rijden jullie met deze warme dagen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mrjlnx

Re: rijden jullie met deze warme dagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:01

Zo heb vanochtend even gereden om kwart voor 9. Dat beviel me prima! Bak lag nog lekker in de schaduw en meneer was lekker fris dus we konden er wel ff tegen aan. Beviel me beter dan ´s avonds trouwens.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:07

Een paard met een goede conditie kan makkelijk lopen met dit weer. Alleen iets meer stappen tussendoor en erop letten dat ze niet buiten adem raken.

Printemps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:10

Ik rij met deze temperaturen niet. Maandag heb ik er voor het laatst een half uurtje opgezeten. Ze staat te zweten in het land dus ik ga haar niet vervelen met werk. Zelf hou ik er ook niet van om te werken met warmte. Als deze hitte aanblijft houden dan heeft ze een tijdje vakantie.

terpveldjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:36

Hoi,
Ik rijdt nu vnl vroeg in ochtend. Lekker in het bos, tussen de bomen. Hoewel dat windje van gister trouwens wel lekker was. Extra rustig aan , maar wel afgewisseld stap, draf, galop. Goed lettend op ademhaling en inzet van Ginger. Ze heeft er onverminderd zin in. Zweet goed in al volledige zomervacht. In Spanje overleven de paardjes het tenslotte ook, je moet de inspanning alleen ff aanpassen!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:51

Als ik en mijn paard er zin in hebben gaan we rijden, wel na 20:00 uur savonds en dan lekker buiten en niet in de bak (rij ik nooit in) en als het warm genoeg is ga ik daarna lekker alle zweetplekken afspoelen met de tuinslang en dan lekker laten rollen in dik mul zand. Dan is hij echt helemaal blij en tevreden en hij blijft er fit bij.

Als de luchtvochtigheid heel hoog is en drukkend warm is laat ik m met rust, ga ik alleen controleren of alles goed is met hem op t land en eventueel lekker afspoelen met water, als hij zweette.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:02

Ja, ik rijd gewoon, niet alleen trainingen maar ook de wedstrijden. Door de week rijd ik sowieso al 's avonds omdat ik overdag aan het werk ben, maar in het weekend rijden we ook wel eens overdag. Verder houd ik er wel rekening mee, ik stap wat vaker tussendoor en na het werk kan ie rollen en zet ik hem onder de slang. Maar hij gaat ook gewoon zo af en toe stevig aan het werk. Mijn paard heeft er ook niet echt veel last van, eigenlijk is het wel positief zo'n zonnetje, het is net alsof ie dan sneller loslaat en lekker relaxed aan het werk gaat.
Laatst bijgewerkt door Moska op 25-05-12 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:05

Ik rij gewoon, spons ze voor het rijden af en na het rijden gaat ie onder de slang.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:07

Ik rijd gewoon hoor. Door mijn werk moet ik wel in de ochtend rijden, zie het probleem niet echt, op concour moet je ook aan het werk, dus een keer in de hitte is ook niet erg. Maar voor mezelf rijd ik liever vroeg in de ochtend of na 20:00 in de avond. Paard is gelukkig wit dus dat is al iets fijner :) en verder een beetje rekening houden in de training, meer stappen en minder fanatiek.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:08

Nu kan ik niet rijden ivm revalidatie maar vorig jaar heb ik ook gewoon een keer overdag met 30 graden gereden. Denk dat ik veel meer aan het afzien was dan meneer, die pas na een half uur een béétje begon te zweten. Inderdaad genoeg stappen tussendoor maar ik pak gerust ook stukken draf en galop mee, je ziet vanzelf wel wat je paard aankan.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:12

Ik rij ook gewoon, net als altijd in het bos. Het is hier de hele week rond de 25 graden geweest, op dit moment maar 22. Vanwege gebrek aan conditie van mn paard rij ik wel veel stappen en opbouwend stukken draf, maar dat is niet vanwege het weer. Als je je paard nu al stil moet zetten, hoe doen ze dat dan in landen als Frankrijk en Z-DL? Zetten ze daar de paarden de hele zomer stil overdag?

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:18

De manegelessen gaan gewoon door! Denk de middaglessen wel iets rustiger aan.
Na het rijden doen we wel lekker afsponzen. :)

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 14:08

Mijn 22 jarige pony met peesblessure doe ik normaal elke dag stappen, maar gisteren en vandaag toch niet gedurfd. Als ik er vanavond laat geraak zal ik hem een beetje laten stappen. Ik wil hem eerst even laten wennen aan de hitte voor we te rap weer tegenaan gaan.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 14:13

op het moment rij ik niet vanwege blessure, maar normaal gesproken pas ik mijn rijschema wel aan op het weer. Vooral als het weer opeens zo omslaat, heb er zelf ook nog moeite mee om eraan te wennen..

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 14:14

Ik heb gisteren toevallig wel gereden, maar pff ze was nog zo energiek als wat! :)
Bosritje, voornamelijk stappen, kleine stukken draf en galop.

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 14:17

Ik rijd ook buiten met dit weer ! als het te warm is gewoon niet.. gaat hij lekker de wei op.

En anders ook savonds na 7 uur , eerder echt niet..

had vorig weekend een buitenrit gemaakt ( wist niet dat het zo warm werd in de middag )
helemaal verbrand en waren gesloopt,
dus ik spoel hem lekker af na het rijden , lekker rollen en de wei op
maar niet in de bak , veels te warm !

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 14:19

Rij avonds laat in de bak of als meer tijd heb ga naar het bos

Met deze hitte veel stap en rustig aan

mytje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 14:21

Sávond met de zonsondergang in het weiland rijden of op het strandje lekker zwemmen met paard..gister nog gedaan was heerlijk...smiddags nee echt niet en sochtends als het me uitkomt maar voorkeur is sávonds..

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 14:23

Ik rij of buiten, of heel laat op de wei, en dan vooral Lol met me knol!
Ik doe ze wel altijd helemaal afspoelen .
Zoals gisteren hadden ze geen zin en werd t vooral stap, en met stukjes draf en galop, waren ze al bezweet ik , ik reed toen vanaf 4 tot half 6!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:19

ik ben gister pas om 22.00 uur gaan rijden, toen was het gewoon goed te doen :)

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:52

Ik rijd of 's ochtends of 's avonds, niet midden op de dag. En dan ook niet te lang, max een half uur, met tussendoor af en toe stappen. En na het rijden lekker afpsoelen. Dan gaat het prima hoor. :)

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:55

Ik rijd 's avonds wat later. Gisteren was het tegen 21 uur toen ik erop zat, in het veld stond een heerlijk briesje. Toen was het goed vol te houden en nu het langer licht is kun je later op de avond nog makkelijk buiten rijden.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:57

Ik rij niet met dit weer. meneer staat een paar uurtjes per dag op de wei (de wei heeft geen schuilmogelijkheid, water of echt schaduw) en ik loop een rondje buiten het erf (van een uurtje ongeveer)

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:05

Ik rij wel, paarden komen al nat het land uit, dus ga niet in de middag rijden. Rijd s'avonds na half 9, prima te doen. :j Daarna lekker onder de douche, afkoelen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:07

Gisteren met 30 graden nog volgens de auto een uur volop gecrossed := Ze zweette wel flink (ik ook) maar stond wel een fijn windje. Ik rij gewoon, maar niet midden op de dag.

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:08

savonds in de bak, maar zo weinig mogelijk.
zoveel mogelijk buiten en lekker zwemmen in het bos en naar het strand!