Ik ga op buitenrit en neem mee...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 22:44

Telefoon, rijmes. En thats it. Vaak nog snoepjes en een gps horloge.
Lange ritten als i mijn zadeltas meeheb een ehbo dingetje en halster.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 22:54

Jolien87 schreef:
_helga_ schreef:
ik heb een keer met rugzak gereden maar dit is een ramp!
je hebt van die heup tasjes die zijn wel heeel fijn

Maar natuurlijk, het eeuwige, tijdloze heuptasje. De laatste keer dat ik zo'n ding heb gedragen was volgens mij nog in de avond4daagse-tijd en vond ik het vreselijk om zo'n ding te dragen. Volgens mij is het moment nu daar dat ik daarop ga terugkomen :j

En een rugzak lijkt me ook niet ideaal, behalve met een stapritje zal het misschien nog gaan. Maar ik zie het al gebeuren zodra je het tempo wat verhoogt *klots klots klots*

Rugzak begin ik niet eens aan, en heuptasjes zitten mij in de weg. Gelukkig passen mobiel en portomonnee in reportersvest die ik aan heb als het te warm is voor een jas/bodywarmer. Dingen als water en lunch gaan in vakjes op het dekje. Wil ik meer mee dan ga ik langer dan een dag op pad en gaan de zadeltassen/pakpaard mee.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 23:20

Ik weet niet wat jullie allemaal uitspoken onderweg, maar ik had vanavond alleen m'n telefoon mee, omdat die gewoon standaard aan boord is en voor de rest was het meest schokkende een zakdoekje...........

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 23:30

Korte ritten alleen mobiel, langr ritten een halstertouw, hoevenkrabber, extra beugelriem en soms een kaart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 23:45

Hitair-vest met daarin zakken waar je lekker veel in kunt proppen zoals:
flesje drinken, koekjes (eve's choice Peach Prosecco :9 ), sleutelbos=hoevenkrabber, papieren zakdoekjes, reserve elastiekjes en leertjes voor veiligheidsbeugels, telefoon, nu het weer warm is een vliegennetje voor over mijn cap/hoofd, voor laat in de avond een armlamp, wortelschijfjes voor mijn paard ... en een garmin pols-gps.

Nessie

Re: Ik ga op buitenrit en neem mee...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 19:21

Telefoon, en dat was het hem wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:59

telefoon
halstertouw/leadrope

bij langere ritjes
sigaretten
water
snoepjes/appeltje
(touw)halster
zakmes
geld

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:51

Normaal gesproken neem ik enkel mijn telefoon,sleutels en wat paardensnoepjes mee.
Mochten we meer dan 3 uur onderweg zijn neem ik zadeltassen mee met daar wat drinken,geld en eventueel halster en touw mee.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:56

Helaas heb ik nog geen zadeltassen, maar ik neem eigenlijk alleen mijn telefoon mee.
We zijn nooit ver van huis en ik controleer regelmatig mijn spullen op slijtage.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:58

officieel gesproken moet je volgens mij:
(uitgaand van het ruiterrijbewijs)

een hoevenkrabber
een hesje
een touw om de hals
geen spaghettibandjes maar bedekte schouders
geen sjaal
een cap op
een bit
zadel met beugels

de hoevenkrabben, het hesje en het halstertouw neem ik eerlijk gezegd bijna nooit mee. Maar ik snap wel waarom die regels er zijn en nutteloos zijn ze ook niet. Ik heb het mezelf alleen nooit aangewend.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:03

hoevekrabber heb je niet nodig als je een mes mee neemt. dus mes mee, een klein mesje kan wel in je broekzak.
gewoon de neusriem van je hoofdstel halen, en er een halster onder doen, met touwtje eraan(die kun je om de hals knopen, of onder je been doen. op bijna elk zadel zitten vooraan ringetjes, een beetje creatief, en je kunt daar wel een tasje op binden(dan doe je hem boven aan dat ringetje, en onder aan de singel ofzo. dan kun je wat drinken meenemen.

verder heb je echt niets nodig.

als je bang bent dat je singel, of beugelriemen breken wordt het tijd voor nieuwe xD. (en als je teugel breekt kun je je halstertouw gebruiken ;). )

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:09

Nou lekker praktisch dat lijstje van het ruiterbewijs.

Opvouwbare hoevenkrabber zit in mijn zadeltasje.. rij bitloos met afklikbare teugels. Stuk handiger dan losse touwen meeslepen....
Hesje alleen in schemer/mist...

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 15:55

Ik moet me schamen geloof ik, als ik kijk wat iedereen wel niet meeneemt.
Ik neem alleen maar mijn telefoon mee.
En oja, ook mn paard niet te vergeten.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:10

jameyskatje schreef:

een hoevenkrabber
een hesje
een touw om de hals
geen sjaal
een cap op
een bit
zadel met beugels

de hoevenkrabben, het hesje en het halstertouw neem ik eerlijk gezegd bijna nooit mee. Maar ik snap wel waarom die regels er zijn en nutteloos zijn ze ook niet. Ik heb het mezelf alleen nooit aangewend.

