marieENfamke schreef:ik koop een paard met het vertrouwen dat als die mensen zeggen dat ze 100% verkeersmak is. ze is gekeurd en 100% goedgekeurd als veelzijdigheidspaard..
dan verwacht ik gewoon een lief beest te hebben?
Het is/was ook vast een heel braaf beest!
Maar leg niet alle schuld bij het paard: de ruiter is minstens net zoveel van invloed op het gedrag van het paard! Een paard voelt het perfect aan als zijn nieuwe baas wat onzeker is en dan gaat hij uitproberen.
Er zal wel iets ingeslopen zijn, misschien niet altijd even consequent geweest voor je paard, waardoor zij jouw leiderschap nu in twijfel is gaan trekken.
*edit* Ik zie net dat ikke hier boven mij precies het punt beschrijft wat ik wil maken: beter zelfs nog! Ieder braaf paard zal veranderen als de baas de opvoeding niet goed onderhoudt!
Dit vond ik ook nogal vreemd om te lezen, ik weet niet of ik het helemaal goed begrijp:
Citaat:ik heb nieteens een zadel, hoe zou ik dan überhaubt buiten moeten gaan rijden...?
ik kan nieteens 100 meter lopen zonder dat ik duizelig word / last krijg van mijn enkel..
ben al blij als ik ff een half uurtje bij mijn paard kan zijn..
mijn vriendin (soort penny meisje die graag wilt leren )
gaat dan met me mee, en dat gaat prima!
Je rijdt zonder zadel buiten? En je bent zelf ook niet in goede conditie (gezondheid)?