten voor het milieu en omdat er bij (de meeste) paarden geen economissch belang is, voor koeien en ander vee mag het nog wel worden toegepast vanwege het economisch belang van de sector, dat weegt blijkbaar zwaarder dan het milieu. Veerust kan je daarom bij winkels waar ze productenn voor de veehouderij verkopen gewoon kopen. Hst is dus niet zon dat veerust voor paarden schadelijk is en voor koeien niet.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:57

Ik snapte al niet meer waarom ik het nergens meer kon vinden waar ik het voorheen kocht.... Is het gewoon verboden, bummer zeg!! -O-

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:08

nou ben ik benieuwd wat het werkzame bestanddeel is dat verboden is?
hertshoornolie of wat anders?

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:16

Op de website van paardendrogist staat het uitgelegd. De reden waarom BremsenBremse is verboden heeft niet met de hernhoortsolie te maken, maar met het feit dat het een niet-geregistreerd insectenwerend product is: http://www.paardendrogist.nl/productgro ... n_rollers/

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:31

Ik ben nu een nieuw middel aan het testen. We kregen er een bericht over van de leverancier dat het nieuw is en erg goed zou werken. Na ja dat kan iedereen wel zeggen maar ze zeiden... we sturen wel een doos en dan betaald u pas als het bevalt. Dus ik aan het testen geslagen voor we het echt gaan verkopen. Ben nu 4 keer het bos in geweest. Normaal als je bij onze stal wegrijdt dan beginnen op het zandpad te daas invasies al te komen. De 1e keer was midden op de dag 12:00 en erg heet. In de stal het al opgespoten en gelijk waren de vliegen in ieder geval al nergens meer te vinden. tja nu nog richting bos want daar beginnen de dazen. En ik zag ze wel vliegen maar geen 1tje bij het paard. Oke toeval dacht ik dus ik de volgende dag tegen 19:00 het bos in, weer lekker rustig kunnen rijden. Toen het weekend erop met de dochter van mijn man s avonds het bos in en dus vergeten dazenspray te gebruiken...... we waren binnen een half uur weer thuis want we konden alleen maar draven en galopperen want we werden echt aangevallen door de dazen. Thuis gekomen ander paard gepakt en mijn mans dochter haar andere pony, NU WEL ingespoten en nergens last van gehad.
Moet eerlijk zeggen dat ik nu al super blij ben met het middel. Inmiddels ook al een paar goede klanten een fles verkocht en gezegd dat ze het maar moeten uitproberen. De ene klant zijn we in het bos tegengekomen en die was ook erg gelukkig met het spul.
Voorheen zweerde ik bij Atex maar had ik toch nog wel eens last van dazen, gelukkig hebben we nu waarschijnlijk een erg goede vervanger.
Dus mochten er nog mensen zijn die iets zoeken, dit is het middel: http://shop.reiterhofcuxland.de/rc123/p ... oduct=1221

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:33

Dat klinkt positief cavaletti! Is het ook geschikt voor schimmels (laat het geen strepen achter?)?

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:37

madelief88 schreef:
Dat klinkt positief cavaletti! Is het ook geschikt voor schimmels (laat het geen strepen achter?)?

Dat wil ik ook wel graag weten ;)

En cavaletti heb jij ook ervaring met bremseclean? is ook een duits merk...

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:41

dat is gewoon reclame cavaletti!

waarom moet nu weer alles als biocide geregistreerd worden?? voor het milieu of voor de centen??

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:29

madelief88 schreef:

Het is wit en laat geen strepen achter.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:30

carolina1278 schreef:

Nee ken ik niet. Zal het eens opzoeken.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:33

Amalarab schreef:

waarom moet nu weer alles als biocide geregistreerd worden?? voor het milieu of voor de centen??

Hoezo reclame?. Ik baal zelf ook dat Atex enz. eruit gaan en dus probeer ik nieuwe dingen uit. Dat wij het geluk hebben dat mensen bij ons aankloppen om nieuwe dingen uit te proberen doordat we een winkel hebben is gewoon mijn geluk. Ik kan hierdoor mijn eigen ervaringen delen. Ik ben zelf net als jou ruiter en houder van paarden die last heeft van dazen dus ik probeer ook uit wat voor mij het beste werkt.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:41

Amalarab schreef:

Ik wou zeggen, ben juist blij met dit soort tips.. ook ik ben een bremsenbremse gebruiker en heb een bontpaard, dus heb ook iets nodig wat niet vlekt...weet je wel wat alles kost om alles zelf uit te proberen..

Tips over andere producten zijn altijd welkom!!

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 17:02

carolina1278 schreef:

Oh wacht haha bedoel je deze: http://shop.reiterhofcuxland.de/rc123/p ... roduct=149
Ik ging googlen op Bremsenclean en kwam op de Rokale uit. Die verkopen we notabene zelf maar die heette vroeger bremsendeo dus ik herkende de naam niet want die hebben ze pas kort verandert.

Die is ook echt super. Stinkt alleen als een gek maar Rokale is in Oostenrijk of Zwitserland gemaakt want daar blijken de dazen een keer zo groot te zijn. De Rokale en Atex gebruikte is altijd voor mijn paarden, Bij de een werkte de Rokale beter en bij de andere de Atex. Ik weet eigenlijk niet of Rokale wel blijven mag. Dat nieuwe spul de Bremsenshooter stinkt niet zo erg en werkt tot nu toe echt goed.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 19:47

ja die heb ik nu, heb de bremsen bremse bijna op, dus ben heel benieuwd hoe deze werkt!!
heb een literfles, dus we kunnen even vooruit ;)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 20:50

Wat ook oonwijs goed werkt is pure hertshoornolie dit is onder andere te bestellen bij groothandels voor levensmiddelen mocht iemand interesse hebben kan je mij pben voor de naam