Paard gaat op je teen staan, straffen of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jensvl

Re: Paard gaat op je teen staan, straffen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:45

Nog vergeten. In geen geval vind ik afstraffen rechtvaardig. Ook al doet het paard het opzettelijk, het weet niet dat het je pijn doet.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:50

ik had van de week een hoef op me voet hij stond buiten mijn persoonlijk ruimte maar schrok en sprong opzij in mijn ruimte waar dus ook mijn voet zat....heb hem direct weer uit me ruimte verbannen om t zo maar te zeggen door de achteruit knop te gebruiken die hij op stem uitvoert.

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:59

Op je teen stappen doen ze eigenlijk altijd per ongeluk, dus dan vind ik het onredelijk om ze daarvoor te straffen. Ik duw ze er altijd gewoon af en laat het daarbij.
Ik ken echter ook een paard met dominantie problemen dat gewoon ongevraagd je persoonlijke ruimte inloopt. En als je niet snel genoeg aan de kant gaat walst ie gewoon over je heen. Dát straf ik uiteraard wel af, ook al is het niet mijn paard. Paardje krijgt dan inderdaad een enkeltje achteruit. :Y)

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:44

Hangt er eigenlijk vanaf op hoe een manier het is. Overlaatst was ik aan het billen krabben en mevrouw strekte haar been uit omdat het deugd deed en ging per ongeluk op mijn teen staan, daar straf ik haar natuurlijk niet voor, is mijn eigen schuld had ik maar verder moeten staan. Maar als ik bijvoorbeeld aan het opzadelen ben of ze wil ergens niet stilstaan, doet lastig, en dat ze dus in mijn persoonlijke ruimte komt dan corrigeer ik haar wel.