Ja m'n neus! Echt niet!
Als ik bitloos wil buitenrijden, doe ik dat. Blij dat ik niet meedoe aan die onzin, ruiterbewijs. Pff.. :roll:

schotjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:17

2 shetlanders en een vriendin! (ze zijn wel van mn vriendin)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:31

jameyskatje schreef:

een hoevenkrabber
een hesje
een touw om de hals
geen sjaal
een cap op
een bit
zadel met beugels

Tjongejonge, het "nut" van het ruiterbewijs wordt hier weer goed geillustreerd :')
Hoevenkrabber zit soms in een jaszak, je kunt soms zomaar geluk hebben :P
Hesje alleen als ik tegen de schemering ga rijden
Touw om de hals nooit niet, als ik een touw meeneem (trektocht) is dat opgerold aan het zadel :D
Gelukkig draag ik altijd t-shrits, dus altijd mouwtjes
Sjaal heb ik in de herfst/winter/lente vrijwel standaard om, ik ga echt niet verkouden worden vanwege die malloten van de SRR
Cap op: check
Bit is niet grappig bij mijn oude dame, dus nee.......
Zadel met beugels, ja, meestal wel, maar als ik aan het wandelen ben en besluit er eens op te kruipen ga ik echt niet eerst een zadel halen }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 23:16

Sok schreef:
jameyskatje schreef:

een hoevenkrabber
een hesje
een touw om de hals
geen sjaal
een cap op
een bit
zadel met beugels

Ja m'n neus! Echt niet!
Als ik bitloos wil buitenrijden, doe ik dat. Blij dat ik niet meedoe aan die onzin, ruiterbewijs. Pff.. :roll:

Ik ook niet !!
Wij zijn gewoon een soort verbeterde buitenrit-versie :D
Zonder bit heb je hoofstel en halster in één. Handig voor als je paard tussendoor ff pauze mag houden tussen de grasjes :Y)

Dat ruiterbewijs is imo alleen maar geldklopperij.

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:09

Ik heb altijd mee:
Een cap (op natuurlijk)
Een mobiel
Een hoevenkrabber
En soms een halstertouw

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:43

Gister nog heel blij geweest dat ik toevallig een hoevekrabber in mijn zadeltas had zitten, klein rondje gereden maar paardlief had het voor elkaar gekregen een enorme steen tussen straal en hoef te krijgen. Mes kreeg het ding er niet uit, met de hoevekrabber fluitje van een cent door de hefboomwerking. Mes vervangt dus niet altijd de hoevekrabber!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:01

Sok schreef:
jameyskatje schreef:

een hoevenkrabber
een hesje
een touw om de hals
geen sjaal
een cap op
een bit
zadel met beugels

Ja m'n neus! Echt niet!

allemaal leuk en aardig. maar ALS er iets gebeurd buiten, en je hebt bv geen bit in of geen cap op, dan ben je niet verzekerd. En een groot voordeel van het ruiterbewijs is, dat ze een hele goede dekkende verzekering hebben ;)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:39

Onzin, ik heb gewoon een aansprakelijkheidsverzekering, daar heb ik het ruiterbewijs niet voor nodig.
En over rijden met of zonder bit of cap wordt niet gerept.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:13

jameyskatje schreef:
allemaal leuk en aardig. maar ALS er iets gebeurd buiten, en je hebt bv geen bit in of geen cap op, dan ben je niet verzekerd. En een groot voordeel van het ruiterbewijs is, dat ze een hele goede dekkende verzekering hebben ;)

Of je nou een cap op hebt of niet, of je nou topless te paard zit of met spagettibandjes, je ziektenkostenverzekering zal gewoon betalen voor je ziektenkosten en je AVP de schade die je veroorzaakt hebt met je topless rijden. :+ De verzekering van het ruiterbewijs is alleen maar een aanvulling op je eigen AVP, die betaalt pas als niemand anders gevonden kan worden om te betalen. Tjonge wat een goede verzekering :roll:
Bit is ook niet verplicht, verplicht is dat je aannemelijk kunt maken dat je alles gedaan hebt om je paard onder controle te houden. Ondertussen is van veel bitloze optomingen bekend dat die wel voldoen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:38

jameyskatje schreef:

ALS er iets gebeurt buiten, dan keert de verzekering gewoon uit! Been there.........

appelXbanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 19:07

alleen mijn mobiel :o

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 19:11

telefoon in een tasje
klein ehbo tasje voor mij en mijn pony neem mee door aan ringetje van zadel te maken
hoevenkrabber in een tasje
halster om de nek
halstertouw aan het zadel
drinken aan het zade
(ps ik heb een barefoot dus lekker veel ringetjes :) )